ΟΙ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΟΥ ΜΑΡΤΙΟΥ


ΝΙΚΗ ΤΗΣ ΜΕΤΡΙΟΤΗΤΑΣ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΟΣΚΑΡΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ

Πασχαλίτσα

Συλλογικό κείμενο του ΚΕΜΕΣ -Kemes.wordpress.com

Δεδομένου ότι φέτος το Πάσχα έρχεται πολύ πρώιμα, ο Μάρτιος λογικά πλέον είναι ο τελευταίος κινηματογραφικά εμπορικός μήνας της χρονιάς. Αν προσθέσουμε, μάλιστα, την απονομή των Όσκαρ και τη διενέργεια του Διεθνούς Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, τότε τα κινηματογραφικά γεγονότα είναι πάρα πολλά. Στις 5 εβδομάδες του Μαρτίου συνωστίζονται τουλάχιστον 50 νέες ταινίες που, όπως καταλαβαίνετε, είναι ανθρωπίνως αδύνατο να απορροφηθούν από τους θεατές. Ξεχωρίζει εκ των πραγμάτων o παραγωγικότατος Σπίλμπεργκ, με δεύτερη ταινία μέσα στην ίδια χρονιά, αλλά οι πραγματικά αξιόλογες ταινίες έρχονται από δυο φιλμ σε Βενετία και Κάννες. Αναλυτικά έχουμε:

Κόκκινο σπουργίτι. Η Ντομίνικα Εγκόροβα έχει πολλές ιδιότητες. Αφοσιωμένη κόρη, αποφασισμένη να προστατέψει τη μητέρα της με κάθε κόστος. Πρίμα μπαλαρίνα με τέτοια ένταση, που έχει ωθήσει το μυαλό και το σώμα της στα όρια. Αριστοτεχνική στην μάχη της αποπλάνησης και της παραπλάνησης. Όταν της τυχαίνει ένας τραυματισμός που την αναγκάζει να τερματίσει την καριέρα της, η Ντομίνικα και η μητέρα της αντιμετωπίζουν ένα δυσοίωνο, αβέβαιο μέλλον. Αυτός είναι και ο λόγος που πέφτει θύμα εκμετάλλευσης για να γίνει η νέα στρατιώτης της σχολής «Σπουργίτι», μίας μυστικής υπηρεσίας που εκπαιδεύει ξεχωριστούς νεαρούς ανθρώπους να χρησιμοποιούν το σώμα και το μυαλό τους ως όπλο. Αφού υπομένει τη σαδιστική, διεστραμμένη διαδικασία εκπαίδευσης, αναδύεται ως το πιο επικίνδυνο «Σπουργίτι» που έχει βγάλει ποτέ η υπηρεσία. Η Ντομίνικα, πλέον, θα πρέπει να συμφιλιώσει τον παλιό εαυτό της, με τη δύναμη που κατέχει τώρα, την ίδια ώρα που η ζωή της και όλοι αυτοί που αγαπά βρίσκονται σε κίνδυνο, συμπεριλαμβανομένου κι ενός πράκτορα της CIA που προσπαθεί να την πείσει πως είναι ο μόνος τον οποίο μπορεί να εμπιστευτεί. Ενδιαφέρουσα ταινία με τη Τζένιφερ Λόρενς να λάμπει.( Από 1 Μαρτίου).

Gamenight. Οι εβδομαδιαίες βραδιές παιχνιδιών με φιλικά ζευγάρια θα γίνουν ακόμη πιο ενδιαφέρουσες, όταν ο Μπρουκς θα οργανώσει ένα παιχνίδι μυστηρίου και φόνων, με ψεύτικους κακοποιούς και ομοσπονδιακούς πράκτορες. Ξαφνικά, όμως, ο Μπρουκς απάγεται. Είναι κι αυτό μέρος του παιχνιδιού; Καθώς οι έξι ανταγωνιστικοί παίκτες προσπαθούν να λύσουν το μυστήριο και να κερδίσουν, θα ανακαλύψουν πως ούτε το «παιχνίδι», ούτε και ο Μπρουκς είναι αυτό που φαίνονται. Στοιχειωδώς ενδιαφέρον σενάριο, άνιση σκηνοθετική διεκπεραίωση.( Από 1 Μαρτίου).

