ΑΛΦΡΕΝΤ ΧΙΤΣΚΟΚ ΚΑΙ «ΤΗΛΕΦΩΝΗΣΑΤΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΑΜΕΣΟΥ ΔΡΑΣΕΩΣ»


ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΗΣ ΕΡΤ-3 Η Κινηματογραφική Λέσχη των εργαζομένων της ΕΡΤ-3 και το ΚΕMΕΣ προβάλλουν στα πλαίσια του αφιερώματός τους Μεταμοντέρνο αμερικανικό νουάρ τη Δευτέρα 3 Ιουλίου στο θερινό σινεμά ΑΠΟΛΛΩΝ (Σαρανταπόρου 4 – Βασιλέως Γεωργίου, τηλ. 2310828642) το καθηλωτικό θρίλερ του Άλφρεντ Χίτσκοκ Τηλεφωνήσατε ασφάλεια αμέσου δράσεως (ΗΠΑ, 1954, έγχρωμη, 105’). Παίζουν: Ρέι Μίλαντ, Γκρέις Κέλι, Ρόμπερτ Κάμινγκς, Τζον Γουίλιαμς, Άντονι Ντόσον. Δεν θα υπάρξει μουσικός πρόλογος και η προβολή θα ξεκινήσει στις 21:30 ακριβώς.

Θα προλογίσει ο Αλέξης Ν. Δερμεντζόγλου, ενώ στους θεατές θα διανεμηθεί έντυπη ανάλυση του Νίνου Φένεκ Μικελίδη από την εφημερίδα Ελευθεροτυπία. Στο τέλος της προβολής θα ακολουθήσει μακρά συζήτηση με το κοινό.Το προς συζήτηση θέμα στο μάθημα για τον κινηματογράφο θα είναι: Η ανατροπή από τον Χίτσκοκ των παραδοσιακών κανόνων του σασπένς.

Η αποτυχία της προσχεδιασμένης δολοφονίας μιας άπιστης γυναίκας οδηγεί τον σύζυγο σε διάφορα μπλεξίματα.

Η ανάλυση που θα διανεμηθεί είναι η ακόλουθη:

«Η αποτυχία της προσχεδιασμένης δολοφονίας μιας άπιστης γυναίκας οδηγεί τον σύζυγο σε διάφορα μπλεξίματα, σε ένα καλοστημένο, με μπόλικο σασπένς, θρίλερ.

Ο Χίτσκοκ δεν χρειάζεται πολλά για να δημιουργήσει τα απρόοπτα και το σασπένς, όπως δείχνει για μία ακόμη φορά με αυτό το θρίλερ, βασισμένο σ’ ένα θεατρικό έργο. Το ότι η ιστορία εκτυλίσσεται σ’ έναν κλειστό ουσιαστικά χώρο, δεν εμποδίζει καθόλου τον «μετρ», όπως το έχει δείξει και σε άλλες «θεατρικές» ταινίες του («Σωσίβια λέμβος», «Ο βρόγχος»), να φτιάξει την κατάλληλη, πέρα για πέρα κινηματογραφική, ατμόσφαιρα. Στις ξεχωριστές απολαύσεις και η Γκρέις Κέλι στον ρόλο της γυναίκας που ο σύζυγος (ένας πολύ καλός Ρέι Μίλαντ) υποψιάζεται για απιστία και που, από τις πρώτες κιόλας σκηνές, δολοφονεί σε αυτοάμυνα τον υποψήφιο δολοφόνο της, βάζοντας σε ενέργεια μια έξυπνη πλοκή.

Εδώ ο Χίτσκοκ είχε να παίξει και μ’ ένα καινούργιο για την εποχή παιχνίδι: το 3-D, την τρισδιάστατη οθόνη, που μπορεί να μην ήταν στο επίπεδο του «Avatar», αλλά του έδινε την ευκαιρία να φτιάξει μερικές διασκεδαστικές σκηνές, με διάφορα αντικείμενα που ξάφνιαζαν τον θεατή της εποχής. Αν και, τελικά, ο Χίτσκοκ, που δεν είχε μείνει ικανοποιημένος με το 3-D, διοργάνωσε την πρεμιέρα σε μονοδιάστατη προβολή! Η ταινία βλέπεται, ακόμη και σήμερα, με την ίδια απόλαυση, που πηγάζει από τους τρόπους με τους οποίους ο σκηνοθέτης αντιμετωπίζει τις διάφορες σκηνές: με τους φωτισμούς, το σασπένς και το μυστήριο να δίνονται με πρωτοτυπία, έστω κι αν από τότε αρκετά απ’ αυτά έχουν αντιγραφεί από πολλούς – ποτέ όμως με την ίδια φαντασία και φρεσκάδα! »

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s