ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΣΑΣ » ΑΡΕΣΕΙ Ο ΜΠΡΑΜΣ; «


ΠΩΣ ΕΝΑ ΤΕΤΡΑΓΩΝΟ ΙΣΟΥΤΑΙ ΜΕ ΔΥΟ ΤΡΙΓΩΝΑ

Τα γεγονότα της ζωής

Του Αλέξη Ν. Δερμεντζόγλου

dermetzo@otenet.gr

Δε θα μας απασχολήσει το ερωτικό τρίγωνο σε ότι αφορά το τυφλό πάθος του έρωτα. Όμως, μας αφορά σε ότι έχει σχέση με εκφυλισμένες συμπεριφορές που καταγράφονται ως αναγκαίο αξεσουάρ της μεγαλοαστικής τάξης. Δεν έχεις ερωμένο ή ερωμένη, δεν είσαι in. Κι αν δεν τα καταφέρνεις με την εμφάνιση σου, τον αποκτάς με το χρήμα. Στις δύσκολες περιπτώσεις ομως, αν και όταν η ασφάλεια παρέχεται από τον σύζυγο, στην πρώτη δύσκολη φάση επιστρέφεις ως καταφύγιο στην οικογένεια. Κλασικό παράδειγμα παραμένει η Στεφάν Οντράν όταν ο σύζυγος της Μισέλ Μπουκέ σκοτώνει τον εραστή Μορίς Ρονέ στην Άπιστη γυναίκα (1969), καλύπτει απόλυτα τον άντρα της. Φυσικά, έχουμε και το ριμέικ από τον Άντριαν Λάιν Η άπιστη (2002). Παρόμοια σεναριακή ιδέα διαθέτει και Η πισίνα (1969) του Ζακ Ντερέ. Όταν ο Αλέν Ντελόν σκοτώνει τον παλιό εραστή Μορίς Ρονέ, εκείνη τον καλύπτει απόλυτα για να τον έχει μονίμως υπο την κατοχή της. Ο Βισκόντι, που μαστίγωσε τη μεγαλοαστική τάξη, θα δείξει ερωτικά τρίγωνα στις ταινίες του Η γοητεία της αμαρτίας (1974) και Ο αθώος (1976). Δεν διευκρινίζεται η κοινωνική τους καταγωγή στο τρίγωνο Μαρτσέλο Μαστρογιάνι-Μαρία Σελ-Ζαν Μαρέ στις Λευκές νύχτες (1957). Αντίθετα, οι εραστές είναι λούμπεν στους Διαβολικούς εραστές (1943). Πάντως, σίγουρα το πιο ρομαντικό και φημισμένο φιλμ για μεγαλοαστικό ερωτικό το γύρισε ο Κλοντ Σοτέ και είναι τα μυθικά και αγαπημένα Γεγονότα της ζωής (1970) με το φανταστικό τρίγωνο Mισέλ Πικολί-Ρόμι Σνάιντερ-Λέα Μασάρι. Το αμερικανικό ριμέικ που υπολείπεται το γύρισε ο Μαρκ Ραϊντέλ και στη Διασταύρωση (1994) πρωταγωνιστούν οι Ρίτσαρντ Γκιρ, Σάρον Στόουν, Λολίτα Νταβίντοβιτς. Ο πλούτος που κυκλοφορεί και στις δυο ταινίες είναι σχεδόν ενοχλητικός. Στο Με διπλή ταυτότητα (1944) του Μπίλι Γουάιλντερ, τα κίνητρα της γυναίκας δεν είναι ο έρωτας αλλά καθαρά οικονομικοί λόγοι, μια κριτική δηλαδή του καπιταλισμού. Όμως, η πιο σκληρή κριτική κατά του αμοραλισμού στον καπιταλισμό που έχω συναντήσει ποτέ γίνεται στο παντελώς άγνωστο και απρόβλητο στην Ελλάδα μικρο φιλμ νουαρ Decoy (1946) του Τζακ Μπέρνχαρντ. Εδώ η νεαρά κυρία δεν χει εμπλακεί σε τρίγωνο αλλά κυριολεκτικά σε πολύγωνο. Για στυγνούς οικονομικούς λόγους έχει τριπλή ερωτική διαπλοκή με μεσήλικα γκάνγκστερ, με νέο γκάνγκστερ και με νέο έντιμο γιατρό. Είναι μια συγκλονιστική ταινία. Σε άλλα αμερικανικά φιλμ νουάρ όταν το τρίγωνο οφείλεται σε έρωτα, οφείλουμε κι εμείς να το παρακάμψουμε διότι το αίσθημα μας συγκινεί. Για να δούμε ομως καποιες κορυφαίες ταινιες οπου το ερωτικο παθος σκιαζεται απο το χρημα: Αρχικά, Η γυναίκα της διαφθοράς (1946) του Τζον Μπραμ οπου η ηρωιδα ειναι στην κυριολεξια απαραδεκτη. Στη Νόρα Πρέντις (1947) του Βίνσεντ Σερμάν όμως, ο ερωτας ειναι το κίνητρο και οχι το χρημα. Αν παμε σε αλλες ταινιες όπως στους Διχασμένους, η γυναικα μοιραζεται μεταξυ δυο διδυμων αδερφων χωρις να το γνωριζει. Στη μεγαλειώδη Επιστροφή του Ρίνγκο (1965) του Ντούτσιο Τεσάρι, η σύζυγος-Πηνελόπη συμμετεχει σε ενα ερωτικο τριγωνο με τον αχιμνηστηρα γιατι θεωρει πως ο αντρας της ειναι νεκρος. Στο Ο μάγειρας, o κλέφτης, η γυναίκα του και ο εραστής της (1989), μια σκληρίτατη σατιρα του μεγαλοαστισμου, η εκδικηση του συζύγου ειναι οτι προσφερει τον εραστη ψημενο για γευμα. Κλεινοντας, προσεξτε μια ταινια: Είναι τα Παιχνίδια της τύχης (1999) του Σίντνεϊ Πόλακ. O Χάρισον Φορντ και η Κριστίν Σκοτ Τόμας δε γνωριζονται και θα μαθουν ο ενας την υπαρξη του αλλου οταν πληροφορηθουν πως οι αντιστοιχοι συζυγοι τους σκοτωθηκαν σε αεροπορικο δυστυχημα. Μια μικρη ερευνα θα τους οδηγησει σε οδυνηρες αποκαλυψεις, ότι δηλαδη οι δυο νεκροι ηταν εραστες. Σε αυτη τη φαση απο ενα τετράγωνο προκυπτουν δυο ερωτικα τριγωνα. Τι θα’λεγε αραγε ο Γουίλιαμ Γουάιλερ μπροστα σε αυτον τον κυνισμο οταν βαζει τον ηρωα του σερ Λόρενς Ολίβιε να χωριζει τη μεγαλοαστη γυναικα του γιατι θεωρει απρεπες το ερωτικο τριγωνο στα περιφημα Συντρίμμια του έρωτα (1952);

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s