Οι νέες ταινίες (εβδομάδα 16 – 22 Μαρτίου)


Glory

Επιμέλεια – παρουσίαση: Δημοσθένης Ξιφιλίνος

(κριτικός κινηματογράφου, μέλος Π.Ε.Κ.Κ.)

Το επταήμερο 16 – 22 Μαρτίου φέρνει στα σινεμά της Θεσσαλονίκης 7 νέες ταινίες, κάποιες εκ των οποίων ξεκίνησαν νωρίτερα στην Αθήνα και η καθυστερημένη έξοδός τους εδώ οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην ύπαρξη μέχρι πρότινος του 19ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ, στο ελληνικό μέρος του οποίου και αναφερθήκαμε ήδη εκτενώς. Υπάρχει ποικιλία επιλογών, με τον αμερικανικό κινηματογράφο να εκπροσωπείται με 3 ταινίες έναντι 4 του ευρωπαϊκού…

Glory (Slava)

Βουλγαρία – Ελλάδα, 2016

Διάρκεια: 101′

Σκηνοθεσία: Κριστίνα Γκρόζεβα, Πέταρ Βαλτσάνοβ

Σενάριο: Κριστίνα Γκρόζεβα, Πέταρ Βαλτσάνοβ, Ντέτσο Ταραλέζκοβ

Ρόλοι: Στέφαν Ντεμπολιούμποβ, Μαρτζίτα Γκότσεβα, Άννα Μπρατόεβα

ΑΙΘΟΥΣΕΣ: ΤΖΟΝ ΚΑΣΣΑΒΕΤΗΣ, ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΡΝΕΣ

Σιδηροδρομικός εργάτης βρίσκει στις γραμμές του τρένου πολλά χρήματα, δηλαδή εκατομμύρια λεβ. Αποφασίζει να τα παραδώσει στις Αρχές. Την ίδια στιγμή γίνεται χαμός με ένα σκάνδαλο διαφθοράς. Τι καλύτερο επομένως, από το να χρησιμοποιηθεί αυτό το τυχαίο γεγονός ως αντιπερισπασμός από το βαλλόμενο πανταχόθεν Υπουργείο Μεταφορών; Η υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων εκεί παίρνει πρωτοβουλίες δημοσιοποίησης του γεγονότος, αδιαφορώντας για τις συνέπειες που αυτή θα μπορούσε να έχει στον συγκεκριμένο απλό ανθρωπάκο…

Είναι μόλις η δεύτερη ταινία του βουλγαρικού διδύμου, που μας εντυπωσίασε πριν δύο – τρία χρόνια με το Μάθημα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της πόλης μας, φιλμ που ωστόσο μόλις σχετικά πρόσφατα έφτασε και στο εμπορικό μας κύκλωμα. Με σαφέστατα κοινωνικοπολιτικά μηνύματα, όπως και στο πρώτο τους εγχείρημα, οι σκηνοθέτες χρησιμοποιούν μια ιστορία στη βάση της αληθινή, για να μας προβληματίσουν εκ νέου. Πόσο ασύδοτη μπορεί να καταστεί η εξουσία και πόσο είναι εφικτό να αντέξει κανείς στις επιβουλές των ανωτέρω; Οι δύο πρωταγωνιστές του “Μαθήματος”, σε περίπου αντεστραμμένους -σε σχέση με τότε- ρόλους, έχουν την ευκαιρία να επιδείξουν την πλούσια γκάμα του υποκριτικού ταλέντου τους, σε μια παραγωγή που έχει στα κεφάλαιά της και αρκετή Ελλάδα, γι’ αυτό εξάλλου και ήταν ενταγμένη στις υποψηφιότητες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Από τα ουκ ολίγα έπαθλα που έχει συλλέξει ήδη το Glory, σημαντικότερη φαντάζει η Ειδική Μνεία (Βραβείο Δον Κιχώτη) στο Φεστιβάλ του Λοκάρνο.

