Η ΧΡΟΝΙΑ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ,ΤΑ ΠΡΟΓΝΩΣΤΙΚΑ ΑΡΧΙΖΟΥΝ…


( από την ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ,31/12/2016)

baster

Manchester by the sea

του Αλέξη Ν. Δερμεντζόγλου

dermetzo@otenet.gr

Το 2016 παρασέρνει πίσω του μια κινηματογραφική χρονιά χωρίς πολλές εκπλήξεις, και καθώς μπαίνουμε στο 2017 αρχίζουν τα προγνωστικά για το ποιες ταινίες έχουν τη δυνατότητα να διεκδικήσουν τα μεγάλα βραβεία στα Όσκαρ, στα BAFTA και στα Independent Spirit Awards. Οι προσωπικές μου εκτιμήσεις είναι πως δεν είχαμε μια καλή σοδειά και πως οποιοδήποτε φιλμ, μέσα βέβαια από μια συγκεκριμένη ομάδα, μπορεί να διεκδικήσει μια θέση στον ήλιο. Μεγάλη θετική έκπληξη για τη χώρα μας είναι πως ο Chevalier της Αθηνάς-Ραχήλ Τσαγγάρη προτείνεται για μια ύψιστη διάκριση: Στις 25 Φεβρουαρίου στα Independent Spirit Awards θα διεκδικήσει το βραβείο καλύτερης ξενόγλωσσης δημιουργίας. Όπως είναι γνωστό, η ταινία είναι μια δραματική αλληγορική κομεντί όπου πρωταγωνιστούν μόνο άντρες που, μέσα από μια διαρκή εκκρεμότητα, περνούν από διάφορες διαδικασίες αντιπαραθέσεων και συγκρούσεων.

ΣΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ

Ταινίες που βασίζονται σε πραγματικά γεγονότα φαίνεται οτι μπορούν να διεκδικήσουν τα βραβεία Όσκαρ. Αρχικά είναι η Τζάκι του σπουδαίου Xιλιανού σκηνοθέτη Πάμπλο Λορέιν με την Νάταλι Πόρτμαν να παίζει το ρόλο της συζύγου του Τζών Κένεντι. Η ιστορία μας μεταφέρει τέσσερις μέρες μετά τη δολοφονία του Κένεντι με τη Τζάκι να προσπαθεί να λύσει διαφορά προβλήματα.

Τζάκυ

Τζάκι

Θα συζητηθεί, επίσης, πολύ το Loving του σπουδαίου σκηνοθέτη Τζεφ Νίκολς, που βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα που συνέβησαν στη Βιρτζίνια και αφορούν στο ζεύγος Ρίτσαρντ και Μίλντρεντ Λάβινγκ. Ο λευκός Ρίτσαρντ παντρεύεται τη μαύρη Μίλντρεντ και ο γάμος πυροδοτεί δικαστικές εξελίξεις. Να σημειωθεί οτι υπάρχουν και άλλες αξιόλογες ταινίες που βασίζονται σε φυλετικές καταστάσεις και έτσι ίσως καθορίζεται και το τέλος της προεδρίας Ομπάμα.

loving

Loving

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΛΗΞΗ

Υπάρχει ένα φιλμ που συζητιέται πολύ και ίσως πάει για τη μεγάλη έκπληξη. Είναι το Manchester by the sea του Κένεθ Λόνεργκαν με δυο εξαιρετικούς και ευαίσθητους ηθοποιούς, τους Κέισι Άφλεκ και Φίλιπ Γουίλιαμς. Όταν ο Τζο πεθαίνει, ο αδερφός του ο Λι με μισή καρδιά πηγαίνει στο Μanchester by the sea για να φροντίσει τον 15χρονο γιο του (αδερφού) και να τακτοποιήσει οικογενειακές υποθέσεις. Θα συναντήσει την πρώην σύζυγο του Ράντυ και θα αρχίσουν να αναδύονται μυστικά και ψέματα σε ένα πολύ ποιοτικό μελόδραμα. Έκπληξη μπορεί όμως να γίνει και από το φιλμ του συνεχώς ανερχόμενου Νταμιέν Σιζέλ La La Land με εξαιρετικούς τους Ράιαν Γκόσλινγκ (που τραγουδάει μάλιστα) και την Έμα Στόουν. Αυτός ταλαντούχος τζαζίστας και εκείνη ανερχόμενη ηθοποιός, θα γίνουν ιδανικό ζευγάρι και θα ανέλθουν αλματωδώς στο Χόλλυγουντ. Όμως, αυτή η επιτυχία θα κλονίσει τη σχέση τους. Εξαιρετικό μουσικό δράμα με αναφορά στις show business.

