ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 16/10 ΤΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΓΙΑ ΤΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΟΚΤΩΒΡΙΑΝΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ


Συνεχίζεται τη Δευτέρα 16/10 στην αίθουσα ΒΑΚΟΥΡΑ 2 (Ιωάννου Μιχαήλ 8, τηλ. 2310233665) το επιτυχημένο κινηματογραφικό αφιέρωμα για τα 100 Χρόνια Οκτωβριανής Επανάστασης. Στις 18:30 προβάλλεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα το χαμένο αριστούργημα του Αλεξάντρ Ασκόλντοφ Η ΕΠΙΤΡΟΠΟΣ (1968). Στους θεατές θα διανεμηθεί η παρακάτω κριτική του Κώστα Τσιναρίδη: Συνέχεια

Advertisements

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΔΗΜΟΥ ΒΥΡΩΝΑ


ΜΟΛΥΒΕΝΙΑ ΧΡΟΝΙΑ – Εικόνες της παιδικής ηλικίας

Του Στράτου Κερσανίδη

 Με το αριστούργημα του Σεμίχ Καπλάνογλου «Μέλι», που απέσπασε το Χρυσό Λέοντα στο Φεστιβάλ της Βενετίας, ξεκινά τις φετινές της προβολές η Κινηματογραφική Λέσχη του δήμου Βύρωνα, την Παρασκευή 20 Οκτωβρίου.

Με το γενικό τίτλο «Μολυβένια χρόνια – Εικόνες της παιδικής ηλικίας» οι ταινίες που θα προβληθούν έχουν ως κοινό τόπο την παιδική ματιά, το πώς τα παιδιά βλέπουν και βιώνουν διάφορες καταστάσεις οι οποίες ξεφεύγουν από αυτό που ονομάζουμε ‘κανονικότητα’.  Συνέχεια

ΜΙΑ ΓΕΝΝΑΙΟΔΩΡΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΟΥ 30ου ΠΑΝΟΡΑΜΑΤΟΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ


Ο διακεκριμένος  κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης ,διευθυντής του 30ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, μας παραχώρησε  σε πρωτιά ( εμείς ξεκινάμε 16 Οκτωβρίου , εκείνος αργότερα) το αφιέρωμα στον Λουκόνο Βισκόντι. Τον ευχαριστούμε θερμά  και προσθέτουμε :Οι άξιοι και δικαιωμένοι  έχουν μάθει να προσφέρουν απλόχερα στους άλλους ,δεν οχυρώνονται στην ναρκισσιστική εσωστρέφειά τους,

Ιδού το αυτούσιο κείμενό του  που απευθύνει στα μέλη και στους θεατές της Λέσχης των εργαζομένων τηςΕΡΤ3 και του ΚΕΜΕΣ. Συνέχεια

«ΤΣΑΠΑΓΙΕΦ»: Ο ΡΩΣΣΟΣ ΤΣΑΡΛΥ ΤΣΑΠΛΙΝ


Τσαπάγιεφ

Μικρό  σχόλιο του Αλέξη Ν. Δερμεντζόγλου –dermetzo@otenet.gr

Σε λίγες ώρες  ,σήμερα στις 6:30 το απόγευμα σε ΜΙΑ μόνον προβολή στο ΒΑΚΟΥΡΑ2 (Ιωάννου Μιχαήλ  8 τηλ.2310233669) θα προβληθεί  το σοβιετικό μεγαλούργημα ΤΣΑΠΑΓΙΕΦ (αφιέρωμα  100 ΧΡΟΝΙΑ ΟΚΤΩΒΡΙΑΝΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ).Αρχικά να παρακαλέσω ότι λόγω  του τρομερού ενδιαφέροντος που παρουσιάζεται για την ταινία να είστε στην αίθουσα το αργότερο στις  6:15  διαφορετικά θα μείνετε χωρίς θέση. Συνέχεια

«ΜΝΗΜΕΣ» του Νίκου Καβουκίδη


(αναδημοσίευση από την ΕΠΟΧΗ, 15/10/2017)

Η Κιβωτός της Ιστορίας

Του Στράτου Κερσανίδη

«Η απώλεια της ιστορικής μνήμης σημαίνει απώλεια της ικανότητας να κατανοήσουμε το παρόν και να προβλέψουμε το μέλλον». Μια πανθομολογούμενη αλήθεια βγαλμένη από το στόμα του Νίκου Καβουκίδη, ενός κινηματογραφιστή που βρίσκεται στο κουρμπέτι από τα 15 του.

Από το 1957 και μετά, ο Καβουκίδης καταγράφει όλα τα πολιτικά-ιστορικά γεγονότα στη χώρα, έχοντας έτσι συγκεντρώσει ένα πολύ πλούσιο υλικό, το οποίο και χρησιμοποίησε το 1974 στην ταινία του «Μαρτυρίες».

