ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΗΣ ΕΡΤ-3


«ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ: ΜΗ ΒΑΡΑΤΕ ΤΟΝ ΓΙΑΤΡΟ» του Άρθουρ Χίλεραπό τον Γιάννη Ν. Γκακίδη

Μια όμορφη και διασκεδαστική κωμωδία καταστάσεων είναι η ταινία του Άρθουρ Χίλερ, με ενδιαφέρον τόσο στην εξέλιξη της ιστορίας, όσο και στο ιδεολογικό της φόντο. Ο Βινς Ρικάρντο είναι ένας πράκτορας της CIA και ο Σέλτον Κόρνπετ ένας οδοντογιατρός στη ΝΥ.  Μια εβδομάδα πριν τον γάμο των παιδιών τους, θα γνωριστούν σε εθιμοτυπική επίσκεψη της οικογένειας Ρικάρντο σ΄  αυτήν του Κόρνπετ. Από την  πρώτη στιγμή η εξωστρέφεια και οι παράξενες αφηγήσεις του Βινς, με αρκετή δόση παραμυθίας, θα κάνουν αρνητική εντύπωση στον Σέλντον. Με έναν τρόπο ιδιαίτερο ο Βινς θα εμπλέξει τον συμπέθερό του σε μια από τις παράξενες αποστολές του. Πρόκειται για τις κλεμμένες μήτρες κοπής δολαρίων από το υπουργείο οικονομικών των ΗΠΑ και την πώλησή τους σε κάποιον δικτάτορα μιας χώρας της Λατινικής Αμερικής και συγκεκριμένα της Ονδούρα. Η ευφάνταστη ιστορία του Άντριου Μπέργκμαν έχει περιπέτεια, δράση και χιούμορ. Οι καταστάσεις έρχονται αλυσιδωτά κρατώντας το ενδιαφέρον του θεατή. Ωστόσο η ταινία ζει περισσότερο από τους δύο ετερόκλητους χαρακτήρες, του Βινς ενός ιδιαίτερου πράκτορα, εξωστρεφή, με χιούμορ και άνεση, κάτι που είναι κόντρα βέβαια στην αληθινή εικόνα ενός πραγματικού πράκτορα. Ρόλο που υποδύεται με αμεσότητα και τσακπινιά  ο Πήτερ Φολκ. Απέναντί του ένας συνηθισμένο οδοντογιατρός, που βρίσκεται ξαφνικά σε εντελώς άγνωστα νερά και πρέπει να κολυμπήσει. Πολύ καλός στον ρόλο ο Άλαν Άρκιν. Στο ιδεολογικό φόντο η εγνωσμένη πολιτική των ΗΠΑ, που ξέρει να συνεργάζεται με του δικτάτορες, που ξέρει να αναδεικνύει και να χρησιμοποιεί, όχι μόνον ιδεολογικά  και πολιτικά, αλλά και καθαρά επιχειρηματικά. Στο τέλος της ιστορίας και η πίτα αφάγωτη και ο σκύλος χορτάτος. Προς τέρψη των θεατών στο τέλος συντελείται, η αποδεκτή για το κοινό αίσθημα, μικροαπάτη των δύο συμπεθέρων προς το σύστημα. Στο γέλιο συνεπικουρούν και έξυπνες ατάκες ή αυτοσαρκαστικές ατάκες, όπως για παράδειγμα: «Μερικές φορές είμαι τόσο έξυπνος που με φοβίζει ».

Στα αξιοσημείωτα η φωτογραφία του Ντέιβιντ Μ.  Γουόλς, ειδικά στις σκηνές καταδίωξης και η μουσική του Τζων Μόρρις.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s