ΣΗΜΕΡΑ ΑΠΟΝΕΜΟΝΤΑΙ ΤΑ BAFTA


(Αναδημοσίευση από την «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ»,12/2/2017)

ΜΕΓΑ ΦΑΒΟΡΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΤΟ LA LA LAND

Εγώ ο Ντάνιελ Μπλέηκ

Εγώ ο Ντάνιελ Μπλέικ

Του Aλέξη Ν. Δερμεντζόγλου

dermetzo@otenet.gr

Σήμερα στο London’s Royal Albert Hall, με οικοδεσπότη και πάλι τον Στίβεν Φράι, απονέμονται τα BAFTA για το 2017, που ισοδυναμούν, ως γνωστόν, με τα βρετανικά Όσκαρ. Η πρώτη ματιά στις υποψηφιότητες δείχνει και πάλι μια έντονη εμμονή στην ταινία του Ντάμιεν Σαζέλ La La Land, που είναι μακράν πρώτη σε υποψηφιότητες με 11 συνολικά. Τη 2η θέση τη μοιράζονται η ταινία επιστημονικής φαντασίας Αrrival του Ντενίς Βιλνέβ και τα Νυκτόβια Πλάσματα του Τομ Φορντ με 9 υποψηφιότητες. Στη συνέχεια, έχουμε το οικογενειακό μελόδραμα του Κένεθ Λόνεργκαν Manchester by the sea με 6 υποψηφιότητες, ενώ από 5 BAFTA διεκδικούν το φανταστικό παραμύθι Φανταστικά ζώα και που βρίσκονται του Ντέιβιντ Γέιτς, το πολεμικό δράμα Αντιρρησίας συνείδησης του Μελ Γκίμπσον, το μελόδραμα Lion του Γκαρθ Ντέιβις, και ευτυχώς το Εγώ, ο Ντάνιελ Μπλέικ, το μετωπικό πολιτικό αριστούργημα του Κεν Λόουτς. Τέλος, 4 υποψηφιότητες διαθέτει το μελόδραμα Moonlight του Μπάρι Τζένκινς, με την ιστορία ενός μαύρου, και η δραματική κωμωδία εποχής Φλόρενς Φόστερ, φάλτσο σοπράνο του Στίβεν Φρίαρς. Ως καλύτερη ταινία προτείνονται το Αrrival, το Eγώ, ο Ντάνιελ Μπλέικ, το La La Land, το Manchester by the sea και το Moonlight.

 

ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

Ιδιαίτερη εντύπωση μου προκαλεί το ότι απουσιάζει από τα μεγάλα βραβεία η εκπληκτική ψυχολογική –πολιτική τοιχογραφία του Ντέιβιντ Μακένζι Πάση θυσία. Προτείνεται μόνο για 2 BAFTA της παρηγοριάς, πρωτότυπου σεναρίου για την εκπληκτική δουλειά του Τέιλορ Σέρινταν και ‘Β ανδρικού ρόλου για τον εκπληκτικό, στην κυριολεξία, Τζεφ Μπρίτζες στο ρόλο του γέρου ρέιντζερ. Τόσο από τις γενικότερες υποψηφιότητες όσο και από τα ξενόγλωσσα BAFTA λείπει το αριστούργημα του Πολ Φερχόφεν Εκείνη. Οι εξηγήσεις είναι απλές. Το φιλμ θα προβληθεί στη Βρετανία στις 10 Μαρτίου και έτσι θα ενταχθεί στις υποψηφιότητες της επόμενης χρονιάς.

ΠΩΣ ΕΞΗΓΕΙΤΑΙ;

Το La La Land δείχνει να εντυπωσιάζει ιδιαίτερα και αυτό αποδεικνύεται τη μεγάλη φετινή μετριότητα που επικράτησε στο αγγλοσαξωνικό σινεμά. Αν προσθέσουμε και το ότι κάποιες ταινίες παραμερίστηκαν, τότε τα πράγματα είναι εύγλωττα και ξεκάθαρα. Κάτω από αυτές τις συνθήκες, σε μια τόσο άνυδρη χρονιά, τα προγνωστικά δείχνουν πολύ εύκολα. Αντίθετα, σε ότι αφορά το ξενόγλωσσο BAFTA, αναμένεται να γίνει σκληρή μάχη, μια και η πεντάδα τους είναι πολύ ισχυρή.