Πασχαλίτσα. Στις αρχές της δεκαετίας του 2000, μια δεκαεπτάχρονη με κλίση στις Τέχνες ενηλικιώνεται στο Σακραμέντο της Καλιφόρνια. Η Κριστίν «Πασχαλίτσα» ΜακΦέρσον είναι τελειόφοιτη του Λυκείου από μια λαϊκή συνοικία. Λαχταρά την περιπέτεια, την ανώτερη κουλτούρα και μια ευκαιρία, αλλά δεν βρίσκει τίποτα από αυτά στο Καθολικό Λύκειο του Σακραμέντο. Είναι απορίας άξιο πως και γιατί αυτή η ταινία προτείνεται για Όσκαρ. Χιλιοειπωμένο και γεμάτο κλισέ το σενάριο, μπόλικος οικιακός συναισθηματισμός, αργοί πλατιαστικοί ρυθμοί μέχρις υπνηλίας. (Από 1 Μαρτίου).

Do it yourself. Εξαιρετική προσπάθεια από τον μικρό Δημήτρη Τσιλιφώνη, που δουλεύει τώρα κοντά στον Σπίλμπεργκ και ξέρει απ’έξω κι ανακατωτά το σινεμά. Εξαιρετικοί σκηνοθετικοί ρυθμοί, ρέουσα αφήγηση, αλλά το εγχείρημα είναι ιδιαίτερα δύσκολο: Από τη μια μεριά αναπαράγει άψογα τους κανόνες του νουάρ, κι από την άλλη τους αναιρεί και τους ανατρέπει. Τελικά, δημιουργεί μια σπαζοκεφαλιά που ο μέσος θεατής αδυνατεί να κατανοήσει. Παράλληλα, καταγγέλλει τους μηχανισμούς του χειραγωγικού αναπαραστατικού σινεμά. Θα περιμένουμε την επόμενη δουλειά του.( Από 8 Μαρτίου).

Ο θάνατος του Στάλιν. Τη νύχτα της 2ας Μαρτίου του 1953, ένας άνδρας πεθαίνει. Ένα τρομαχτικό εγκεφαλικό επεισόδιο ταράζει ολόκληρο το σώμα του. Γεμίζει σάλια και λερώνει τον εαυτό του. Πρόκειται να αφήσει τον μάταιο τούτο κόσμο κι αν παίξεις σωστά τα χαρτιά σου, η δουλειά του θα γίνει δική σου. Αυτός ο άνδρας δεν είναι άλλος από τον Ιωσήφ Στάλιν.  Σε μια εποχή όπου όλοι επανεφευρίσκουν τον Στάλιν, αυτή η μαύρη κωμωδία είναι απόλυτα αποτυχημένη και ανερμάτιστη.(Από 8 Μαρτίου0.

Death Wish. Ο Δρ. Πολ Κέρσι (Μπρους Ουίλις) είναι ένας φιλήσυχος οικογενειάρχης και επιτυχημένος χειρουργός που βλέπει από απόσταση τη βία να εξαπλώνεται στην πόλη του. Μέχρι που η γυναίκα του (Ελίζαμπεθ Σου) και η νεαρή κόρη του (Καμίλα Μορόνε) βρίσκονται άγρια δολοφονημένες στο σπίτι τους στα προάστια. Με την αστυνομία να έχει προς εξιχνίαση δεκάδες ακόμα εγκλήματα, ο Πολ, διψασμένος για εκδίκηση, παίρνει τον νόμο στα χέρια του. Σας προτείνουμε να προμηθευτείτε σε dvd την κλασική ταινία του Μάικλ Γουίνερ με τον Τσαρλς Μπρόνσον, η οποία όχι μόνο παραμένει πάντα ενδιαφέρουσα και διαχρονική, αλλά είναι και απείρως καλύτερη από το κατάπλασμα που μας προσφέρουν τώρα. (Από 8 Μαρτίου).

