ΧΡΥΣΕΣ ΣΦΑΙΡΕΣ: ΘΡΙΑΜΒΟΣ ΤΟΥ ΛΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΣΙΩΠΗ ΤΟΥ ΧΟΛΙΓΟΥΝΤ


Ράιαν Γκόσλινγκ και ΄Εμμα Στόουν με τις Χρυσές Σφαίρες τους στο La La Land

Ράιαν Γκόσλινγκ και ΄Εμμα Στόουν με τις Χρυσές Σφαίρες τους στο La La Land

Σχόλιο του Αλέξη Ν. Δερμεντζόγλου

dermetzo@otenet.gr

Το La La Land είναι η πρώτη ταινία στην ιστορία των Χρυσών Σφαιρών που κερδίζει και τα εφτά βραβεία για τα οποία προτεινόταν. Το πρωί της Δευτέρας, ώρα Ελλάδας, θριάμβευσε κερδίζοντας τα ακόλουθα βραβεία: Χρυσή Σφαίρα Καλύτερου Μιούζικαλ ή Κωμωδίας, Καλύτερης Σκηνοθεσίας για τον Ντάμιεν Σαζέλ, Σεναρίου επίσης για τον Ντάμιεν Σαζέλ, Ά ανδρικού ρόλου για τον Ράιαν Γκόσλινγκ, Ά γυναικείου για την Έμμα Στόουν, Καλύτερης Μουσικής και Καλυτερου Τραγουδιού. Σαν φαβορί, όπως αναμενόταν, πήγαν οι υπόλοιπες Χρυσές Σφαίρες: Καλύτερη Δραματική Ταινία το Μοοnlight, η ιστορία ενός μαύρου, Ά ανδρικός δραματικός ρόλος στον Κέισι Άφλεκ για το Manchester by the sea, Ά γυναικείος δραματικός ρόλος στην Ιζαμπέλ Ιπέρ για το Εκείνη, ταινία που κέρδισε επίσης και τη Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας. Οι Χρυσές Σφαίρες ‘Β ρόλου κέρδισαν, όπως αναμενόταν, οι Ρέι Μάρκους για τα Νυχτόβια Ζώα και Βιόλα Ντέιβις για το Fences. Όπως αναμενόταν, τη Χρυσή Σφαίρα Καλύτερου Κινούμενου Σχεδίου την κέρδισε η Ζωούπολη.

 

ΜΕΓΑΛΗ ΜΕΤΡΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΛΛΕΙΨΗ ΕΜΠΝΕΥΣΗΣ

 

Η μεγάλη νίκη του La La Land δε μπορεί με τίποτα να κρύψει τη μεγάλη ρηχότητα και τα αδιέξοδα του αμερικανικού σινεμά του 2016. Θυμίζω πως το La La Land είναι ένα δραματικό μιούζικαλ που έχει σχέση με τη show business, θυμίζοντας τόσο το Cafe Society του Γούντι Άλεν όσο και το Νέα Υόρκη, Νέα Υόρκη του Μάρτιν Σκορσέζε. Καλοφτιαγμένο, με ικανότατο τον σκηνοθέτη Ντάμιεν Σαζέλ, υπήρξε μια καλή λύση στην αμηχανία της φετινής βράβευσης. Είναι λάθος το ότι αγνοήθηκαν το Cafe Society, το Πάση θυσία και μερικά άλλα φιλμ. Επίσης, εντύπωση προκαλεί η πλήρης σιωπή, τόσο στις βραβεύσεις όσο και στο αμερικανικό σινεμά του 2016, ταινιών που να έχουν σχέση με τα σύγχρονα προβλήματα μιας παγκόσμιας ευημερούσας κοινωνίας σε κρίση. Έτσι όπως εξελίχθηκαν τα πράγματα, μια μη αμερικανική ταινία, το Εκείνη του Ολλανδού Πολ Φερχόφεν, δείχνει να συγκροτεί μέσα από τη ρευστότητα και ασάφειά της το σύγχρονο, αλλοτριωμένο, σχιζοφρενικό και διαστροφικό πρόσωπο της καπιταλιστικής ευμάρειας και πλήξης. Όλα τώρα δείχνουν πως στις 24 Ιανουαρίου που θα ανακοινωθούν οι υποψηφιότητες για τα Όσκαρ το Εκείνη εκ των πραγμάτων θα προταθεί για τις μεγάλες κατηγορίες των βραβείων. Επιγραμματικά, για να κλείσω, οι φετινές Χρυσές Σφαίρες αποτέλεσαν το χρονικό μιας προαναγγελθείσας βράβευσης με τα προγνωστικά να επαληθεύονται εκατό τοις εκατό, δείγμα και αυτό του αδιεξόδου στο οποίο προαναφέρθηκα. Να θυμίσω πως το La La Land προβάλλεται ήδη σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη από τις 22 Δεκεμβρίου και γνωρίζει μεγάλη επιτυχία.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s