ΑΝΑΤΡΕΦΟΝΤΑΣ ΣΩΣΤΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ;


«ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΕΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ» του Μάικ Μιλςαπό τον Γιάννη Ν. Γκακίδη

Δύσκολο πράμα η ανατροφή ενός παιδιού και στις μέρες μας γίνεται ακόμα δυσκολότερο, καθότι οι προκλήσεις και οι παγίδες πολλές, για τα παιδιά, αλλά συχνά και για τους γονείς. Η Ντόροθι τεκνοποίησε στα 40 της και στα 55 της είχε τη δυσκολία να αποφασίσει για την ενδεδειγμένη αγωγή του 15άχρονου γιου της. Επέλεξε τον δρόμο του φιλελευθερισμού, έχοντας αρωγούς, μια νεαρή καλλιτέχνιδα φωτογράφο, μια 18άχρονη κοπέλα και έναν ροκά χειρωνάκτη. Και οι τρεις μπαίνουν στο σπιτικό της με απόλυτη ελευθερία και ασκούν την επιρροή τους, στον έφηβο Τζέιμι, ο καθένας με τη στάση, τις πράξεις, τις νουθεσίες του και γενικά όπως καταλαβαίνει τη ζωή. Η 25άχρονη Άμπι που, περνά και μια δύσκολη περίοδο, καθότι βρίσκεται σε αποθεραπεία καρκίνου μυεί τον μικρό στις αντιλήψεις του φεμινισμού. «Διάβασε τι λένε οι φεμινίστριες για να είσαι σωστός με τις γυναίκες» λέει ένα από τα μότο της. Η 18άχρονη Τζούλι έχει μια πλατωνική σχέση με τον Τζέιμι και φυσικά είναι μια πρόκληση για τον νεαρό, καθότι κοιμάται μαζί του αφηγούμενη τις εμπειρίες της και δη σεξουαλικές. Ο στιβαρός Γουίλιαμ επισκευάζει τα έπιπλα της Ντόροθι, αλλά συνευρίσκεται περιστασιακά με την Άμπι, ενώ μερεμετίζει και την Ντόροθι. Εξάλλου το  background του ήταν σε τούτη την κατεύθυνση, εφήμερες σχέσεις και όσο πάει. Η Ντόροθι μοιάζει να είναι η συντονίστρια της όλης αγωγής στον απόηχο της δεκαετίας του 1960, με τη γνωστή σεξουαλική απελευθέρωση, αλλά τελικά είναι αρκετά προβληματισμένη με τα όσα διαδραματίζονται γύρω από τον Τζέιμι, αλλά και εντός αυτού. Καθότι η επεξεργασία όλων αυτών των ερεθισμάτων που δέχεται, θέτουν σε αμφιβολία τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Και επειδή οι περισσότεροι εξ ημών έχουν περιπέσει σε λάθη,- και πως αλλιώς θα γινόταν καθότι πρωτάρηδες και αμάθητοι στη ζωή,-επιθυμούν διακαώς η ζωή να είναι καλύτερη για τα παιδιά τους. Η καλή σεναριακή ιδέα του Μάικ Μιλς περιλαμβάνει θέματα ψυχοκοινωνικού ενδιαφέροντος, μητρότητα, σεξουαλική δραστηριότητα, φεμινισμός, ανατροφή παιδιών. Η ιδέα της πολύπλευρης διαπαιδαγώγησης και δη από διάφορα πρόσωπα σε περιβάλλον με την μορφή μιας ιδιότυπης οικογένειας είναι ένα θέμα που θέλει συζήτηση. Μια λαϊκή  άποψη λέει: «με πολλές μαμές βγαίνει στραβό το παιδί». Ωστόσο η επιστημονική προσέγγιση είναι στην κατεύθυνση της πολυπλευρικότητας. Βέβαια στην Αφρική ακόμη και σήμερα υπάρχουν μορφές διευρυμένης οικογένειας με τον μεγαλύτερο σε ηλικία να παίζει τον ρόλο του πατέρα για όλους. Σε κάθε περίπτωση αυτό το μυθοπλαστικό παράδειγμα του Μάικ Μιλς αφήνει σαφώς αμφιβολίες στην ίδια την Ντόροθι, κάτι που φαίνεται στις εκφράσεις του προσώπου της, στις σιωπές της και λιγότερο στον λόγο της. Εδώ αξίζει μνείας η ερμηνεία της Ανέτ Μπενίνγκ που όχι μόνον δε φοβάται να εκθέσει τις ρυτίδες της, τουναντίον τις κάνει ερμηνευτικό εργαλείο. Άξιζε σε κάθε περίπτωση υποψηφιότητα για όσκαρ. Σίγουρα με τον κλασικό τύπο οικογένειας ή με οιασδήποτε άλλης μορφής οικογένειας, η ανατροφή του παιδιού είναι μια δύσκολη υπόθεση και οι κοινωνικές ή ψυχολογικές μπαριέρες που, πρέπει να ξεπεραστούν ή να αντιμετωπιστούν πολλές. Βέβαια η αφηγηματική ροή της ταινίας έχει στιγμές ελαφράς ανίας, αλλά μικρό το κακό. Πέρα από την εξαιρετική κυρίως με τις συσπάσεις του προσώπου και τις παύσεις ερμηνεία της Αννέτ Μπενίνγκ, είναι και οι: Ελ Φάνινγκ, Γκρέτα Γκέργουικ, Μπίλι Κράνταπ.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s