ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΟΥ ΙΟΥ

(ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ,28/06/2020)

του Αλέξη  Δερμεντζόγλου

Θέρος του 2020,το καλοκαίρι του ιού (θυμηθείτε και το ψυχοπαθολογικό θρίλερ του Σπάικ Λι «Το καλοκαίρι του Σάμ»),το καλοκαίρι των θερινών κινηματογράφων,των αποστάσεων και των μπάνιων του λαού.Καλοκαίρι του 2020 των νέων και παλιών ταινιών,των κυλικείων,των αστεριών και της μεγάλης υποκρισίας.΄Ολη η κοινωνία καλείται να μεταβάλλει τα άτομά της ως ηθοποιούς και κομπάρσους σε θέατρο ή σινεμά,στο σώου της μεγάλης απάτης.΄Ολοι καλούνται να συμπεριφέρονται φυσιολογικά,να είναι «κανονικοί»,να συρρέουν σε μπάρ,σε εστιατόρια,σε σινεμά.Δεν συμβαίνει τίποτα,ποτέ δεν συνέβη κάτι. ΄Ηταν ένας εφιάλτης μιας μακράς νύχτας από την οποία ξυπνήσαμε αρτιμελείς,με περισσότερες καταθέσεις στις τράπεζες,με νέα προσαρμοστικότητα.

Θέρος  του 2020,το καλοκαίρι της μεγάλης υποκρισίας,των ετεροχρονισμένων καρναβαλιών,των μεγάλων  θεαμάτων  που μας θυμίζει το αντονιονικό «Blow up».Η  κοινωνία λειτουργεί,η επιχειρηματικότητα λειτουργεί,οι αγορές λειτουργούν καλά(αυτό μας νοιάζει και μας καίει).Ειδικά οι πληθυσμιακές ομάδες των νέων  δείχνουν πως υπάκουσαν πλήρως. «Βγείτε έξω και δείξτε σε όλους ότι τίποτα το «κακό» δεν υπάρχει.Με αντικομφορμιστικό  ενθουσιασμό  το έκαναν και το κάνουν  και το μετέδωσαν και στους μεγαλύτερους, έκαμψαν τις αμφιβολίες τους.Κι όμως όλα αυτά δείχνουν στα έμπειρα μάτια μου τόσο σκηνοθετημένα ,τόσο παρα-μορφωμένα και μεταλλαγμένα,χωρίς ίχνος πηγαιότητας. Η κοινωνία δείχνει  και πάλι την όψη ενός ευημερούντος και καταναλωτικύ κόσμου που δεν θέλει όμως να αντικρύσει  ότι συνεχώς φθείρεται από συμπτώματα σήψης και καχυποψίας.Ποιός είναι ο μολυσμένος,ποιός είναι  ο ασυμπτωματικός,ποιός αφίχθη από το εξωτερικό .Να δηλωθεί,να ελεγθεί,να παρακολουθηθεί,να  καταγραφεί,να γίνει αριθμός (στατιστικό στοιχείο).

΄Ολοι καλούνται  λοιπόν να  αγνοήσουν την κατά Κάρπεντερ  προφητική «Απειλή» ή να ξεχάσουν πως με  το φορτίο του ιού ,πάλι κατά Κάρπεντερ, «Ζούν ανάμεσά μας».

Κατά την εκτίμησή μου,κάναμε την μετάβασή μας προς μια «Νύχτα των ζωντανών νεκρών», μεταλλασόμαστε και υποτασόμαστε  ταχύτατα.Τελικά ,χωρίς  κανένα συνειρμό ,επιθυμώ να τελειώσω το κείμενο με τον ελληνικό τίτλο της ταινίας ς του Τζον Φορντ  «Το δειλινό της μεγάλης σφαγής».Δειλινό των οραμάτων και σφαγή των σχέσεών μας.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s