ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 22 ΙΟΥΛΙΟΥ ΣΤΙΣ 22:45 ΣΤΟΝ ΑΠΟΛΛΩΝ Η ΕΠΑΝΑΠΡΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ «Ο ΔΟΛΟΦΟΝΟΣ ΕΡΧΕΤΑΙ ΚΑΘΕ ΒΡΑΔΥ»

Όπως θα θυμούνται τα μέλη μας και οι σινεφίλ,στην προβολή της ταινίας του Χίτσκοκ «Ο δολοφόνος έρχεται κάθε βράδυ»,έγινε ημίωρη διακοπή λόγω τεχνικού προβλήματος.Κάποιοι αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν την αίθουσα.Τους είχαμε υποσχεθεί ότι θα την επαναπροβάλλουμε.Έτσι,το φίλμ θα επαναπαρουσιαστεί την Τετάρτη 22 Ιουλίου στον θερινό ΑΠΟΛΛΩΝ στις 22:45.Όσα μέλη μας έφυγαν από την προβολή ή όσα λόγου άλλου κωλύματος δεν πήγαν καθόλου,μπορούν να την παρακολουθήσουν τώρα με ελεύθερη είσοδο,δηλώνοντας στο ταμείο την πιστοποίησή τους.Για τους υπολοίπους θεατές,ισχύουν τα εισιτήρια 5 ευρώ  γενική είσοδος,4 ευρώ φοιτητικά και ανεργίας.Ακολουθούν τα στοιχεία και η κριτική της ταινίας.

Θα απολαύσετε έναν διαφορετικό Χίτσκοκ που κάνει ένα δηκτικό και ισχυρότατο σχόλιο για το θέαμα,την αναπαράσταση,το θέατρο,την επίδειξη,τη ζωή ως υποκριτική,τελικά το ίδιο το σινεμά.Παράλληλα,όπως συνηθίζει(δές και τις ταινίες του «Το χέρι που σκοτώνει», «Μάρνι», «Ψυχώ», «Τα πουλιά»,και άλλες) οργανώνει ένα σχόλιο για τη γυναικεία σεξουαλικότητα και τις διαδικασίες τις οποίες η τελευταία εξιτάρεται.Όλο το φίλμ δομείται ιδοφυώς σε ένα πεντάγωνο.Η ψυχρή ντίβα Μαρλέν Ντίτριχ(μια Γερμανίδα),η κλασική housewife Αμερικάνα Τζέιν Γουάιμαν,ο Βρετανός ηθοποιός Ρίτσαρντ Τόντ,ο επίσης Βρετανός Μάικλ Γουάιλντινγκ και τέλος ο επίσης Βρετανός Άλιστερ Σίμ.

Η Τζέιν Γουάιμαν είναι μια άμεσα διαθέσιμη σεξουαλικά γυναίκα.Σπουδάζει υποκριτική,το παίζει ντετέκτιβ,κι όταν στο μπάρ την πλησιάζει ένας μεσήλικας άντρας,του λέει «όχι,όχι,δεν θέλω βοήθεια»,ενώ αμέσως απαντάει «οκέυ» στον ευσταλή Γουάιλντινγκ.Παράλληλα,έχει κι ένα ισχυρό φλέρτ με τον Ρίτσαρντ Τόντ.Η Μάρλεν Ντίτριχ είναι το εμφανές σημαίνον,ο Ρίτσαρντ Τόντ το κρυμμένο,κι ο ερωτικός πόθος της Τζέιν Γουάιμαν,αυτός που θα πυροδοτήσει την τελική άνοδο πρός τη σκηνή Για να αναφλεγούν όλα αυτά,πρέπει η Γουάιμαν να κάνει μια διαδραστική σχέση με τη σκηνή,προσφέροντας στην ντίβα μια αιματοβαμμένη κούκλα(επηρέασε πολύ τον Μάριο Μπάβα σε επόμενες ταινίες του).Με σκηνές που θα επαναλάβει και στο μέλλον ο Χίτσκοκ,εκείνες στην εξοχή και άλλες,με ισχυρές επιρροές από τον Φρίτζ Λάνγκ(«Η Διαθήκη του Δόκτορα Μαμπούζε»)αξιοποιεί με τέτοιον τρόπο την κάμερα,ώστε να κινείται συνεχώς κυκλικά σε ένα γαϊτανάκι που θυμίζει πολύ Μάξ Οφύλς,απομονώνοντας τις καθημερινές,μεσοαστικές συνήθειές των προσώπων.Η ταινία έτσι αποκτά ένα μαύρο,υπερρεαλιστικό χιούμορ,γίνεται σάτιρα και μας ξεσκεπάζει δηλώνοντας πως για να νοηματοδοτήσουμε την άχαρη ζωή μας ή την έλλειψη ερωτισμού,είμαστε όλοι καλοί ή κακοί ηθοποιοί.Όμως,το παιχνίδι κάποτε τελειώνει.Το πλάνο είναι χαρακτηριστικό.Η σκηνή του θεάτρου,πέφτει σαν καρμανιόλα και κόβει το κεφάλι όχι μόνο του Τόντ,αλλά και όλων μας.Ο Χίτσκοκ μας δηλώνει ειρωνικά, «κυρίες και κύριοι,η περιήγησή σας στο θέατρο του τρόμου και της ζωής τελείωσε.Όμως ο τρόμος είστε εσείς,οι συμπεριφορές και οι μετωνυμίες των αναγκών σας».

Αλέξης Δερμεντζόγλου

 

 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s