ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ «ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΗΣ ΛΟΡΑ ΜΑΡΣ»


O ΚΑΡΠΕΝΤΕΡ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΤΟΥ

Τζον Κάρπεντερ

Του Αλέξη Ν. Δερμεντζόγλου

dermetzo@otenet.gr

Είχαμε γράψει κι άλλη φορά πως μόνο αν ερευνάς εξονυχιστικά και πολύχρονα το παρελθόν του σινεμά μπορείς να εξάγεις βεβαιωμένα συμπεράσματα για τις ταινίες και τους στόχους του στο τότε. Το 1978 εξέρχονται σχεδόν ταυτόχρονα στις ΗΠΑ, στις 2 Αυγούστου Τα μάτια της Λόρα Μαρς, σε σενάριο του Τζον Κάρπεντερ, και στις 25 Οκτωβρίου Η νύχτα με τις μάσκες, σε σενάριο και σκηνοθεσία πάλι του Κάρπεντερ. Συνέχεια

Advertisements

Ο καλός, ο κακός και ο άσχημος Καπιταλισμός


ένα σχόλιο του Γιάννη Κιριμλίδη,μέλος της κινηματογραφικής λέσχης των εργαζομένων της ΕΡΤ3

με αφορμή την ταινία «Αγάπησα έναν ξένο»

Ο καλός καπιταλισμός

Παρά της μικροφωνικές διαλείψεις, την ηχορρύπανση των μαρσαρισμάτων, τις εκκωφαντικές βωμολοχίες των παροικούντων και τις συνήθεις μαχητικές παρεμβάσεις των παρόντων, η συζήτηση που ακολούθησε την προβολή της ταινίας ήταν από τις πιο ζωηρές και ενδιαφέρουσες μέχρι τώρα. Ιδιαίτερα ενδιαφέρων για μένα ήταν ο χαρακτηρισμός, ως ευεργετικού, του αμερικανικού καπιταλισμού – τουλάχιστον αυτού της δεκαετίας του 1960 – γεγονός που αποτέλεσε το ερέθισμα για την σύνταξη του παρόντος. Συνέχεια

ΚΡΥΦΗ ΣΥΝΤΑΓΗ, του Οφίρ Ραούλ Γκράιζερ


Ο καιρός γαρ ύποπτος.

Του Κώστα Γ. Καρδερίνη

Ιεροσόλυμα \ Βερολίνο, πρωτεύουσα \ δευτερεύουσα, οικογένεια \ εραστής, άνδρας \ γυναίκα, ορθόδοξοι εβραίοι \ ανορθόδοξοι γερμαναραίοι, αυστηρότητα \ χαλαρότητα, απώλεια \ μοναξιά, περηφάνεια \ προκατάληψη, μετριοφροσύνη \ ακαμψία, γλυκά \ ανάλατα, παρωπίδες \ ανοιχτοί ορίζοντες… μείζων και υπεράνω τούτων η αγάπη άνευ όρων. Συνέχεια

ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ «ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΗΣ ΛΟΡΑ ΜΑΡΣ»


Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΦΤΑΣΑΜΕ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΙΚΟ ΘΡΙΛΕΡ

Ο δράκος του Ντίσελντορφ

Το ψυχοπαθολογικό θρίλερ, που μετονομάστηκε σε ενήλικο θρίλερ από τότε που προβλήθηκε H σιωπή των αμνών (1991) ,περιέχει και πάλι λάθη ιστορίας, γεωγραφίας και πιστοποιητικών γεννήσεως. Οι ταξινομητές πάντα χρειάζονται ένα σύνορο, μια βεβαιότητα για να οργανώσουν γύρω από αυτήν τις ανασφάλειές τους. Συνέχεια

Πέθανε ο ηθοποιός Ερρίκος Μπριόλας


Ένας από τους ζεν πρεμιέ του Ελληνικού κινηματογράφου.

Ένας από τους πιο γοητευτικούς ηθοποιούς του ελληνικού κινηματογράφου, ο Ερρίκος Μπριόλας «έφυγε» από τη ζωή το πρωί της Τετάρτης σε ηλικία 85 ετών. O Ερρίκος Μπριόλας γεννήθηκε στην Αθήνα στις 19 Οκτωβρίου του 1933. Η οικογένειά του ήταν αυτοκινητιστές και ο Ερρίκος ακολούθησε το επάγγελμα και έγινε οδηγός ταξί, μέχρι που η δεύτερη γυναίκα του (πελάτισσά του στο ταξί) τον παρότρυνε να γίνει ηθοποιός. Συνέχεια

Η ΑΛΛΗ ΜΑΤΙΑ ΣΤΑ «ΜΑΤΙΑ ΤΗΣ ΛΟΡΑ ΜΑΡΣ»


Ο ΔΡΟΜΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΧΑΡΑΚΙΡΙ

Του Αλέξη Ν. Δερμεντζόγλου

dermetzo@otenet.gr

Η ευκολία που «θολώνουν» τα μάτια στη θέαση των ταινιών γίνεται ολοένα πιο ανησυχητική, είναι ήδη υπό μορφή ενδημίας. Η άλλη γνώμη, η διαφορετική όχι μόνον είναι θεμιτή και επιθυμητή, αλλά ιδίως αναγκαία για διάλογο, γνώση, επικοινωνία. Ωστόσο, Τα μάτια της Λόρα Μαρς (τεράστια εμπορική επιτυχία) διαθέτουν πολλά άλλα στοιχεία πέραν των επισημασμένων ως αβανταδόρικων (κόσμος της μόδας, το φοβερό τραγούδι Prisoner, οι σταρ, το παράξενο σενάριο). Συνέχεια

