ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩN ΤΗΣ ΕΡΤ-3


«Ο ΔΟΛΟΦΟΝΟΣ ΤΟΥ ΜΕΣΟΝΥΧΤΙΟΥ» του Μπράιαν Ντε Πάλμαblow-outαπό τον Γιάννη Ν. Γκακίδη

Ο Τζάκ,ένας τεχνικός  ήχου,θα γίνει μάρτυρας ενός αυτοκινητικού ατυχήματος,με σοβαρή υποψία εγκληματικής ενέργειας.Καταγράφοντας ηχητική ατμόσφαιρα για τις ανάγκες μιας ταινίας,θα καταγράψει και την πτώση ενός αυτοκινήτου από την γέφυρα στα νερά του υποκείμενου ποταμού.Θα πέσει και ο ίδιος στα νερά του ποταμού ,διασώζοντας μια κοπέλα.Το ίδο περιστατικό έχει καταγράψει με την φωτογραφική του μηχανή ένας ρεπόρτερ,ο οποίος βέβαια  βρέθηκε τυχαία στον χώρο του ατυχήματος.Πολλά  τυχαία θα μου πείτε  και τούτο προμηνύει κάτι άλλο,παρά ατύχημα.Τέλος πάντων ,ο ένας εκ των επιβαινόντων του μοιραίου αυτκινήτου και αποθανών,ήταν ο Μάκ Ράιαν ,υποψήφιος  πρόεδρος των ΗΠΑ. Αυτό από μόνο του συνεπάγεται διαπλοκή,ίντριγκα, υπόγειες διαδρομές  και μυστήριο που πρέπει να διαλευκανθεί.΄Ομως οι επίσημες αρχές βιάζονται  να κλείσουν την υπόθεση,χωρίς πολλά-πολλά.Ο κλήρος θα πέσει στον γενναίο και δή μη αρμόδιο,τον Τζάκ ο οποίος  φέρει ήθος,το οποίο απαιτεί την αλήθεια.Ναί, πρόκειται για περίπλοκη υπόθεση με προμελετημένο σχέδιο,το οποίο  ωστόσο θα έχει την περεμβολή  του τυχαίου που,θα παίξει καταλυτικό ρόλο.Και το τυχαίο και δή  ανεξέλεγκτο είναι ο ίδιος  ο άνθρωπος.΄Οντως η πρόθεση των ενεργούντων με ιδιοτέλεια και  ανήθικη σκοπιμότητα,δεν είχαν πρόθεση να δολοφονήσουν τον υποψήφιο πρόεδρο.Απλά ήθελαν να σπιλώσουν την αξιοπρέπεια  και το ήθος του,κάνοντάς τον ευάλωτο στο πολιτικό παιχνίδι.Και εν συνεχεία να τον εκβιάσουν,καθότι στο αυτοκίνητο του «οικογενειάρχη» Ράιαν  βρισκόταν μια ερωμένη.Εδώ όμως υπεισέρχεται ο αστάθμητος παράγοντας και έτσι  διασταυρώνονται  οι προθέσεις κοινών εκβιαστών με σκοπό το οικονομικό όφελος,με αυτούς που έχουν πολιτικά κίνητρα και άρα σαφώς μεγαλύτερα συμφέροντα.Μια ενδφιαφέρουσα  ιστορία μυστηρίου αρχικά,η οποία μετεξελίσσεται σε θρίλερ με ιδιαίτερο  σασπένς.΄Ενα θρίλερ με έντονη πολιτική χροιά, όπου ενφαίνεται η ίντριγκα της εξουσίας και η ανηθικότητα από την μια και απο την άλλη το ανθρώπινο ήθος.Το οποίο εκφράζεται από έναν θεωρητικό αδύνατο και σε κάθε περίπτωση  μη εντεταλμένο για την περιφρούρηση του ήθους,του δικαίου και της νομιμότηας,έναν απλό πολίτη που,απλά διεκδικεί  την χαρά του καλώς πράττειν.Βέβαια η εναντίωση του ατόμου απέναντι σε  διεφθαρμένους θεσμούς δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο.Τουναντίον στο σινεμά το έχουμε δεί αρκετές φορές ,όπου οι προσωπικοί ηρωισμοί υπέχουν λειτουργία θεσμού,με την  άγραφη  νομιμοποίηση του ήθους,συχνά ίσως  διανθισμένους από μη αντικειμενικές παραμέτρους αληθείας.Εδώ η διαφοροοποίηση του Ντε Πάλμα,είναι ο ρεαλισμός,όπου η δύναμη της εξουσίας και του Ανήθικου σύμφυτού της,δεν καταπολεμάται εύκολα.Να επισημάνω σχετικά με την φόρμα και την αισθητική της ταινίας,ταινία στην ταινία,αναφορές σε Χίτσκοκ και Αντονιόνι («Ψυχλω»,»BlowUp»),χαμηλούς και ατμοσφαιρικούς  φωτισμούς,αλλά και  πολύχρωμους του σπουδαίου Βίλμος Ζίγκμοντ.Τέλος η επιλογή  του Ντε Πάλμα ως πρός το τέλος  δεν είναι απλώς ρεαλιστική ,αλλά αναδεικνύει  τη δυσκολία της μάχης με το κακό της εξουσίας.Και η απόδραση από τα προδιαγεγραμμένα της δύναμης της εξουσίας γίνεται  σχεδόν ανέφικτη.Ο χαρακτήρας του Τζάκ διακρίνεται από μιαν αυθεντική,αυθόρμητη,ανιδιοτελή στάση και συμπεριφορά που διέπουν το πολυζητούμενο ήθος.Με πολύ καλή ερμηνευτική παρουσία  ο Τζών Τραβόλτα,συνεπικουρούμενος από : Νάνσι ΄Αλλεν,Τζών Λάιτγκοου,Ντένις Φράντζ.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s