Η πιο ευτυχισμένη μέρα στη ζωή του Όλι Μάκι (Hymyilevä mies / The Happiest Day in the Life of Olli Mäki)

Φινλανδία – Σουηδία – Γερμανία, 2016

Διάρκεια: 92′

Σκηνοθεσία: Γιούχο Κουοσμάνεν

Σενάριο: Γιούχο Κουοσμάνεν, Μίκο Μιλιλάχτι

Ρόλοι: Όονα Αϊρόλα, Γιάρκο Λάχτι, Έερο Μιλόνοφ

ΑΙΘΟΥΣΑ:  ΤΖΟΝ ΚΑΣΣΑΒΕΤΗΣ

Το καλοκαίρι του 1962, στη μακρινή Φινλανδία, άπαντες ασχολούνταν με τον νέο εθνικό τους ήρωα. Ήταν ένας μποξέρ, ο Όλι Μάκι, που έφτανε πολύ κοντά στον παγκόσμιο τίτλο. Θα τον διεκδικούσε από τον ως εκείνη τη στιγμή κάτοχό του σε έναν και μόνο αγώνα “εντός έδρας”, στη “χώρα των 1000 λιμνών”. Έπρεπε, όμως, για να φτάσει στον σκοπό του, να ξεπεράσει και έναν επιπρόσθετο σκόπελο, συνήθη σε τέτοιες περιπτώσεις. Θα πυγμαχούσε στην κατηγορία φτερού, άρα χρειαζόταν να απολέσει και κάποια κιλά για να του επιτραπεί να παλέψει. Κάπου εκεί, απροσδόκητα, εμφανίζεται και ο έρωτας…

Τι είναι πιο σημαντικό; Ο παγκόσμιος τίτλος, όταν μάλιστα μια χώρα κρατά για χάρη σου την ανάσα της, ή μήπως η απόλαυση της αληθινής αγάπης; Πώς ιεραρχούνται οι στόχοι τελικά; Χωρούν, κατά τη λαϊκή έκφραση, δύο καρπούζια στην ίδια μασχάλη; “Δεν μας άφησε αδιάφορους Η πιο ευτυχισμένη μέρα στη ζωή του Όλι Μάκι, που εμπνέεται από την πραγματική ιστορία ενός εκ των πλέον διάσημων πυγμάχων της Φινλανδίας. Κλείνουμε με αυτό την επιλογή μας στις -κατά τη γνώμη μας- κορυφαίες ταινίες του Διεθνούς Διαγωνιστικού, θεωρώντας ότι πρόκειται για ένα άψογα σκηνοθετημένο και feel good φιλμ, που μιλά για τα όρια της επιτυχίας και της ευτυχίας, για τα όρια του αγώνα και της ζωής. Οφείλουμε, ωστόσο, να επισημάνουμε πως φαντάζει υπερβολική η διάκριση με το ΕΝΑ ΚΑΠΟΙΟ ΒΛΕΜΜΑ στις Κάννες”: αυτά γράφαμε περιεκτικά και κριτικά τον Νοέμβριο για το dailythess.gr. Πέρασαν μόλις τέσσερις μήνες, οπότε δεν φανταζόμαστε να περιμένατε ριζική διαφοροποίηση. Αξίζει να προστεθεί και η επιδοκιμασία του Γιούχο Κουοσμάνεν από την Ευρωπαϊκή Ακαδημία Κινηματογράφου, που τον τίμησε ως Ευρωπαϊκή Ανακάλυψη της χρονιάς.

Η πιό ευτυχισμένη μερα ατη ζωή του ΄Ολι  Μάκι

Ένα βήμα τη φορά (Patients)

Γαλλία, 2016

Διάρκεια: 110′

Σκηνοθεσία: Μεχντί Ιντίρ, Γκραν Κορπ Μαλάντ

Σενάριο: Φαντέτ Ντρουάρ, Γκραν Κορπ Μαλάντ

Ρόλοι: Παμπλό Πολί, Σουφιάν Γκεράμπ, Μουσά Μανσαλί

ΑΙΘΟΥΣΕΣ: ΒΑΚΟΥΡΑ 2, ODEON ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ 6

Ένα σοβαρότατο ατύχημα οδηγεί τον Μπεν σε κέντρο αποκατάστασης. Όσα ήξερε ως καθημερινότητά του, το ξύρισμα, το λούσιμο, το ντύσιμο, το περπάτημα ή το παιχνίδι αποτελούν τώρα παρελθόν. Γύρω του είναι κι άλλος κόσμος με τρομερά προβλήματα, κινητικά, αναπηρίας. Οφείλει να παραδειγματιστεί από αυτούς, λοιπόν, για να βρει το κουράγιο να ξεπεράσει (με όποιον τρόπο δύναται) την κατάστασή του και να ξαναχαρεί τη ζωή…

Ένα βήμα τη φορά: Με το όνομα Γκραν Κορπ Μαλάντ, δηλαδή Μεγάλο Άρρωστο Σώμα, υπογράφει εξ ημισείας το σενάριο και τη σκηνοθεσία κάποιος που έχει βιώσει στο πετσί του όλη τη βάσανο του να είσαι Α.Μ.Ε.Α. Το πραγματικό του όνομα είναι Φαμπιάν Μαρσό και μας μεταφέρει όλη τη διαφορετικότητα της δικής του ζωής. Ήρωές του οι patients, που στα γαλλικά είναι οι ασθενείς και στα αγγλικά οι υπομονετικοί. Δύο λέξεις κλειδί σε μια ταινία που θα συγκινήσει.

