ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΡΤ-3


«ΥΠΟΘΕΣΗ ΠΑΡΑΛΑΞ» του Άλαν Τζ. Πακούλα

από τον Γιάννη Ν. Γκακίδη

Όταν δολοφονείται ο δημοφιλής γερουσιαστής Κάρολ, κατά τη διάρκεια μιας περιοδείας του, εν μέσω πλήθους κόσμου, ο δημοσιογράφος Τζο Φρέιντι βρίσκεται κι αυτός ανάμεσα στο πλήθος. Θα ακολουθήσει μια σειρά μυστήριων θανάτων ανθρώπων οι οποίοι, βρισκόταν κοντά στον τόπο της δολοφονίας. Τρία χρόνια μετά ο Τζο και υπό την πίεση των προαναφερθέντων θανάτων,  θα αρχίσει εμπεριστατωμένη έρευνα για τα περιστατικά αυτά. Πολιτικό θρίλερ στην εγνωσμένη οπτική του Άλαν Πακούλα, με υψηλή δόση συνομωσιολογίας. Ο Τζο στο πλαίσιο ενός παθιασμένου ρεπόρτερ και με περίσσιο θάρρος, αλλά και θράσος θα βρεθεί στα άκρα. Και όταν λέω στα άκρα, εννοώ το χείλος του γκρεμού. Στη διαδρομή της αναζήτησης της αλήθειας και διαλεύκανσης του μυστηρίου θα ενταχτεί σε μιαν εξίσου μυστηριώδη οργάνωση με την επωνυμία «Παραλάξ». Οι κινήσεις εντός της οργάνωσης και φυσικά η εκπλήρωση των αποστολών, γίνονται με απόλυτο μυστικότητα, όπως υπαγορεύουν οι κανόνες της συνομωσίας. Η ιστορία του Λόρεν Σίγκελ είναι μεν ακραία, για κάποιους υπάγεται στη σφαίρα του φανταστικού, ίσως για την εποχή της, αλλά προφητική για την εποχή που ζούμε. Και λέω προφητική εννοώντας την παγκοσμιοποίηση, όπως αυτή εξελίσσεται σε επίπεδο εξουσίας. Η οργάνωση που εντέλλεται ή αποφασίζει για εκτελέσεις , καθορίζουν πρόσωπα και καταστάσεις της πολιτικής σκακιέρας. Όλη η σκηνή της εξουσίας ένα κουκλοθέατρο, με την οργάνωση να κινεί τους χαρακτήρες μαριονέτες. Οποιαδήποτε παρέκκλιση από τα υπαγορευθέντα, συχνά και άρρητα, από τους διαχειριστές της εξουσίας, σημαίνει όχι τον εξοστρακισμό τους, αυτό θα ήταν πολυτέλεια για την σύγχρονη αστική δημοκρατία, αλλά τον θάνατό τους. Και φυσικά κανένας δεν αποδιδράσκει της μοίρας  του. Όπου μοίρα βλέπε τις επιταγές της οργάνωσης. Δέστε τώρα έναν  παραλληλισμό με το σήμερα κατά την πορεία της δικής μου σκέψη. Οι σύγχρονες κυβερνήσεις της αστικής Δημοκρατίας, αξιολογούνται και ελέγχονται από τις, Moody, Stanley, Morgan κλπ. Τα κράτη έρμαια των δανειστών τοκογλύφων. Κοντολογίς δύο τρεις «οργανώσεις» με επίφαση αλληλεγγύης. κυβερνούν τον κόσμο. Και η Parallax  στην ταινία του Πακούλα, κυβερνά τον κόσμο με όρους παγκοσμιοποίησης. Τώρα στα περί αφηγηματικής δομής δε χρειάζεται να προσθέσω τίποτα, αφού το ενδιαφέρον εστιάζεται στη σημειολογία λόγων και πράξεων. Σαφώς και είναι ένα καλογυρισμένο πολιτικό θρίλερ και γιατί όχι και τρόμου. Αλλά ο τρόμος δεν είναι και ίδιον της εξουσίας; Γουώρεν Μπήτι, Χιουμ Κρόνιν με εξαιρετική ερμηνευτική παρουσία.  Γκόρντον Γουίλις στην υποφωτισμένη, με ατμόσφαιρα φόβου φωτογραφία.  Μίχαελ Σμόλ στην  μουσική.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s