ΠΩΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΧΙΤΣΚΟΚ

                                            ΤΟΥ ΑΛΕΞΗ ΔΕΡΜΕΝΤΖΟΓΛΟΥ

Όπως είναι γνωστό,σήμερα στις 21:15,στον θερινό ΑΠΟΛΛΩΝ,η κινηματογραφική λέσχη εργαζομένων ΕΡΤ3 κα το ΚΕΜΕΣ,προβάλλουν στο αφιέρωμα «Αποξένωση» την ταινία του Χίτσκοκ «Ο Δολοφόνος έρχεται κάθε βράδυ»(Stage Fright,ασπρόμαυρο,1950,διάρκεια 1 ώρα και 50 λεπτά).Οι τιμές των εισιτηρίων είναι 5 ευρώ και για τους φοιτητές και ανέργους 4.Μέχρι στιγμής η ζήτηση των εισιτηρίων είναι συνεχώς αυξανόμενη και ως εκ τούτου κάνουμε ισχυρότατη σύσταση,τόσο για τα μέλη μας όσο και για τους σινεφίλ,να βρεθούν στον ΑΠΟΛΛΩΝ το αργότερο στις 20:30.Θα κρατηθεί αυστηρά σειρά προτεραιότητας-λόγω των υγειονομικών μέτρων-για τους πρώτους 150 θεατές,και αυτό αφορά και στα μέλη μας.

Σήμερα θα απολαύσετε έναν διαφορετικό Χίτσκοκ που κάνει ένα δηκτικό και ισχυρότατο σχόλιο για το θέαμα,την αναπαράσταση,το θέατρο,την επίδειξη,τη ζωή ως υποκριτική,τελικά το ίδιο το σινεμά.Παράλληλα,όπως συνηθίζει(δές και τις ταινίες του «Το χέρι που σκοτώνει», «Μάρνι», «Ψυχώ», «Τα πουλιά»,και άλλες) οργανώνει ένα σχόλιο για τη γυναικεία σεξουαλικότητα και τις διαδικασίες τις οποίες η τελευταία εξιτάρεται.Όλο το φίλμ δομείται ιδοφυώς σε ένα πεντάγωνο.Η ψυχρή ντίβα Μαρλέν Ντίτριχ(μια Γερμανίδα,όταν γυρίζεται η ταινία,49 χρονών),η κλασική housewife Αμερικάνα Τζέιν Γουάιμαν(33 χρονών,ηρωίδα του Ντάγκλας Σέρκ),ο Βρετανός ηθοποιός Ρίτσαρντ Τόντ(31 ετών,εφάμιλλος του Ρίτσαρντ Μπάρτον),ο επίσης Βρετανός Μάικλ Γουάιλντινγκ(38 ετών,εκφραστής του νόμου και παραπέμπων στον Σέρλοκ Χόλμς) και τέλος ο επίσης Βρετανός Αλάιστερ Σίμ(μέγας καρατερίστας(50 χρονών,ο πολλαπλός πατέρας).

Η Τζέιν Γουάιμαν είναι μια άμεσα διαθέσιμη σεξουαλικά γυναίκα.Σπουδάζει υποκριτική,το παίζει ντετέκτιβ,κι όταν στο μπάρ την πλησιάζει ένας μεσήλικας άντρας,του λέει «όχι,όχι,δεν θέλω βοήθεια»,ενώ αμέσως απαντάει «οκέυ» στον ευσταλή Γουάιλντινγκ.Παράλληλα,έχει κι ένα ισχυρό φλέρτ με τον Ρίτσαρντ Τόντ.Η Μάρλεν Ντίτριχ είναι το εμφανές σημαίνον,ο Ρίτσαρντ Τόντ το κρυμμένο,κι ο ερωτικός πόθος της Τζέιν Γουάιμαν,αυτός που θα πυροδοτήσει την τελική άνοδο πρός τη σκηνή(δές και την εξαιρετική ταινία που πρόβαλλε στο παρελθόν η λέσχη μας «Κυνηγώντας τον δολοφόνο» του Τζάκ Σμάιτ).Για να αναφλεγούν όλα αυτά,πρέπει η Γουάιμαν να κάνει μια διαδραστική σχέση με τη σκηνή,προσφέροντας στην ντίβα μια αιματοβαμμένη κούκλα(επηρέασε πολύ τον Μάριο Μπάβα σε επόμενες ταινίες του).Με σκηνές που θα επαναλάβει και στο μέλλον ο Χίτσκοκ,εκείνες στην εξοχή και άλλες,με ισχυρές επιρροές από τον Φρίτζ Λάνγκ(«Η Διαθήκη του Δόκτορα Μαμπούζε»)αξιοποιεί με τέτοιον τρόπο την κάμερα,ώστε να κινείται συνεχώς κυκλικά σε ένα γαϊτανάκι που θυμίζει πολύ Μάξ Οφύλς,απομονώνοντας τις καθημερινές,μεσοαστικές συνήθειές των προσώπων.Η ταινία έτσι αποκτά ένα μαύρο,υπερρεαλιστικό χιούμορ,γίνεται σάτιρα και μας ξεσκεπάζει δηλώνοντας πως για να νοηματοδοτήσουμε την άχαρη ζωή μας ή την έλλειψη ερωτισμού,είμαστε όλοι καλοί ή κακοί ηθοποιοί.Όμως,το παιχνίδι κάποτε τελειώνει.Το πλάνο είναι χαρακτηριστικό.Η σκηνή του θεάτρου,πέφτει σαν καρμανιόλα και κόβει το κεφάλι όχι μόνο του Τόντ,αλλά και όλων μας.Ο Χίτσκοκ μας δηλώνει ειρωνικά, «κυρίες και κύριοι,η περιήγησή σας στο θέατρο του τρόμου και της ζωής τελείωσε.Όμως ο τρόμος είστε εσείς,οι συμπεριφορές και οι μετωνυμίες των αναγκών σας».

Υ.Γ.:Η ΠΡΟΒΟΛΗ ΘΑ ΔΙΕΞΑΧΘΕΙ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ,ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΒΡΟΧΗΣ,ΜΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΣΑΣ ΕΞΗΓΗΘΟΥΝ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s