Τον περασμένο Μάρτιο, προβλήθηκε στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, η τελευταία του ταινία, «Μνήμες», η οποία θα προβάλλεται στους κινηματογράφους από την Πέμπτη 19 Οκτωβρίου. Συνέχεια

«Η ΑΛΛΗ ΟΨΗ ΤΗΣ ΕΛΠΙΔΑΣ»


(αναδημοσίευση από την ΕΠΟΧΗ, 15/10/2017)

Ιστορία προσφυγιάς και μελαγχολίας

 Του Στράτου Κερσανίδη

Όσοι φράχτες κι αν κατασκευαστούν, όσο αυστηροί και να γίνουν οι συνοριακοί έλεγχοι, όσα μέτρα ανακοπής των προσφυγικών ροών κι αν παρθούν οι άνθρωποι δε θα σταματήσουν να περνούν τα σύνορα. Γιατί η ανάγκη για επιβίωση είναι πιο δυνατή από οποιαδήποτε καταστολή.

Ο Κάλεντ, ο ήρωας του Άκι Καουρισμάκι στην ταινία «Η άλλη όψη της ελπίδας» (Toivon tuolla puolen) είναι ένας τέτοιος άνθρωπος, ο οποίος περπάτησε χιλιάδες χιλιόμετρα, πέρασε θάλασσες, κυνηγήθηκε, πείνασε και κρύωσε και τελικά από τη Συρία έφτασε στη Φιλανδία. Και ενώ ζητάει άσυλο αναζητά την αδελφή του την οποία έχασε όταν περνούσε τα ουγγρικά σύνορα. Όταν η αίτησή του απορρίπτεται το σκάει από το κέντρο φιλοξενίας. Ενώ περιφέρεται στους δρόμους συναντά τον Βίκστρομ, έναν άνδρα ο οποίος εγκατέλειψε την αλκοολική γυναίκα του, παράτησε τη δουλειά του και αφού κέρδισε ένα σημαντικό ποσό στα χαρτιά, αποφάσισε να αλλάξει ζωή αγοράζοντας ένα εστιατόριο. Η συνάντηση των δύο ανδρών δε γίνεται κάτω από τις καλύτερες συνθήκες, αλλά τελικά ο Βίκστρομ προσφέρει στον Κάλεντ δουλειά και στέγη και φροντίζει να του βγάλει φιλανδική ταυτότητα. Οι δύο αυτοί ξένοι άνδρες, οι οποίοι για διαφορετικούς λόγους ο καθένας, εγκατέλειψαν τα σπίτια τους, αρχίζουν από κοινού να αλλάζουν τις ζωές τους. Στο μεταξύ ο Κάλεντ, συνεχίζει να αναζητά την αδελφή του, μια ομάδα ρατσιστών τον έχει βάλει στο μάτι και ο Βίκστρομ αποφασίζει να αναβαθμίσει το εστιατόριό του.

Πως μπορεί ένας κινηματογραφιστής να σκηνοθετεί με τέτοιον ανάλαφρο τρόπο τόσο σοβαρά θέματα, μόνον ο ίδιος ο Καουρισμάκι ίσως να μπορεί να απαντήσει. Γιατί αυτήν η βαθιά ανθρωπιστική ταινία κυλάει σα γάργαρο νερό, ακόμη κι όταν περιγράφει καταστάσεις δύσκολες. Σκηνοθετεί με ζηλευτή οικονομία, απέριττα, και ανοίγει σοβαρά ζητήματα όπως οι οικογενειακές σχέσεις, η προσφυγιά, ο ρατσισμός, η αλληλεγγύη. Σκηνοθετεί ένα ρεαλιστικό δράμα με χιούμορ! Αυτό κι αν είναι επίτευγμα! Και οι ήρωές του παραμένουν ανέκφραστοι, ζουν μέσα στα γεγονότα αλλά αποστασιοποιημένοι και μελαγχολικοί, θαρρείς και όλα αυτά συμβαίνουν σε άλλους. Το φινάλε είναι ανοιχτό και δίνεται η ευχέρεια στο θεατή να διαλέξει την καλή ή την κακή εκδοχή. Η κάμερα κινείται νωχελικά, τα χρώματα είναι καθαρά και το εξαιρετικό σάουντρακ δίνει το δικό του τόνο όπου και όταν χρειάζεται. «Η άλλη όψη της ελπίδας», είναι ρεαλιστική και σαρκαστική, αστεία και δραματική και δίνει σαφές πολιτικό στίγμα: «Μην υψώνετε σύνορα ανάμεσα στους ανθρώπους».

Ο σκηνοθέτης σημειώνει: «Με αυτήν την ταινία προσπαθώ να καταβάλλω κάθε δυνατή προσπάθεια για να αποδομήσω τον ευρωπαϊκό τρόπο που βλέπουν τους πρόσφυγες: είτε ως θλιβερά θύματα είτε ως αλαζονικούς οικονομικούς μετανάστες που εισβάλλουν στις κοινωνίες μας, απλώς για να κλέψουν τις δουλειές μας, τις συζύγους μας, τα σπίτια μας και τα αυτοκίνητά μας. Στην ευρωπαϊκή ιστορία, η δημιουργία και η επιβολή στερεότυπων προκαταλήψεων δημιουργεί μια απειλητική ηχώ».