Ψάχνοντας την Ντόρυ

Ψάχνοντας την Ντόρυ

ΤΙ ΝΑ ΠΡΩΤΟΔΙΑΛΕΞΕΙΣ;

Σ΄ αυτή υπάρχουν αριστουργήματα όπως η βραβευμένη δημιουργία του Ζακ Οντιάρ Dheepan, ο πολυβραβευμένος στα ευρωπαϊκά βραβεία Τόνι Έρντμαν, οι εκ Τουρκίας Ατίθασες, και η Χουλιέτα του Πέδρο Αλμοδόβαρ. ΄Αλλο ένα αξιοπερίεργο εμφανίζεται εδώ, μια και στην πεντάδα ανακαλύπτουμε και τον ουγγρικό Γιο του Σαούλ που ήδη κέρδισε (λόγω της διαφοράς χρόνου προβολής) Χρυσή Σφαίρα και Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας. Είναι μια δημιουργία που ασχολείται με το ολοκαύτωμα, όπως ακριβώς συμβαίνει και με την Άρνηση, που βρίσκεται στην πεντάδα της καλύτερης βρετανικής ταινίας της χρονιάς.

΄Αρνηση

΄Αρνηση

ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΠΡΟΓΝΩΣΤΙΚ

Αν δε συμβεί κάποια μεγάλη έκπληξη, το La La Land θα είναι η μεγάλη νικήτρια της χρονιάς και στα BAFTA. Δεν αμφισβητώ πως είναι μια καλοφτιαγμένη δημιουργία αλλά το ερώτημα είναι γιατί προσήλκυσε τόση πολλή αγάπη και ενδιαφέρον. Η ιστορία είναι συνηθισμένη, την είδαμε και στο παρελθόν από τον Μάρτιν Σκορσέζε στο Νέα Υόρκη, Νέα Υόρκη και πρόσφατα από τον Γούντι Άλεν στο παραγνωρισμένο αριστούργημα του Cafe Society. Ίσως εντυπωσιάζει το ότι είναι μια ευαίσθητη ταινία γύρω από τον έρωτα και την ακύρωσή του, με τις πολιτικές αναφορές αλλά και τη δύναμη της εξουσίας να απουσιάζουν. Αντίθετα, αυτά τα δυο  υπάρχουν στο Εγώ, ο Ντάνιελ Μπλέικ του Κεν Λόουτς και στο Πάση θυσία του Ντέιβιντ Μακένζι, ταινία που, όπως προανέφερα, μπήκε στον “πάγο”. Στα κινούμενα σκίτσα, το λογικό φαβορί είναι η μεγάλη επιτυχία Ψάχνοντας την Ντόρι.

Φάλτσο σοπράνο

Φάλτσο σοπράνο

ΣΥΣΧΕΤΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΙΣΟΡΡΟΠΙΕΣ

Έτσι, όλα δείχνουν πως το BAFTA Καλύτερης Αγγλόφωνης Ταινίας το κερδίζει το La La Land, ενώ μεγάλη έκπληξη θα ήταν αν το BAFTA Καλύτερης Βρετανικής Ταινίας δεν πήγαινε στο Εγώ, ο Ντάνιελ Μπλέικ του Λόουτς. Για να το χάσει, θα πρέπει για λόγους ισορροπίας να προτιμηθεί η Άρνηση. Για το ξενόγλωσσο BAFTA, αν δεν το κερδίσει Ο γιος του Σαούλ, τότε η επόμενη λύση-επιλογή είναι ο Τόνι Έρντμαν.

Ο γιός του Σαούλ

Ο γιός του Σαούλ

ΠΑΛΙΟΙ ΓΝΩΡΙΜΟΙ

Η Μέριλ Στρήηπ, φανατική υποστηρίκτρια της Χίλαρι Κλίντον, έχοντας στα χέρια της το βραβείο Σεσίλ ντε Μιλ, διεκδικεί ακόμα ένα βραβείο στη σπουδαία καριέρα της για το Φλόρενς Φόστερ, φάλτσο σοπράνο. Η Νάταλι Πόρτμαν, μετά το Όσκαρ της για τον Μαύρο Κύκνο, διεκδικεί BAFTA Ά γυναικείου ρόλου ως Τζάκι Κένεντι. Η 50αρα Νικόλ Κίντμαν, όμορφη πάντα, θα διεκδικήσει το BAFTA Β΄ γυναικείου ρόλου για το Lion.Ο συγκλονιστικός Τζεφ Μπρίτζες, που μας έδωσε τόσο σπουδαίες ερμηνείες εδώ και 45 χρόνια, είναι λογικό να κερδίσει το BAFTA Β΄ ανδρικού ρόλου για το Πάση θυσία. Ένας από τους αντιπάλους του θα είναι ο Χιού Γκραντ που παίζει στο Φλόρενς Φόστερ, φάλτσο σοπράνο. Για όλα αυτά θα ξέρουμε σήμερα.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s