ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΗΣ ΕΡΤ-3


«ΤΟ ΑΣΗΜΕΝΙΟ ΤΡΕΝΟ» του Άρθουρ  Χίλερ

από τον Γιάννη Ν. Γκακίδη

Ο Τζωρτζ, που εργάζεται σε εκδοτικό οίκο, ταξιδεύει με το τρένο από Λ.Α σε Σικάγο. Εδώ θα γνωρίσει την Χίλυ, γραμματέα ενός φημισμένου καθηγητή ειδικού σε θέματα ιστορικών πλαστογραφιών. Την ίδια στιγμή βρίσκεται στο τρένο ο Ντεβερώ, ένας επίσης γνωστός, συλλέκτης έργων τέχνης ο οποίος, συνηθίζει να έχει στην κατοχή του πλαστά έργα τέχνης με ψευδείς βεβαιώσεις αυθεντικότητας. Με την πρώτη ματιά ανάμεσα σε Τζωρτζ και Χίλυ θα υπάρξει μια αμοιβαία συμπάθεια η οποία, το ίδιο βράδυ οδηγεί σε ερωτική συνεύρεση. Κατά τη διάρκεια των ερωτικών περιπτύξεων του ζεύγους, ο Τζώρτζ θα δει στο παράθυρο του βαγονιού να κρέμεται το πτώμα του καθηγητή. Ωστόσο η Χίλυ τον καθησυχάζει πάραυτα, διαψεύδοντας αυτό που είδαν τα μάτια του. Το ερώτημα είναι, είδε ή νομίζει πως είδε ο Τζωρτζ; Από δω και πέρα η ιστορία του Κόλιν Χίγκινς, από κωμωδία δείχνει να μετατρέπεται σε αστυνομικό θρίλερ και ταινία καταδίωξης, αφήνοντας ωστόσο συχνά πυκνά το χιούμορ να διατρέχει σε όλη την πλοκή της ταινίας. Ένα ιδιότυπο  road movie, όχι βέβαια με το εμβληματικό αυτοκίνητο, αλλά με τρένο, αεροπλάνο και αυτοκίνητο φυσικά. Μια ταινία δρόμου που, εμπλέκεται σε διάφορα κινηματογραφικά είδη, ως μίξη των ειδών αυτών. Μια ενδιαφέρουσα ισορροπία, ανάμεσα σε κωμωδία, αστυνομικό θρίλερ, ρομάντζο, ταινία καταδίωξης και μυστηρίου. Η εικόνα του κρεμασμένου καθηγητή στο παράθυρο, παραμένει μυστήριο για αρκετό κινηματογραφικό χρόνο. Είναι δηλαδή γεγονός, ή απλώς φαντασία του Τζωρτζ; Σε κάθε περίπτωση δεν επιτρέπει στον θεατή να εφησυχάσει στην απλότητα μιας συνηθισμένης προβλέψιμη κωμωδίας. Μια μίξη ειδών που, ο Άρθουρ Χίλερ γνώριζε πολύ καλά πώς να διαχειριστεί, μάλιστα ήξερε να διανθίζει την ταινία με αυθεντικές σκηνές δράσεις, όπως στις  καθαρόαιμες ταινίες δράσεις. Το έναυσμα της όλης φασαριόζικης πλοκής είναι κατά τα εγνωσμένα ο έρωτας, δη κεραυνοβόλος και απρόσμενος για τους δύο παρτενέρ. Τα πάντα λοιπόν για τον έρωτα. Εκείνο που είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι η πλειάδα χαρακτήρων και η εξαιρετική υπόδυσή τους. Από τους κεντρικούς χαρακτήρες που υποδύονται οι Τζιν Γουάλντερ και Τζιλ Κλαίμπουργκ, μέχρι και τον τελευταίο μπράβο με τη σύντομη εντυπωσιακή σωματική παρουσία του τον Ρίτσαρντ Κηλ. Ο Πάτρικ Μαγκούαν με περισσό φλέγμα στο ρόλο του συλλέκτη-έμπορου τέχνης, ο Νεντ Μπίτυ με έντονη την κωμική χροιά στον ρόλο του καμουφλαρισμένου μπάτσου, ο Ρίτσαρντ Πράιορ αφοπλιστικός με την γνωστή πηγαία κωμική του φλέβα στο ρόλο του κλέφτη, ο Κλίφτον Τζαίημς ως σερίφης καρικατούρα εκπληκτικός, ο Ραίη Γουόλστον εξαιρετικός στον ρόλο του σκληρού. Και ενώ η ταινία δείχνει από την αρχή τον κωμικό προσανατολισμό της, εντούτοις δεν υπολείπεται καθόλου σε εντυπωσιακές σκηνές δράσεις που σε καθηλώνουν. Μια ακραιφνής ταινία διασκέδασης που, δεν φείδεται φαντασίας και ταλέντου. Στην εξαιρετική φωτογραφία ο Ντέιβιντ Μ. Γουόλς.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s