Η ΧΑΝΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΔΕΛΦΕΣ ΤΗΣ

ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 29 ΙΟΥΝΙΟΥ ΣΤΟ ΘΕΡΙΝΟ ΑΠΟΛΛΩΝ

ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΡΤ-3 ΚΑΙ ΤΟ ΚΕΜΕΣ

Με την δραματική κομεντί  «Η Χάνα και οι αδελφές της» (Hannah and her sisters, έγχρωμο, Η.Π.Α. 1986, διάρκεια 107´) σε σενάριο και σκηνοθεσία του Γούντι  Άλεν, συνεχίζεται το αφιέρωμα «Αποξένωση» της κινηματογραφικής λέσχης εργαζομένων της ΕΡΤ3 και του ΚΕΜΕΣ, τη Δευτέρα 29 Ιουνίου στις 21:15 στο θερινό cine ΑΠΟΛΛΩΝ (Σαρανταπόρου 4 – Βασιλέως Γεωργίου, τηλ. 2310828642). Παίζουν οι Μία Φάροου, Νταϊάν Γουίστ, Μάικλ Κέιν, Μπάρμπαρα Χέρσεϊ, Κάρι Φίσερ, Μορίν Ο’ Σάλιβαν, Λίντ Νόλαν, Μαξ Φον Σίντοφ και Γούντι Άλεν.

Η Χάνα, η μεγαλύτερη κόρη μιας οικογένειας καλλιτεχνών, είναι μια αφοσιωμένη σύζυγος και μητέρα και ταυτόχρονα μια πετυχημένη ηθοποιός. Υποστηρίζοντας με θέρμη τις δυο μικρότερες αδελφές της, αποτελεί τον συνδετικό κρίκο μιας οικογένειας που μοιάζει να αντιπαθεί τη σταθερότητα τόσο όσο βασίζεται σ` αυτήν. Όταν όμως ο ήσυχος κόσμος της Χάνα σαμποτάρεται από αδελφική αντιζηλία, ανακαλύπτει ότι είναι το ίδιο χαμένη όσο οποιοσδήποτε άλλος και πως για να βρει τον εαυτό της θα πρέπει να διαλέξει ανάμεσα στην ανεξαρτησία της και σε μια οικογένεια που δεν μπορεί να αποχωριστεί.

Η ταινία απέσπασε τρία βραβεία Όσκαρ. Πρωτότυπου σεναρίου, β’ ανδρικού (Κέιν) και β’ γυναικείου ρόλου (Γουίστ), ενώ είχε και άλλες τέσσερις υποψηφιότητες, για καλύτερη ταινία, σκηνοθεσία, μοντάζ και καλλιτεχνική διεύθυνση. Επίσης, κέρδισε τη Χρυσή Σφαίρα καλύτερης κωμωδίας ή μιούζικαλ, ενώ είχε υποψηφιότητες και για σκηνοθεσία, σενάριο, β’ ανδρικό (Κέιν) και β’ γυναικείο (Γουίστ). Ακόμα, στα βραβεία BAFTA τιμήθηκε για το σενάριο και τη σκηνοθεσία, ενώ είχε υποψηφιότητες και για καλύτερη ταινία, μοντάζ, ανδρικούς (Άλεν και Κέιν) και γυναικείους (Φάροου και Χέρσεϊ) ρόλους.

Την ταινία θα προλογίσει ο Αλέξης Ν. Δερμεντζόγλου, στο κοινό θα διανεμηθεί έντυπη ανάλυση του κριτικού Γιάννη Ζουμπουλάκη, ενώ μετά το τέλος της προβολής θα ακολουθήσει συζήτηση με θέμα: Οι συγγένειες Γούντι Άλεν και  Ίνγκμαρ Μπέργκμαν.

