ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΈΝΩΝ ΤΗΣ ΕΡΤ-3


«ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΜΕ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ» του Στέφεν Φρήαρςαπό τον Γιάννη Ν. Γκακίδη

Ο Γουίλι Πάρκερ έδωσε τους συνεργάτες του σε μια σειρά εγκληματικών πράξεων που, περιλάμβανε ληστείες και δολοφονίες. Δέκα χρόνια αργότερα, αν και κρυμμένος κάπου στην Ισπανία, θα εντοπιστεί από τους πρώην συντρόφους του. Είναι η ώρα της εκδίκησης, του τιμήματος της προδοσίας. Ο έμπειρος Μπράντοκ και  ο νεαρός Μάιρον μετά τον εντοπισμό του Γουίλι, αναλαμβάνουν και την μεταφορά του στο Παρίσι. Εκεί όπου τον περιμένει ο πρώην συνεργάτης του για την πληρωμή της προδοσίας.

Ο Γουίλι είναι εκνευριστικά ήρεμος και δείχνει να μη φοβάται, κάτι που υποδηλώνει κάποιο σχέδιο. Ωστόσο σε κάποια στιγμή θα ομολογήσει πως, επί δέκα χρόνια ζούσε με τον φόβο τούτης της στιγμής και υποχρεώθηκε να επεξεργαστεί τούτη την ιδέα. Η μεταφυσική ερμηνεία πως, όλα συνεχίζονται μετά θάνατον με την ίδια διαδικασία, τον καθησυχάζει. Το φαινομενικά εύκολο ταξίδι από την Ισπανία στο Παρίσι έχει αρκετά εμπόδια που, ξεκίνησαν από τη δολοφονία αυτών που κατάφεραν να εντοπίσουν τον Γουίλι. Έτσι είναι, οφείλει κανείς να ζει με τα επίχειρά του. Αντί να πληρώσουν τους εντεταλμένους για τον εντοπισμό και σύλληψη του Γουίλι, τους δολοφόνησαν ανατινάζοντας το αυτοκίνητό τους. Μοιραία η αστυνομία ξεκίνησε στο κατόπι τους. Τα απρόοπτα του ταξιδιού θα διογκώσουν τις δυσχέρειες και τα προβλήματα. Όταν μάλιστα σε κάθε απρόοπτο αφήνεις πίσω σου πτώματα, οι δυσκολίες είναι λογικό να κλιμακώνονται. Στο ιδιότυπο τούτο road movie με σεναριογράφο τον Πέτερ Πρίνς και την σκηνοθεσία του Στέφεν Φρήαρς είναι αρκετά ενδιαφέρον τόσο για τους ταξιδιώτες, όσο και για τους θεατές. Δεν έχουμε να κάνουμε με το συνηθισμένο ταξίδι φυγής των road movies, αλλά με ένα προδιαγεγραμμένου ταξίδι θανάτου. Και ενώ το ταξίδι μοιάζει να είναι η πρώιμη  εξόδιος ακολουθία του μελλοθανάτου, τελικά θα εμπλακούν και οι δήμιοι, με τον κίνδυνο να είναι οι συνακόλουθοι του «εσταυρωμένου». Ενδιαφέροντες χαρακτήρες, στάσεις και συμπεριφορές συνθέτουν τον αφηγηματικό καμβά. Ο Γουίλι , αισθανόμενος τον θάνατο κοντύτερα απ’ ότι οι συνηθισμένοι άνθρωποι, έχει κάνει προετοιμασία, με τη συνδρομή της μεταφυσικής. Η στάση και η συμπεριφορά του μοιάζει με πρωτοχριστιανού, όπου αντιμετωπίζονταν ο θάνατος σαν μετάβαση στο καλύτερο. Όμως ο θάνατος, όσο κι αν τον περιμένεις, έρχεται πάντα αιφνίδια, έστω σε κάποιο διάλειμμα χαλάρωσης, από την αποπνικτική αναμονή. Για τούτο όταν τελικά έρχεται, σε χρόνο μη αναμενόμενο, ο Γουίλι δείχνει πως, τελικά η προετοιμασία δεν ήταν αποτελεσματική. Απέναντι στην προβαλλόμενη και απειλητική ανυπαρξία, όλοι θέλουν λίγο χρόνο ακόμη. Ο Μπράντοκ είναι ένας επιδέξιος επαγγελματίας στον χώρο της εγκληματικής δράσης. Ωστόσο κι αυτός θα βρει τον μάστορά του και μάλιστα απέναντι σε μια 16άχρονη κοπέλα. Στην πάλη ανάμεσα στους δύο θα κυριαρχήσει το ένστικτο της αυτοσυντήρησης, η θέληση να ζήσει, της νεαρής ισπανίδας. Ο Μπράντοκ θα νικηθεί σε νοητικό επίπεδο. Ενδιαφέρουσα νότα και η παρουσία, ενός επίσης νεότατου παραβατικού, του Μάιρον, με το σύμφυτο θράσος της νιότης και ην ψευδαίσθηση αθανασίας.

Ένα ενδιαφέρον κινηματογραφικό ταξίδι όπου, περνάς ευχάριστα, ενώ υπάρχουν και οι πινελιές που δημιουργούν τη περίσκεψη. Στην ερμηνευτική συνδρομή οι εξαιρετικοί: Τζων Χαρτ, Τέρνς Σταμπ,Τιμ Ροθ, Λάουρα Ντελ Σολ, Φερνάντο Ρέι. Η ταινία συνοδεύεται από τους ρυθμούς φλαμένγκο του Πάκο Ντε Λουτσία.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s