Foxtrot. Ο Μάικλ και η Ντάφνα καταρρέουν όταν τους ανακοινώνεται ο θάνατος του γιου τους. Όσο εκείνη σβήνει τη θλίψη της με αντικαταθλιπτικά, ο Μάικλ βυθίζεται σε μια δίνη οργής για να ζήσει τελικά μια αναπάντεχη ανατροπή που συναγωνίζεται σε σουρεαλισμό μόνο τις στρατιωτικές εμπειρίες του παιδιού του. Πολύ ενδιαφέρον σενάριο και ακόμα καλύτερη σκηνοθετική διαχείριση. (Από 8 Μαρτίου).

What people say. Η δεκαεξάχρονη Νίσα ζει μια διπλή ζωή. Στο σπίτι με την οικογένειά της στο Πακιστάν είναι η τέλεια κόρη, αλλά όταν βγαίνει μαζί με τους φίλους της, είναι μια συνηθισμένη νορβηγίδα έφηβη. Όταν ο πατέρας της την πιάσει στο κρεβάτι με τον φίλο της, οι δύο κόσμοι της Νίσα συγκρούονται βάναυσα. Κοσμοπολίτικο θρίλερ που δηλώνει ότι θέλει να τα έχει όλα, αλλά τελικά διασχίζοντας και μιμούμενο τα κινηματογραφικά είδη, μας αφήνει αδιάφορους.( Από 15 Μαρτίου).

Tombraider. Η Λάρα Κροφτ είναι η ατίθαση κόρη ενός εκκεντρικού εξερευνητή, ο οποίος εξαφανίστηκε, όταν εκείνη ήταν ακόμα στην εφηβεία. Θέλοντας να αντιμετωπίσει τα γεγονότα και να προχωρήσει στη ζωή της, επτά χρόνια μετά την εξαφάνιση του, η Λάρα θα προσπαθήσει να λύσει το μυστήριο που περιβάλλει το θάνατό του. Πηγαίνοντας ενάντια στην τελευταία του επιθυμία, αφήνει ότι ήξερε πίσω της και ξεκινάει για τον τελευταίο γνωστό προορισμό του πατέρα της: έναν τύμβο σε ένα μυθικό νησί που μπορεί να βρίσκεται στα ανοιχτά της Ιαπωνίας. Χωρίς την Αντζελίνα Τζολί όλη αυτή η ιστορία μοιάζει πια εκτός τόπου και χρόνου. Ίσως να ξεπεράστηκε και η ηρωίδα. (Από 15 Μαρτίου).

Πίτερ Ράμπιτ. Ο Πίτερ Ράμπιτ, ο σκανταλιάρης και τολμηρός ήρωας που έχει μαγέψει γενιές αναγνωστών, πρωταγωνιστεί στη δική του ταινία. Η διαμάχη του Πίτερ με τον κύριο ΜακΓκρέγκορ γίνεται χειρότερη από ποτέ, καθώς κι οι δύο τους θέλουν να κερδίσουν την καρδιά της γλυκύτατης, φιλόζωης γειτόνισσας τους. Κινούμενο σχέδιο χωρίς ιδιαίτερη έμπνευση. Εξαιρετική και ποιητική η αρχική ταινία, στην κυριολεξία κακοποιημένη η ανακατασκευή της.( Από 22 Μαρτίου).