Η κριτική που θα διανεμηθεί είναι η ακόλουθη:

 «Η Χάνα και οι αδελφές της» («Ηannah and her sisters», 1986) του Γούντι Άλεν μοιάζει με τοιχογραφία της ζωής στο Μανχάταν, στα μέσα της δεκαετίας του ΄80. Τρεις γιορτές, τρία οικογενειακά γεύματα της Ημέρας των Ευχαριστιών κατά τη διάρκεια δύο ετών, όλες στο σπίτι της Χάνα (Μία Φάροου), πλάθουν τον κορμό της ταινίας, στην οποία διασταυρώνεται μια πληθώρα προσώπων, τη ζωή των οποίων και παρακολουθούμε (σημειωτέον το μεγαλύτερο μέρος των γυρισμάτων των εσωτερικών χώρων της ταινίας έγινε στο πραγματικό διαμέρισμα της Φάροου, η οποία εκείνη την εποχή ήταν ακόμη σύντροφος του Άλεν και στη ζωή, ενώ τη μητέρα της στην ταινία υποδύεται η πραγματική μητέρα της Φάροου, ηθοποιός Μορίν Ο΄ Σάλιβαν).

Ο κόσμος μιας σύγχρονης Βαβέλ, λοιπόν, γεμάτος σημαδιακές μνήμες, προβλήματα στον εργασιακό χώρο, ξαφνικές κρίσεις και αλλεπάλληλες συγκρούσεις στις σχέσεις. Μπερδέματα κάθε λογής, σε ένα σύμπαν που ο σκηνοθέτης αγκαλιάζει με γνήσια αγάπη και ολόκαρδο χιούμορ. Ο ίδιος ο Άλεν (ο οποίος εκείνη την εποχή εξακολουθούσε να παίζει στις ταινίες του) είναι ένα «αγκάθι» που τρυπώνει στην ιστορία, χωρίς να σχετίζεται άμεσα με την ιστορία της Χάνα και των αδελφών της (Μπάρμπαρα Χέρσεϊ, Νταϊάν Γουίστ). Θα μπορούσες να πεις ότι ο Γούντι Άλεν αυτής της ταινίας προέρχεται από μια παλιότερη περίοδό του, την αμιγώς κωμική: νευρωσικός, υποχόνδριος, νοσόφοβος. Αλλού αναζητεί το νόημα της ζωής, αλλού το βρίσκει. Μια απόλαυση!

Η ταινία όμως δεν είναι μόνο κωμωδία, γιατί την ίδια ώρα ο Άλεν μοιάζει να αναζητεί διαδρόμους που παραπέμπουν στο πρώτο αυστηρό ψυχόδραμά του, τις «Εσωτερικές σχέσεις» (1978). Απλώς εδώ έχει αρχίσει να το κάνει πια με light τρόπο.

Υπέροχο όμως και το καστ των ανδρών ηθοποιών της ταινίας, με ηγετική φυσιογνωμία όχι τόσο τον Μάικλ Κέιν όσο τον ηθοποιό-φετίχ του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, τoν Μαξ φον Σίντοφ, που ο Γούντι Άλεν για πρώτη και τελευταία φορά έβαλε σε ταινία του.»

Ταινίες που πλησιάζουν το στιλ  κα την προβληματική του φιλμ «Η Χάνα και οι αδελφές της» είναι: «Πως απατήσαμε τους άνδρες μας» και «Φάννυ και Αλέξανδρος» του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, «Η περιπέτεια» του Αντονιόνι, «Γείτονες και εραστές» του Νιλ Λαμπιούτ, «Ο Αθώος» του Λουκίνο Βισκόντι και όλο το γουντιαλενικό έργο που «εφάπτεται» στον Μπέργκμαν όπως τα «Εσωτερικές σχέσεις», «Παντρεμένα ζευγάρια», «Απιστίες και αμαρτίες», «Μανχάταν».

 Σημειώνεται ότι εισέρχονται με αυστηρή σειρά προτεραιότητας οι πρώτοι 150 θεατές.

Για περισσότερες πληροφορίες για τις προβαλλόμενες ταινίες και τους συντελεστές τους, ανατρέχετε στο kemesfacebook και στο kemes.wordpress.com

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s