Εννέα ταινίες πριν την τελική ευθεία για το Ξενόγλωσσο Όσκαρ 2017


%cf%86%cf%89%cf%84%ce%bf%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%af%ce%b1-1-pngΤου Κώστα Γ. Καρδερίνη

Στην τελική φάση επιλογής για το Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας 2017 προκρίθηκαν 9. Στις τρεις είναι συμπαραγωγός η Γαλλία και σε άλλες τρεις η Γερμανία. Τρεις είναι παραγωγές του 2015 και μία είναι κινούμενο σχέδιο. Τέσσερις από αυτές μας είναι ήδη γνωστές από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου.

Στο περσινό 56ο ΦΚΘ είδαμε σε τρεις προβολές το πολεμικό/αντιπολεμικό δράμα Κάτω απ’ την άμμο, του δανού Μάρτιν Σάντφλιτ. Μεταφέρει αληθινές και θλιβερές πτυχές της συμπεριφοράς των συμμάχων προς τους γερμανούς αιχμαλώτους, με συγκλονιστικό τρόπο και σπουδαίες ερμηνείες.%cf%86%cf%89%cf%84%ce%bf%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%af%ce%b1-2-pngΣτο φετινό 57ο ΦΚΘ προβλήθηκαν άπαξ τρεις ακόμη. Διασημότερη όλων Ο Εμποράκος, του οσκαρούχου ιρανού Ασγκάρ Φαραντί, ο οποίος αντλεί έμπνευση από το θεατρικό έργο του Άρθουρ Μίλερ, Ο θάνατος του εμποράκου. Ωστόσο, φαβορί για το Όσκαρ θεωρείται ο Τόνι Έρντμαν, ιδιόμορφη τευτονική σάτιρα περί γερμανοστραφούς παγκοσμιοποίησης, που έκανε ήδη την πορεία της στις ελληνικές αίθουσες. Αλλά και το κινούμενο κομψοτέχνημα, Εγώ ο Κολοκυθάκης, δεν πάει πίσω αφού έχει ήδη αποσπάσει πάμπολλες διακρίσεις και διεκδικεί μαζί με τον Έρντμαν το Βραβείο Lux του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.%cf%86%cf%89%cf%84%ce%bf%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%af%ce%b1-3-pngΣτην 9άδα, εκτός του Φαραντί, υπάρχουν ακόμη δυο διασημότητες. Ο κεμπεκανός Ζαβιέ Ντολάν αφηγείται την ιστορία του τέλους του κόσμου ενός συγγραφέα (It’s Only the End of the World) με όπλο ένα πανίσχυρο καστ (Γκασπάρ Ουλιέλ, Ναταλί Μπαγιέ, Βενσάν Κασέλ, Λεά Σεϊντού, Μαριόν Κοτιγιάρ). Στον αντίποδα ο μοσχοβίτης εμιγκρές Αντρέι Κοντσαλόφσκι επιστρέφει δυναμικά, ρωσικά, γερμανοκατοχικά και μαυρόασπρα με την ειρωνεία να φωλιάζει ήδη στον τίτλο (Παράδεισος).%cf%86%cf%89%cf%84%ce%bf%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%af%ce%b1-4-pngΗ σκανδιναβική χερσόνησος έχει ακόμη δυο εκπροσώπους, πέραν του άνωθεν δανού. Τον κοσμοπολίτη νορβηγό Έρικ Πόπε σε ιστορικό δευτεροπαγκόσμιο δράμα (Η εκλογή του βασιλιά) και τον σουηδό φαν της κωμωδίας, Χάνες Χολμ, που μας χαρίζει πολλές στιγμές μαύρου χιούμορ με τον Κύριο Όβε του.

Αουτσάιντερ τρελό η εξωτική Tanna, των αυστραλών Μάρτιν Μπάτλερ και Μπέντλεϊ Ντιν, μια ιστορία αγάπης ανάμεσα σε δυο φυλές από το ειρηνικό ωκεάνειο Βανουάτου του μελανήσιου αρχιπελάγους.

Η εννιάδα από την οποία θα επικρατήσουν πέντε

Κάτω απ’ την άμμο /Land of Mine /Under sandet (2015 Δανία /Γερμανία, 100λ) Martin Zandvliet

Εγώ ο Κολοκυθάκης /Ma Vie de Courgette /My Life as a Zucchini (2016 Ελβετία /Γαλλία, 75λ) Claude Barras

Ο Εμποράκος /The Salesman /Forushande (2016 Ιράν /Γαλλία, 143λ) Asghar Farhadi

Τόνι Έρντμαν /Toni Erdmann (2016 Γερμανία /Αυστρία, 165λ) Maren Ade

It’s Only the End of the World /Juste la fin du monde (2016 Καναδάς /Γαλλία, 97λ) Xavier Dolan

Η εκλογή του βασιλιά /Kongens nei /The King’s Choice (2016 Νορβηγία, 133λ) Erik Poppe

Ο κύριος Όβε /En man som heter Ove /A Man Called Ove (2015 Σουηδία, 116λ) Hannes Holm

Παράδεισος /Paradise /Ray /Rai (2016 Ρωσία /Γερμανία, 130λ) Andrey Konchalovskiy

Tanna /Taboo (2015 Αυστραλία /Βανουάτου, 100λ) Martin Butler, Bentley Dean

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s