Ραντεβού εκεί ψηλά. Νοέμβριος 1918. Λίγες μέρες πριν από την Εκεχειρία, ο Εντουάρ Περικού σώζει τη ζωή του Αλμπέρ Μαγιάρ. Οι δύο άνδρες δεν έχουν τίποτα κοινό, εκτός από τον πόλεμο. Ο υπολοχαγός Πραντέλ, διατάζοντας μια άσκοπη επίθεση, καταστρέφει τις ζωές τους. Στα ερείπια του μακελειού του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, αποφασισμένοι να ζήσουν, οι δυο τους προσπαθούν να επιβιώσουν όπως μπορούν. Έτσι, και καθώς ο Πραντέλ σχεδιάζει να κάνει μια περιουσία πάνω στα πτώματα των θυμάτων του πολέμου, ο Αλμπέρ και ο Εντουάρ ετοιμάζουν μια μνημειώδη απάτη με τις οικογένειες των πενθούντων.Ένα εξαιρετικό σενάριο σε μια κατάμαυρη πρωτότυπη ταινία με πολλές σεναριακές ανατροπές και εκπλήξεις που κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον. (Από 22 Μαρτίου).

The hurricane heist. Αδίστακτοι εγκληματίες επιχειρούν μία τεράστια ληστεία στο Νομισματοκοπείο των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, καθώς ένας καταστροφικός τυφώνας κατηγορίας 5 πλησιάζει απειλητικά τις εγκαταστάσεις του. Ο έμπειρος Ρομπ Κοέν καταφέρνει να εντυπωσιάσει συνδυάζοντας τα στοιχεία των ταινιών καταστροφής και του θρίλερ. Φάτε μάτια ψάρια, από ουσία ουδέν.( Από 22 Μαρτίου).

Δεν ήσουν ποτέ εδώ. Ένα κορίτσι αγνοείται. Ένας ωμός αλλά βασανισμένος τιμωρός σε αποστολή διάσωσης. Διαφθορά κι εκδίκηση μέσα σε μια δίνη βίας που μπορεί να οδηγήσει στη λύτρωση του. Μια πολύ καλοφτιαγμένη ταινία, πειστική, δυνατή, με στοιχεία σοκ, σπινθηροβόλο σενάριο και σωστή σκηνοθεσία. (Από 22 Μαρτίου).

Σέρλοκ Ζούμπομς. Ο Ζουμπαίος και η Ιουλιέτα μετακομίζουν σε έναν νέο κήπο. Υποτίθεται ότι θα ζούσαν και αυτοί καλά. Αλλά όταν ο κόσμος τους κινδυνεύει, μόνο ένας μπορεί να τους βοηθήσει. Τετριμμένο κινούμενο σχέδιο. Από 22 Μαρτίου.

Μαρία Μαγδαληνή. Η ταινία αφηγείται την ιστορία της Μαρίας Μαγδαληνής. Προσπάθεια νεωτεριστικής αναπαράστασης, αλλά χωρίς ικανοποιητικό αποτέλεσμα. (Από 22 Μαρτίου).

Pacific Rim: Εξέγερση. Έχουν περάσει δέκα χρόνια από τη μεγάλη μάχη, και οι ωκεανοί είναι ήρεμοι, αλλά ανήσυχοι. Δικαιωμένοι από τον τότε θρίαμβο, το πρόγραμμα Jaeger έχει εξελιχθεί στην πιο ισχυρή παγκόσμια αμυντική δύναμη στην ιστορία του ανθρώπου. Η PPDC τώρα καλεί τους καλύτερους να αναδυθούν και να αποτελέσουν τη νέα γενιά ηρώων, όταν τα καϊτζού επιστρέψουν. Ασήμαντο. (Από 22 Μαρτίου).

The strangers: Ματωμένη νύχτα. Μια οικογένεια περνάει ένα βράδυ σε ένα απομονωμένο πάρκο για τροχόσπιτα. Εκεί, τρεις κουκουλοφόροι ψυχοπαθείς τους επιτίθενται και τους φτάνουν στα όριά τους. Κοινότοπο θρίλερ πάνω στα γνωστά αμερικανικά κλισέ. (Από 29 Μαρτίου).

