ΟΙ ΜΟΙΡΑΙΕΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΦΙΛΜ ΝΟΥΑΡ


Καζαμπλάνκα

Καζαμπλάνκα

Πόσες ταινίες με πρωταγωνιστή τον Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ προέβαλλε η Κινηματογραφική Λέσχη σε συνεργασία με το ΚΕΜΕΣ; Μα βέβαια, Το Γεράκι της Μάλτας (1941) του Τζον Χιούστον, το Πάθος και Αίμα (1946), το Διψασμένος για ηδονή (1950) του Νίκολας Ρέι, την Καζαμπλάνκα (1942) του Μάικλ Κέρτιζ ως εναρκτήρια δημιουργία, και τώρα την Ανθρώπινη Κόλαση (1947), που θα αποτελέσει μια πολύ μεγάλη θετική έκπληξη. Έχοντας κατά νου να προβάλλει το Συνδικάτο του εγκλήματος (1951) και τον Δραπέτη της σιέρα (1941) του Ραούλ Γουόλς, το Έπεσαν σκληρά (1956) του Μαρκ Ρόμπσον, το Σκληροί άντρες (1955) του Γουίλιαμ Γουάιλερ, τη Σειρήνα της Μαρτινίκα (1944) του Χάουαρντ Χοκς, επιστρέφουμε τώρα στη μυθοπλασία της Ανθρώπινης Κόλασης. Τα χαρακτηριστικά του νουάρ πλημμυρίζουν αυτή την ταινία: είναι η διπλοπρόσωπη γυναίκα, το πάθος του χρήματος και της απάτης, η παραπλάνηση, η εκμετάλλευση των πάντων. Αυτά τα μοτίβα τα είδαμε στα εξής αρχετυπικα αμερικάνικά φιλμ νουάρ: Με διπλή ταυτότητα (1944) του Μπίλι Γουάιλντερ, Το Γεράκι της Μάλτας (1941) του Τζον Χιούστον, Πουλημένη στην αμαρτία (1949) και Οι δολοφόνοι (1946), Αμαρτωλοί και δολοφόνοι (1947) του Ζακ Τουρνέρ (που θα προβληθεί συντομα), Ραντεβού με το θάνατο (1944) του Έντουαρντ Ντμίτρικ, Η σκύλα (1945) του Φριτς Λανγκ.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s