«ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΣΛΟΑΝ»


(από την ΕΠΟΧΗ, 4/6/2017)

Αδίστακτη σε έναν αδίστακτο κόσμο

του Στράτου Κερσανίδη

Η Ελίζαμπεθ Σλόαν, υπεύθυνη πολιτικής στρατηγικής σε μια εταιρία, αποφασίζει να αλλάξει στρατόπεδο όταν καλείται να υποστηρίξει μια εκστρατεία υπέρ της οπλοκατοχής στις ΗΠΑ. Έτσι περνά από την άλλη πλευρά και στηρίζει τις νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, για τον περιορισμό της χρήσης όπλων. Φυσικά όλα αυτά με το αζημίωτο καθώς προσλαμβάνεται από το λόμπι των υπέρμαχων του περιορισμού και το μόνο που την ενδιαφέρει είναι να νικήσει!

Η «Δεσποινίς Σλόαν» του Τζον Μάντεν, είναι μια ταινία για μια γυναίκα η οποία ζει μόνον για την καριέρα και την επιτυχία. Μια γυναίκα μαχητική, αδίστακτη και ιδιαίτερα ευφυή. Αλλά και μια γυναίκα μοναχική η ερωτική ζωή της οποίας περιορίζεται σε προγραμματισμένες, πληρωμένες συνευρέσεις.

Η πρόκληση είναι μεγάλη, η Σλόαν δε θέλει να χάσει και γι’ αυτό χρησιμοποιεί κάθε τρόπο, κάθε μέθοδο θεμιτή ή αθέμιτη, νόμιμη ή όχι. Δε διστάζει να χρησιμοποιήσει ακόμη και τους ανθρώπους για να επιτύχει το σκοπό της. Και για τη χρήση αυτών των μεθόδων οδηγείται για να καταθέσει στην επιτροπή του Κογκρέσου.

Στην οθόνη κυριαρχεί η γοητευτική αλλά εντελώς αποστασιοποιημένη και ψυχρή μορφή της Ελίζαμπεθ Σλόαν την οποία ερμηνεύει ιδανικά η Τζέσικα Τσαστέιν. Ο σκηνοθέτης χτίζει ένα συγκλονιστικό πολιτικό θρίλερ αποκαλύπτοντας τον κρυφό πόλεμο των αμερικανικών λόμπι και τις μεθόδους που χρησιμοποιούν προκειμένου να προωθήσουν τις απόψεις και τις πολιτικές τους επιδιώξεις. Βέβαια στην περίπτωση αυτή, η αδίστακτη Σλόαν βρίσκεται από την καλή πλευρά, από εκείνη δηλαδή που υποστηρίζει τον περιορισμό της οπλοκατοχής. Ο σκηνοθέτης με διαρκή φλας μπακ, ακολουθεί τη μέθοδο της παραπλάνησης. Κι αυτό για να καταλήξει σε ένα φινάλε το οποίο ανατρέπει τα πάντα και για να αναδείξει το μακιαβελικό τρόπο με τον οποίο γίνεται η αντιπαράθεση.

Αν και υπάρχουν σημεία τα οποία μπορεί να δυσκολεύουν το θεατή να αποδεχτεί πως μπορεί να είναι αληθινά, ο Μάντεν οικοδομεί ένα πολύ δυνατό φιλμ, με ένταση κι ανατροπές. Ένα φιλμ στο οποίο κυριαρχεί ο κυνικός χαρακτήρας της Σλόαν το οποίο αξίζει να προσεχτεί επειδή αφενός αποκαλύπτει τα κρυμμένα μυστικά του αμερικανικού –και όχι μόνον- πολιτικού συστήματος αφετέρου επειδή είναι φτιαγμένο από εκείνα τα υλικά τα οποία συγκροτούν μια ταινία η οποία εκτός από τις αδιαμφισβήτητες  κινηματογραφικές της αρετές εισχωρεί στα άδυτα της πολιτικής και των μηχανισμών χειραγώγησης.  Ο Τζον Μάντεν στα βήματα του Σίντνεϊ Λιούμετ και του Σίντνεϊ Πόλακ.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s