ΣΗΜΕΡΑ ΟΙ «ΠΑΡΑΞΕΝΕΣ ΜΕΡΕΣ» ΣΤΟ ΒΑΚΟΥΡΑ 1


Σήμερα Σάββατο 1 Απριλίου στο ΒΑΚΟΥΡΑ1 συνεχίζεται το πρωτοποριακό αφιέρωμα «ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΕΙΝΑΙ ΤΩΡΑ». Προβάλλεται η 2 ½ ωρών έγχρωμη δημιουργία της οσκαρικής Κάθριν Μπιγκελόου (Hurtlocker,Zero dark thirty)  «ΠΑΡΑΞΕΝΕΣ ΜΕΡΕΣ» με γνωστούς  ηθοποιούς. Ένα μελλοντολογικό νουάρ της πάνκ κουλτούρας.Θαυμάστε την Τζουλιέτ Λιούις να τραγουδάει και απολαύστε και το έξοχο soundtrack του φίλμ όπου ακούγεται και το κλασικό τραγούδι “Dance me to the end of love” σε ανατρεπτική εκδοχή.

κριτική του Ιωσήφ Πρωιμάκη (Cine.gr)

Η ταινία μας ταξιδεύει στις παράξενες μέρες του μακρινού τότε όσο και τώρα 1999, λίγο πριν το πέρασμα στο τελευταίο έτος της χιλιετίας. Στις 30 του Δεκέμβρη, το Λος Άντζελες έχει μετατραπεί σε μια αστυνομοκρατούμενη πόλη, ένα καζάνι που σιγοβράζει στη φωτιά του ρατσισμού, της μισαλλοδοξίας και της ωμής βίας. Το ’99 λοιπόν, 7 χρόνια μετά, ο Κάμερον βλέπει την ιστορία να κλιμακώνεται, και την πόλη να χωρίζεται σε δύο είδη κατοίκων: αυτούς που έχουν τη δύναμη και αυτούς που υπόκεινται στα αποτελέσματά της.

Σε αυτό το ζοφερό μέλλον προσπαθεί να επιβιώσει ο Λένι Νίρο (Ρέιφ Φάινς), μια φιγούρα που δεν φαίνεται να ταιριάζει με τη συνολικότερη εικόνα. Η ανασφάλεια και ο ρομαντισμός που χαϊδεύουν το πρόσωπό του, δεν θα έπρεπε να έχουν επιβιώσει σε ένα τέτοιο περιβάλλον, τουλάχιστον όχι αν δεν συνοδεύονταν από τη χαρακτηριστική ικανότητα του φορέα τους να ξεγλιστρά από θανατηφόρα επικίνδυνες καταστάσεις

Ο Λένι είναι ένας μικροαπατεώνας, που εμπορεύεται το νέο ναρκωτικό της εποχής. Ένα ναρκωτικό που βασίζεται σε μια κυβερνητική τεχνολογία από αυτές που κάποια στιγμή διαρρέουν στη μαύρη αγορά: ένα μηχάνημα που εφαρμόζεται στο κεφάλι και με τη χρήση εγκεφαλικών κυμάτων δίνει τη δυνατότητα στο φορέα όχι μόνο να καταγράφει αυτά που βλέπει, κάνει, αισθάνεται, αλλά να δει και να αισθανθεί αυτά που έκανε και κατέγραψε ένας άλλος χρήστης.

Ο Λένι, όμως, εκτός από «Αη Βασίλης του υποσυνείδητου», είναι και ένας εθισμένος χρήστης, που βρίσκει την πανάκεια στο σύνδρομο ηττοπάθειάς του, ξαναζώντας τις στιγμές που είχε περάσει με την πρώην ερωμένη του, τη Φέιθ (Τζούλιετ Λιούις). Και εδώ τα πράγματα μπερδεύονται λιγάκι, αφού η Φέιθ έχει πλέον παρατήσει το συμπαθή απατεωνάκο μας, για τα μάτια ενός σκοτεινού manager, που στο πελατολόγιο του έχει και έναν ράπερ με μεγάλη κοινωνική επιρροή. Όμως ο ράπερ δολοφονείται και, όπως φαίνεται, μια φίλη του Λένι έχει καταγράψει το όλο περιστατικό σε μια δισκέτα, πράξη την οποία πληρώνει με τη ζωή της.

Σε μια ταινία δυόμισι ωρών περίπου, η Μπίγκελοου έχει να αναμετρηθεί με πολλά θέματα, και το όμορφο σκοτεινό μελλοντολογικό φιλμ νουάρ μετατρέπεται σε ένα χαοτικό whodunit με essence ερωτικού θρίλερ, που επιφυλάσσει για το τέλος ένα διπλό φινάλε υπόδικο για το σφάλμα της άλογης παραπλάνησης του θεατή, και το κλισέ του δολοφόνου που, με προτεταμένο το όπλο του, αναλύει το σατανικό του σχέδιο στον ήρωα. Και επειδή αυτό μάλλον δεν είναι αρκετό, ακολουθεί και η λύση του αρχικού -αφελώς αυξημένης σημασίας- μυστηρίου, που γίνεται εν μέσω βίαιης διαδήλωσης, η οποία για κάποιον ανεξήγητο λόγο δεν κρατά παρά μερικά λεπτά…

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s