La la land

La La Land

ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΟ ΘΕΑΜΑ

Αν αναζητήσουμε υποψήφιες ταινίες με εντυπωσιακό θέαμα, θα σταματήσουμε στο Arrival του ταλαντούχου Καναδού σκηνοθέτη Ντενίς Βιλνέβ. Με πρωταγωνίστρια την Έιμι Άνταμς. Σε μια εξαιρετική πρωτότυπη ιστορία, η CIA προσλαμβάνει μια γλωσσολόγο για να μπορέσει να διαχειριστεί τη γλώσσα των εξωγήινων. Μεγάλες πιθανότητες να μπει στα βραβεία έχει ο Κλιντ Ίστγουν με το Sully και πρωταγωνιστή τον Τομ Χανκς. Το σενάριο και αυτής της ταινίας βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα και πρόσωπα. Ήταν όταν έγινε η ριψοκίνδυνη και χωρίς θύματα προσγείωση αεροπλάνου στον ποταμό Χάντσον. Εδώ υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να πάει για Όσκαρ ‘Α ανδρικού ρόλου ο Τόμ Χάνκς. Πέρα από τον Κλιντ Ίστγουντ, υπάρχει και ένας άλλος 80ρης σκηνοθέτης που σίγουρα θα μπει στα Όσκαρ και ίσως κερδίσει κάποια από αυτά. Αναφέρομαι στον Γούντι Άλεν και το έξοχο, φιλοσοφικό Cafe Society. Είναι κοντά στα βραβεία καλύτερης, ταινίας, σκηνοθεσίας, σεναρίου και φωτογραφίας. Τωρα, να αναφερθώ εκτεταμένα στο Πάση Θυσία του Ντέιβιντ Μακένζι που είναι συνδυασμός νεογουέστερν, μετανουάρ και δραματικής περιπέτειας. Εκτιμώ πως ο 67χρονος Τζεφ Μπρίτζες είναι κάτι παραπάνω από σίγουρος για το Όσκαρ ‘Β ανδρικού ρόλου, μια και παίζει εκπληκτικά το ρόλο ενός ρέιντζερ στα πρόθυρα της σύνταξης.

arrival

Arrival

ΕΝΤΟΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΜΑΤΙΑ

Η ταινία είναι γυρισμένη στα πρότυπα και το στυλ των αδερφών Κοέν (Καμία πατρίδα για τους μελλοθάνατους), αλλά και διαφέρει. Οι Κοέν δίνουν έμφαση και σημασία σε ενα μεταφυσικό και υπερρεαλιστικό τρόμο, χαρτογραφούν μια ασυνήθιστα ύπουλη μοναξιά και αποφεύγουν τις πολιτικές επισημάνσεις. Αντίθετα, ο Μακένζι σκηνοθετεί με έντονη την υλιστική και κοινωνική ματιά σχετικά με τις καπιταλιστικές κοινωνίες. Επιτίθεται δριμύτατα στο τραπεζικό σύστημα και το καταγγέλλει ως ληστρικό και εις βάρος της κοινωνίας. Οι ρυθμοί είναι πολύ αργοί και ο σκηνοθέτης επιχειρεί συνεχώς αντίστιξη του φυσικού απογυμνωμένου τοπίου με το ανθρώπινο φαντασιακό και ψυχισμό. Ουσιαστικά, είναι η αφήγηση ενός πολλαπλού και βαθύτατου ηθικού ξεπεσμού. Το εξαιρετικό είναι ότι ο Μακένζι περνάει υπέροχα από το ειδικό στο γενικό κάνοντας τελικά ένα πολιτικό σχόλιο: Μέσα από την ιστορία δυο αδερφών που έχουν πλήρως εκπέσει και περιθωριοποιηθεί, καταγράφεται ουσιαστικά το “λέρωμα” μιας ολόκληρης χώρας αλλά και οι διφορούμενες πιθανότητες ενός εξαγνισμού της. Υπάρχουν, βέβαια, και πολλά άλλα φιλμ αλλά εμείς εδώ παραθέσαμε μια ενδεικτική λίστα.

 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s