«Η ΜΕΓΑΛΗ ΥΠΟΣΧΕΣΗ»


(αναδημοσίευση από την ΕΠΟΧΗ, 15/10/2017)

Μια γενοκτονία ζητά δικαίωση

του Στράτου Κερσανίδη

Τον Απρίλιο του 1915 ξεκίνησε ένα από τα μεγαλύτερα μαζικά εγκλήματα του 20ου αιώνα. Ήταν η γενοκτονία των Αρμενίων από την Οθωμανική Αυτοκρατορία, η οποία, αν και πέρασαν 102 χρόνια, μέχρι σήμερα δεν αναγνωρίζεται ως τέτοια από την Τουρκία. Σύμφωνα με αρμενικές και δυτικές πηγές σφαγιάστηκαν τότε περίπου 1. 500.000 άνθρωποι.

Στη μνήμη αυτών των θυμάτων της γενοκτονίας είναι αφιερωμένη «Η μεγάλη υπόσχεση», του Τέρι Τζορτζ. Συνέχεια

Ο ΕΒΔΟΜΟΣ ΔΟΡΥΦΟΡΟΣ : Η ΤΑΙΝΙΑ ΠΟΥ ΑΓΑΠΩ


Σε λίγο σε πανελλήνια πρώτη  στο ΒΑΚΟΥΡΑ2Μικρό σχόλιο του Αλέξη Ν. Δερμεντζόγλου

Στις 6:30 μ.μ., τώρα σε λίγο,στο ΒΑΚΟΥΡΑ 2  και στο αφιέρωμα  100 χρόνια Οκτωβριανής επανάστασης ,θα προβληθεί  για πρώτη φορά  στην Ελλάδα Ο έβδομος δορυφόρος  του μέγιστου Αλεξέι Γκέρμαν  στον οποίο υποκλίνομαι σεμνά.Δεν θα  πω πως είναι η  καλύτερη ταινία του  αφιερώματος (μεγάλη κουβέντα) αλλά εκείνη  που αγαπώ πιο πολύ και με συγκλόνισε. Υπαρξιακό μπεργκμανικό αργόσυρτο  δράμα ,μια πικρή  αναζήτηση στον ιστορικό χωρόχρονο. Αισθητικά ανωτάτου επιπέδου και το νόημα σαφές.Απο την επικούρεια ρήση «Τα πάντα ρεί» ως την έννοια του ιστορικού γίγνεσθαι το νόημα είναι απλό. Όταν γίνονται μεγάλες ιστορικοπολιτικές  αλλαγές , τα μεμονωμένα άτομα που είναι χωρίς σαφή κατεύθυνση ,παρασύρονται ,παρά την αθωότητά τους, από το τεράστιο ορμητικό ποτάμι της Ιστορίας που σαρώνει τα πάντα.Τόπε και ο Ταρκόφσκι (Καθρέπτης) Σαφές !

 

ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΙΟ


(από το http://www.stokokkino.gr)

του Στράτου Κερσανίδη

Είδαμε το ντοκιμαντέρ του Βιτάλι Μάνσκι στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.  Γυρισμένη στην πρωτεύουσα της Βόρειας Κορέας, Πιονγκ Γιάνγκ, η ταινία παρακολουθεί την καθημερινότητα μιας οικογένειας –γονείς και μία μικρή κόρη- με αποκορύφωμα την είσοδο του κοριτσιού στην Ένωση της Νεολαίας. Συνέχεια

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ 14-15/10 ΤΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΓΙΑ ΤΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΟΚΤΩΒΡΙΑΝΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ


Ο έβδομος δορυφόρος

Συνεχίζεται το Σαββατοκύριακο 14-15/10 στην αίθουσα ΒΑΚΟΥΡΑ 2 (Ιωάννου Μιχαήλ 8, τηλ. 2310233665) το επιτυχημένο κινηματογραφικό αφιέρωμα για τα 100 Χρόνια Οκτωβριανής Επανάστασης. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει προβολές δύο αριστουργημάτων: Το Σάββατο 14/10 στις 18:30, με την ταινία του Αλεξέι Γκέρμαν Ο ΕΒΔΟΜΟΣ ΔΟΡΥΦΟΡΟΣ (1968) για πρώτη φορά στην Ελλάδα, και την Κυριακή 15/10, πάλι στις 18:30, με τη θρυλική ταινία των “αδερφών” Βασίλιεφ ΤΣΑΠΑΓΙΕΦ (1968). Στους θεατές θα διανεμηθούν κριτικές του Κώστα Τσιναρίδη και από το Εnallaktikos.gr. Συνέχεια