ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ “ΜΕΤΑ ΤΑ ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ”


ΟΤΑΝ ΜΙΛΑΕΙ ΤΟ ΜΟΝΤΑΖ

Πέρσι στο Μαρίενμπαντ

Πέρσι στο Μαρίενμπαντ

Tου Αλέξη Ν.Δερμεντζόγλου

Το Μετά τα μεσάνυχτα μας επιτρέπει να ανακαλύψουμε μια σειρά ταινιών όπου το μοντάζ, η πλανοθεσία και η γεωγραφία των κάδρων παύουν να είναι μόνο μια αισθητική πρόταση αλλά διοχετεύουν και το μήνυμα της ταινίας. Φλας μπακ (αναδρομές στο παρελθόν), forward plan (δυνητικά πλάνα ή πλάνα μέλλοντος), inserts και φλασάκια (αστραπιαία πλάνα) καθορίζουν τη γνώση μας πάνω σ’ένα φιλμ. Και βέβαια δε μιλάμε για ταινιες που σώζονται από το μοντάζ, αλλά προωθούνται μέσω αυτού. Δείτε, λοιπόν: Ο πόλεμος τελείωσε, Πέρσι στο Μαρίενμπαντ, Σ’αγαπώ, σ’αγαπώ, Μύριελ, η επιστροφή του αγαπημένου, Σταβίσκι του Αλέν Ρενέ. Σταθμός αποχαιρετισμού του Κρις Μαρκέρ. Η δύναμη της σάρκας του Νίκολας Ρεγκ. Οι 12 πίθηκοι του Τέρι Γκίλιαμ. Οδός Μαλχόλαντ του Ντέιβιντ Λιντς. Πολίτης Κέιν του Όρσον Γουέλς. Οι δολοφόνοι του Ρόμπερτ Σιόντμακ. Οι φονιάδες του Ντον Ζίγκελ. Ραντεβού με το θάνατο του Έντουαρντ Ντμίτρικ. Η ωραία της ημέρας του Λουίς Μπουνιουέλ. Η κραυγή που σκοτώνει του Γέρζι Σκολιμόφσκι.

Οδός Μαλχόλαντ

Οδός Μαλχόλαντ

Σημειώνουμε ότι 7 από αυτές τις ταινίες έχουν προβληθεί από την Κινηματογραφική Λέσχη των εργαζομένων της ΕΡΤ-3.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s