ΔΕΚΑ ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΣΕΤΕ «ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΗΣ ΛΟΡΑ ΜΑΡΣ»


  1. Για το εξαιρετικό σενάριο του Τζον Κάρπεντερ, που αναδεικνύει στοιχεία και της δικής του έμμονης προβληματικής για το Κακό.
  2. Για τον ρόλο της Φέι Ντάναγουεϊ, που στα 37 της βρίσκεται στην πλήρη συναισθηματική της ωριμότητα και αναδεικνύει ένα ρόλο γεμάτο πικρία.
  3. Για τον πρώτο μεγάλο ρόλο του Τόμι Λι Τζόουνς, που εντυπωσιάζει με το βάθος και την τραγικότητα του.
  4. Για το εκπληκτικό τραγούδι της Μπάρμπαρα Στρέιζαντ Prisoner που έγινε μεγάλη επιτυχία.
  5. Για τη φανταστική φωτογραφία του Βίκτορ Κέμπερ, που αναδεικνύει πλήρως την ατμόσφαιρα υπόγειας καχυποψίας που υπάρχει στο φιλμ.
  6. Για τα εκπληκτικά ντεκόρ και κοστούμια που αναδεικνύουν πλήρως την εικόνα του κόσμου της μόδας.
  7. Για την κριτική που ασκείται στα παρασκήνια της μόδας.
  8. Γιατί ενώ βρισκόμαστε στα τέλη της δεκαετίας του ‘70 που τελειώνει το κατά κάποιο τρόπο άγριο και ακατέργαστο Cinema giallo, βλέπουμε μια σαφώς κομψότερη αμερικανική εκδοχή, πρόδρομο του σύγχρονου ψυχοπαθολογικού θρίλερ.
  9. Για να συγκρίνουν οι σινεφίλ την ταινία με το Τέσσερις μύγες σε πράσινο βελούδο (1971) του Ντάριο Αρτζέντο, ηγετικής φυσιογνωμίας του cinema giallo.
  10. Για την ανάδειξη μιας ταινίας σε γεγονός σε μια εποχή που ο κόσμος δείχνει ότι αναζητεί κάτι το καινούργιο, προετοιμάζοντας μας για τη μετά από 13 χρόνια Σιωπή των αμνών.

 

Out of the Past


Το εμβληματικό φιλμ νουάρ Out of the Past, σε σκηνοθεσία του Ζακ Τουρνέρ, δίνει συνέχεια στις προβολές του κύκλου  #PRESS_taratsa02 που πραγματοποιεί το Μορφωτικό Ίδρυμα της ΕΣΗΕΜ-Θ στην ταράτσα της Στρατηγού Καλλάρη 5. Συνέχεια

ΔΩΡΕΑΝ ΕΞΟΧΕΣ ΚΩΜΩΔΙΕΣ ΣΤΟ ΡΕΤΖΙΚΙ


ΜΠΑΝΑΝΕΣ

Η κινηματογραφική  λέσχη του Ρετζικίου,με την διεύθυνση του  Δημήτρη  Μακρή,  εγκαινιάζει  τις ΔΩΡΕΑΝ θερινές  προβολές  της κάθε Τετάρτη  στις 21:00 στο οίκημα των Καλογραιών .Τέσσερες εξαιρετικές κωμωδίες από τέσσερες διαφορετικές χώρες. Μην τις χάσετε ,έξοχο περιβάλλον ,ποιοτικό γέλιο, ψυχαγωγία.

΄Εχουμε λοιπόν:

Τετάρτη  20 Ιουνίου  ΜΠΑΝΑΝΕΣ (ΗΠΑ)

Τετάρτη  27 Ιουνίου  ΓΙΑ ΟΛΑ ΦΤΑΕΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΣΟΥ ( Γαλλία)

Τετάρτη  4 Ιουλίου  ΟΙ  ΓΕΝΝΑΙΟΙ ΤΟΥ ΜΠΡΑΝΚΑΛΕΟΝΕ (Ιταλία)

Τετάρτη 11 Ιουλίου  ΑΝΔΡΕΣ ΜΕ ΤΑ ΟΛΑ ΤΟΥΣ (Ηνωμένο Βασίλειο)

Η ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ «ΕΡΩΤΙΚΗ ΕΠΙΘΥΜΙΑ» ΣΕ ΜΙΑ ΜΟΝΟ ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 24/6


Ο θερινός κινηματογράφος ΑΠΟΛΛΩΝ εγκαινίασε από την περασμένη Κυριακή ένα εξαιρετικό βραδινό εβδομαδιαίο πρόγραμμα, με επιλογές γνωστών πολύκροτων εμβληματικών δημιουργιών. Αυτή την Κυριακή 24/6 στις 23:00 θα παρουσιαστεί η αριστουργηματική φορμαλιστική δημιουργία ΕΡΩΤΙΚΗ ΕΠΙΘΥΜΙΑ ΤΟΥ Γουόνγκ Καρ Γουάι που μας μεταφέρει στο Χονγκ Κονγκ της δεκαετίας του ’60. Συνέχεια