ΔΕΚΑ ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΣΕΤΕ ΤΗΝ «ΤΕΡΕΖΑ ΡΑΚΕΝ»


%cf%84%ce%b5%cf%81%ce%b5%ce%b6%ce%b1-%cf%81%ce%b1%ce%ba%ce%b5%ce%bd-afisajpg1.Για την εξαιρετική διασκευή του μυθιστορήματος του Εμίλ Ζολά.

2.Γιατι ο Καρνέ παίρνει ένα πρωτογενές λογοτεχνικό υλικό, γεμάτο κοινωνικές παρατηρήσεις και συζυγικά αδιέξοδα, το μεταφέρει χρόνια αργότερα από την αρχική δράση και το μετατρέπει σε κοινωνικό δράμα-νουάρ.

3.Για τις μεγάλες ομοιότητες με το μυθιστόρημα του Τζέιμς Κέιν και τις ανάλογες εκδοχές του Ο ταχυδρόμος χτυπάει πάντα δυο φορές.

4.Για τον επιδέξιο συνδυασμού γαλλικού ποιητικού ρεαλισμού και νουάρ.

5.Για τους φανταστικούς ρόλους των Σιμόν Σινιορέ και Ραφ Βαλόνε. Η πρώτη παίζει με το εκτόπισμα και τη σάρκα της, ο δεύτερος με τα μάτια και τους μύες του.

6.Για τη μοίρα που επεμβαίνει καθοριστικά στην τύχη των δύο ηρώων.

7.Για την φανταστική υποφωτισμένη φωτογραφία του Ροζέ Ουμπέρ και τους έξοχους χαμηλούς φωτισμούς που αποδίδουν τα ασφυκτικά αδιέξοδα.

8.Για τις εξαιρετικές επιλογές των εσωτερικών και εξωτερικών χώρων.

9.Επειδή για άλλη μια φορά στο γαλλικό ποιητικό νεορεαλισμό και σε ταινία δανεισμένη από μυθιστόρημα (Ανθρώπινο Κτήνος του Ζαν Ρενουάρ) το τρένο αξιοποιείται ως όχημα ζωής αλλά και τόπος θανάτου, κάτι που κάνει αργότερα και ο Κώστας Γαβράς στο Διαμέρισμα Δολοφόνων (1965).

10.Για τον διάχυτο πεσιμισμό που αποπνέει η ταινία εξαιτίας των κοινωνικών και πολιτικών εξελίξεων στη Γαλλία αλλά και ευρύτερα στον κόσμο. Η μεταπολεμική ουτοπία για κάτι καλύτερο έχει δώσει τη θέση της στην αμφιβολία.

 

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s