Μόνο εσένα βλέπω. Η ιστορία αφορά τη ζωή ενός παντρεμένου ζευγαριού, που διαταράσσεται ανεπανόρθωτα όταν η μέχρι πρότινος τυφλή σύζυγος εγχειρίζεται και, σταδιακά, αρχίζει να βρίσκει την όραση της από το ένα μάτι. Σύντομα, θα καταλάβει πως ο έγγαμος βίος της ήταν πολύ διαφορετικός απ’ ότι πίστευε. Αμέτρητες αναβολές προβολής αυτής της ταινίας, που όμως το βασικό της εύρημα είναι εξαιρετικό και είναι η μεταφορά της χιτσκοκικής αρχής για τη διαφορά του φαίνεσθαι και του είναι μέσα σε ένα δοσμένο κοινωνικό χώρο. (Από 29 Μαρτίου).

Ready Player One. Ο Στίβεν Σπίλμπεργκ σκηνοθετεί μια περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας, βασισμένη στο best seller βιβλίο του Έρνεστ Κλάιν, «Αν Είσαι Έτοιμος, Πάτα Enter», που έχει γίνει παγκόσμιο φαινόμενο. Η ταινία διαδραματίζεται το 2045, με τον κόσμο στα όρια του χάους και της κατάρρευσης. Η ανθρωπότητα έχει βρει σωτηρία στο OASIS, ένα επεκτατικό σύμπαν εικονικής πραγματικότητας που δημιουργήθηκε από τον ευφυή και εκκεντρικό Τζέιμς Χάλιντεϊ (Μαρκ Ράιλανς). Όταν ο Χάλιντεϊ πεθαίνει, αφήνει την αμύθητη περιουσία του στο πρώτο άτομο που θα βρει ένα ψηφιακό Πασχαλινό αυγό, το οποίο έχει κρύψει κάπου στο OASIS, πυροδοτώντας έναν διαγωνισμό που καθηλώνει όλο τον κόσμο. Όταν ένας απίθανος νεαρός ήρωας με το όνομα Ουέιντ Ουότς (Τάι Σέρινταν) αποφασίζει να πάρει μέρος στο διαγωνισμό, παρασύρεται σε ένα ιλιγγιώδες κυνήγι θησαυρού που αψηφά τους κανόνες της πραγματικότητας μέσα σε ένα φανταστικό σύμπαν μυστηρίου, ανακαλύψεων και κινδύνων. Ο μέγας Σπίλμπεργκ βρίσκεται στο γήπεδο του και κάνει πράγματα και θαύματα στο χώρο του φανταστικού, ξεπερνώντας τα κλισέ του είδους. (Από 29 Μαρτίου).

Το κορίτσι της ομίχλης. Εκπληκτικό Ιταλικό  νεονουάρ ,διάρκειας δύο ωρών και δέκα λεπτών που όποιος το χάσει θα κάνει μεγάλο λάθος γιατί έτσι θα χάσει όχι μόνο μια από τις καλύτερες ταινίες του 2018 αλλά και των τελευταίων ετών. Σ΄ ένα μικρό, κρύο και σκοτεινό ιταλικό χωριό  την προπαραμονή των Χριστουγέννων εξαφανίζεται μια 16χρονη κοπέλα(η ΄Ανα Λου). Για να βοηθήσει την τοπική αστυνομία καταφθάνει στον απομονωμένο χώρο ένας έμπειρος ειδικός ανακριτής που του αρέσει πολύ να συνεργάζεται με την τηλεόραση. Θ΄ αρχίσουν να συγκεντρώνονται αποδεικτικά στοιχεία και από την μία ανατροπή θα πάμε στην άλλη. ΄Ακρως  μελαγχολικό, πικρό και αποκαλυπτικό πορτρέτο των νευρώσεων, εμμονών ιδεών, διαστροφών και μυστικών  των μικρών κοινοτήτων. Εξαιρετική ατμόσφαιρα χάρις στην φωτογραφία και στους χαμηλούς φωτισμούς, ενώ η αφήγηση είναι ράθυμη ,πολύπλοκη ,με πολλές αναδρομές, φλασάκια και καινοτόμες προτάσεις.(Από 29 Μαρτίου)

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s