ΤΟΝ «ΜΠΟΥΛΙΤ» ΤΟΝ …ΕΙΔΑ 100 ΦΟΡΕΣ


Σχόλιο Αλέξη Ν. Δερμεντζόγλου

Μου λένε φίλοι, γνωστοί ,άγνωστοι και άλλοι πως τον Μπούλιτ τον είδανε 100 φορές!…Υπό  άλλες συνθήκες κι εγώ να ανήκα σ΄ αυτήν την περίπτωση ,που όχι μόνον αμαρτία δεν είναι , αλλά ιδιαίτερα εξηγήσιμη με τον ΜΗ υπολογισμό (μαθηματικό λάθος πάνω στον συναισθηματικό χωρόχρονο) του χαμένου απωλεσθέντος  χρόνου από την τηλεόραση.Αν συνταχθώ –για το πειραματικόν της ιστορίας- με αυτή την  άποψη  ΤΟΝ ΜΠΟΥΛΙΤ ΤΟΝ ΕΙΔΑ 100 ΦΟΡΕΣ. Ανάθεμα την τύφλα μου.Ποιόν Μπούλιτ  είδα  και  ποιές εκατό φορές. Δεν είδα κανένα Μπούλιτ καμιά …φορά, ποτέ δεν ήμουν εκεί, ποτέ δεν ήμουν απέναντί του(θυμηθείτε και λίγο τον Μπάρτ). Πάντα απουσίαζα, πάντα υστερούσα, πάντα ήμουν  εκτός  χρόνου και τόπου, ορφανός, ξένος ,παρατηρητής και αλλοτριωμένος. Τον Μπούλιτ τον είδα τώρα για… ΠΡΩΤΗ φορά πρό διμήνου, τριμήνου και ότι νόμιζα πως είχα παρακολουθήσει ήταν η νεόφερτη συσκευή  της τηλεομοιοτυπίας. Δεν  είδες τίποτα  ,δεν απόσπασες τίποτα, δεν ένιωσες ,δεν υπήρξες  στον χωρόχρονο που ισχυρίζεσαι.Οι άντρες που μπαίνουν  στα όλα με την πόρτα στους ώμους τους ,οι γυναίκες που λειτουργούν ως καθρέφτες ,ο απλός νιπτήρας  που είναι κολυμβήθρα αναβάπτισης (το ελλειπτικό φινάλε), Τον Μπούλιτ τον είδα 100 φορές. Δεν είδες τίποτα, είδες την στραβομάρα σου, τις φοβίες που έκρυβαν τις εικόνες. Ο Μπούλιτ  του 1969 είναι  άνετα μια ταινία του 2017 και πολύ καλύτερή της. Ουσιαστικά μας μεταφέρει χαμένους χρόνους ,την αθωότητα, που όσο βρωμισμένη κι αν είναι ήταν, διέθετε την περηφάνια της προειδοποίησης. «Σας γαμάω και σας δέρνω».Κι όσοι βλέπετε  στα μάτια μου το ζώο ,ουσιαστικά  αυτό είναι ο καθρέφτης  του βρώμικου  δικού σας προσώπου.

Σχολιάστε