΄Ενα βήμα τη φορά

Το άγνωστο κορίτσι (La fille inconnue / The Unknown Girl)

Βέλγιο – Γαλλία, 2016

Διάρκεια: 106′

Σενάριο – Σκηνοθεσία: Ζαν Πιέρ Νταρντέν, Λικ Νταρντέν

Ρόλοι: Αντέλ Ενέλ, Ολιβιέ Μπονό, Ζερεμί Ρενιέ

ΑΙΘΟΥΣΑ: ΟΛΥΜΠΙΟΝ

Μια γιατρός, που στ’ αλήθεια αγαπά αυτό που κάνει και το βλέπει ως λειτούργημα, συνειδητοποιεί μέσω κάποιας κάμερας ότι ένα άγνωστο κορίτσι, που δεν είναι πια στη ζωή, λίγο πριν από το τέλος του της είχε χτυπήσει την πόρτα. Εκείνη τότε αποφάσισε να μη δώσει σημασία. Κι αν αυτό ήταν ουσιαστικά ο λόγος θανάτου της κοπέλας; Πρέπει να βρει τι συνέβη και κυρίως την προέλευση αυτού του πλάσματος, το ποιόν του, το πώς και το γιατί της διαδρομής του σε ζωή και θάνατο…

Οι αγαπημένοι μας “ανατόμοι” των προσώπων, αλλά και των κοινωνιών, οι Βέλγοι αδελφοί Νταρντέν επιστρέφουν μετά το εξαιρετικό Δύο μέρες, μία νύχτα. Δίνοντας στο νέο τους πόνημα ακόμα και νουάρ στοιχεία, ξεφεύγουν σταδιακά από την παλιότερη γραφή τους, αναζητούν καινούριους δρόμους γραφής. Στα βραβεία της Online Film Critics Society (δηλαδή της μεγαλύτερης μερίδας των διαδικτυακών κριτικών των ΗΠΑ) αναγνωρίστηκε ως Καλύτερη ταινία εκτός των Ηνωμένων Πολιτειών. Καθόλου άσχημα!

Το άγνωστο κορίτσι

Τρέξε! (Get out)

ΗΠΑ, 2017

Διάρκεια: 104′

Σενάριο – Σκηνοθεσία: Τζόρνταν Πιλ

Ρόλοι: Ντάνιελ Καλουούγια, Άλισον Γουίλιαμς, Μπράντλεϊ Γουίτφορντ

ΑΙΘΟΥΣΕΣ: VILLAGE CENTRE 8, CINEPLEX ONE 3, ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ 8, ODEON ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ 9

Ένας ανερχόμενος φωτογράφος ερωτεύεται. Αυτός είναι μαύρος κι εκείνη λευκή. Στην Αμερική του Ομπάμα αυτό δεν θα μπορούσε να χαλάσει το πάθος τους, έτσι δεν είναι; Περνούν κάποιοι μήνες και τότε εκείνη του προτείνει να πάει στο σπίτι τους για να γνωρίσει τους γονείς της. Παρότι έχει μια φοβία για το αν θα τον αποδεχθούν λόγω χρώματος, παίρνει την απόφαση. Τους επισκέπτεται και μένει άφωνος από το θερμό καλωσόρισμά τους. Όλα μοιάζουν ιδανικά για τη σχέση του. Μήπως όμως κάτι περίεργο υπάρχει στην ατμόσφαιρα;

