ΤΟ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟ ΝΕΟΝΟΥΑΡ «Ο ΣΚΛΗΡΟΣ ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗ ΦΕΡΟ»


ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΗΣ ΕΡΤ-3

police-python-1Η Κινηματογραφική Λέσχη των εργαζομένων της ΕΡΤ-3 και το ΚΕΜΕΣ παρουσιάζουν στα πλαίσια του αφιερώματός τους Το ζεύγος και η βία (υποενότητα: αφιέρωμα στη Σιμόν Σινιορέ) τη Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου στις 21:00 στην αίθουσα ΒΑΚΟΥΡΑ 1 (Ιωάννου Μιχαήλ 8, τηλ. 2310233665) το βραβευμένο νεονουάρ του Αλέν Κορνό Ο σκληρός νόμος του επιθεωρητή Φερό (ΗΠΑ, 1976, έγχρωμη, 125′). Παίζουν: Ιβ Μοντάν, Σιμόν Σινιορέ, Φρανσουά Περιέ, Στεφανία Σαντρέλι, Ματιέ Καριέρ.

Θα προλογίσει ο Αλέξης Ν. Δερμεντζόγλου, έντυπη ανάλυση του οποίου καθώς και  του Βασίλη Ραφαηλίδη θα διανεμηθούν στους θεατές, ενώ στο τέλος της προβολής θα ακολουθήσει μακρά συζήτηση με το κοινό.

Το προς συζήτηση θέμα στο μάθημα για τον κινηματογράφο θα είναι: Το μεταμοντέρνο γαλλικό νουάρ και οι αιτίες που οδήγησαν σε αυτό.police-python-2Στο Παρίσι της δεκαετίας του ’70, ένας 45αρης γοητευτικός αστυνομικός ερωτεύεται μια παράξενη νέα γυναίκα. Από μια σύμπτωση, η γυναίκα είναι η ερωμένη του διευθυντή της αστυνομίας, κάτι που γνωρίζει η σύζυγός του. Ένας φόνος θα φέρει τα πάνω-κάτω.

Η ανάλυση του Αλέξη Δερμεντζόγλου που θα διανεμηθεί είναι η ακόλουθη:

«Ένας 45αρης αστυνομικός (Ιβ Μοντάν), μόνος και αποτελεσματικός, γνωρίζει μια νέα γυναίκα (Στεφανία Σαντρέλι), την ερωτεύεται, και μετά από πολλές υπαναχωρήσεις της, δημιουργούν σχέση. Ο αστυνομικός διατηρεί φιλική σχέση με τον 60αρη διευθυντή του (Φρανσουά Περιέ) και την ημικατάκοιτη γυναίκα του (Σιμόν Σινιορέ). Φιλική σχέση έχει και με τον 30αρη υφιστάμενό του (Ματιέ Καριέρ). Ο διευθυντής, με τη συναίνεση της συζύγου του, διατηρεί σχέση με μια γυναίκα, της οποίας καλύπτει τα έξοδα. Το μοιραίο και η σύμπτωση είναι ότι οι δυο γυναίκες είναι το ίδιο πρόσωπο. Από εκεί και μετά θα αρχίσουν μεγάλες ανατροπές και περιπλοκές.

Ένα μοναδικό, καταπληκτικό μετανουάρ του Αλέν Κορνό, που ισορροπεί ανάμεσα στους ταξικούς κώδικες και τις ψυχαναλυτικές διαδικασίες. Σε συμβολικό επίπεδο, ο διευθυντής είναι ο “πατέρας”, η σύζυγος η “μητέρα”, ο επιθεωρητής Φερό ο “μεγάλος γιος” και ο νεαρός ο “μικρότερος γιος”. Η γυναίκα εκπροσωπεί το ελεύθερο πεδίο δράσης. Είναι ένα λευκό πεδίο, ένα γρανάζι μόνο της μυθοπλασίας, μια φιγούρα που ουσιαστικά μας έρχεται από το γουέστερν σπαγγέτι. Η ταξική δομή της ταινίας καθορίζεται από τους προλετάριους (Σαντρέλι-Καριέρ), από την ηγεμονική και υπεροπτική μεγαλοαστική τάξη (Περιέ-Σινιορέ), και από τα ενδιάμεσα στρώματα (επιθεωρητής Φερό). Η διαφθορά και η απόκρυψη θα διαχυθούν από την κορυφή μέχρι την τελική μύηση του “γιου” (Καριέρ) στο πως ισορροπούν οι ταξικές κοινωνίες.

Φωτογραφία, μουσική, ντεκόρ υπέροχα. Με πολύ μεγαλύτερους ρόλους, ιδίως από το εν ζωή ζευγάρι Μοντάν-Σινιορέ, με μόνη την Σαντρέλι να υστερεί κάπως. Οι ράθυμοι σκηνοθετικοί ρυθμοί δημιουργούν μια εκπληκτική εκκρεμότητα και έναν υπόγειο παφλασμό σε ένα φιλμ αξεπέραστο, διαχρονικό, στιλιστικό.»

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s