Με υπόθεση που θυμίζει καταρχήν το Μάντεψε ποιος θα έρθει το βράδυ του Στάνλεϊ Κρέιμερ, ο πρωτοεμφανιζόμενος δημιουργός του φιλμ, Τζόρνταν Πιλ, τολμά να γυρίσει ένα -σύμφωνα με τις ξένες κριτικές από το Φεστιβάλ του Σάντανς- κατάμαυρο θρίλερ, που προσεγγίζει ιδεολογικά ταινίες σαν τις Γυναίκες του Στέπφορντ μη αδιαφορώντας για το μπουνιουελικό σουρεαλιστικό χιούμορ. Πράγματι, ενώ το Τρέξε! υπόσχεται ανατριχίλες, παράλληλα δεν φείδεται χιουμοριστικών στιγμών, κάτι αναμενόμενο αν σκεφτεί κανείς ότι ο σκηνοθέτης του είναι γνωστός κωμικός στις Η.Π.Α. Το ζήτημα των διαφυλετικών επαφών και η θέση των μαύρων στη δήθεν ανοιχτή πια αμερικανική (και όχι μόνο) κοινωνία είναι στο επίκεντρο. Και η θέα των κρυφά “λοβοτομημένων” γύρω του παρακινεί τον επίδοξο γαμπρό: “Τρέξε!”… Όσο είναι καιρός!

Τρέξε!

Η πεντάμορφη και το τέρας (Beauty and the beast)

ΗΠΑ, 2017

Διάρκεια: 129′

Σκηνοθεσία: Μπιλ Κόντον

Σενάριο: Στίβεν Τσμπόσκι, Έβαν Σπηλιοτόπουλος

Ρόλοι: Έμα Γουότσον, Νταν Στίβενς, Λιουκ Έβανς

ΑΙΘΟΥΣΕΣ: ΒΑΚΟΥΡΑ 1, VILLAGE CENTRE 3 & 4 & 5 & 6 & 8 & 9, ΚΟΛΟΣΣΑΙΟΝ,  CINEPLEX ONE 1 & 2 & 7, ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ 1& 2 & 4 & 5 & 8, ODEON ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ 2 & 3 & 10 & 11

Ένας πρίγκιπας, που μια φοβερή κατάρα μετατρέπει σε τέρας. Μια πανέμορφη κορασίδα που… βρίσκεται στο δρόμο του… ή μάλλον στο κάστρο του! Η ικανότητά της να βλέπει κάτω από την επιφάνεια και την ασχήμια. Η εσωτερική ομορφιά που απελευθερώνεται…

Το θρυλικό παραμύθι, που χάρισε στη Disney τη μεγάλη επιστροφή στις επιτυχίες πριν καμιά 25αριά έτη, αναπαράγεται με ηθοποιούς πλέον. Υπεύθυνος ο Μπιλ Κόντον που μάθαμε από το Θεοί και δαίμονες. Η ιδέα ήταν να διατηρηθεί και να ενισχυθεί το στοιχείο του μιούζικαλ και της μαγείας του διπλά οσκαρικού τότε Άλαν Μένκεν. Το τι επιτυγχάνεται και τι όχι, θα φανεί επί της οθόνης…

Η πεντάμορφη και το τέρας

The last face

Βέλγιο – Γαλλία, 2016

Διάρκεια: 132′

Σκηνοθεσία: Σον Πεν

Σενάριο: Έριν Ντίγκναμ

Ρόλοι: Σαρλίζ Θερόν, Χαβιέ Μπαρδέμ, Αντέλ Εξαρχόπουλος

ΑΙΘΟΥΣΕΣ:  ΒΑΚΟΥΡΑ 1, VILLAGE CENTRE 2, CINEPLEX ONE 4, ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ 6, ODEON ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ 5

Ένας γιατρός αφοσιωμένος στο καθήκον του απέναντι στους ασθενείς και οδοιπόρους. Μία διευθύντρια Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης, που θυσιάζει τη ζωή της για το καλό της Αφρικής. Έχουν συναντηθεί, γνωριστεί, παθιαστεί και μεταξύ τους και με το σκοπό τους…

Δεν μπορεί να πιστέψει κανείς εύκολα το πόσο “θάφτηκε” διεθνώς το νέο φιλμ του Σον Πεν, σχεδόν 10 χρόνια μετά το εξαιρετικό “Ταξίδι στην άγρια φύση”. Βλέπει επίσης το εντυπωσιακό καστ, το ότι επελέγη να διαγωνιστεί στις Κάννες για τον Χρυσό Φοίνικα… Κι όμως, ακριβώς εκεί επήλθε το μοιραίο για την ταινία, που κράχτηκε ανελέητα. Ας ελπίσουμε ότι ο στίχος του Λουκιανού Κηλαηδόνη “κι όμως κατά βάθος κάπου υπάρχει λάθος, κάπου την έχουμε πατήσει κι οι δυο” αφορά στο κοινό και τους κριτικούς -και όχι στον Σον και τη μούσα του τη Σαρλίζ!

Τhe last face

(αναδημοσίευση από το dailythess.gr).

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s