ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΡΤ-3


ΔΙΑΖΥΓΙΟ ΑΛΛΑ ΙΤΑΛΙΚΑ» του Πιέτρο Τζέρμι

%ce%b4%ce%b9%ce%b1%ce%b6%cf%85%ce%b3%ce%b9%ce%bf-%ce%b1%ce%bb%ce%bb%ce%b1-%ce%b9%cf%84%ce%b1%ce%bb%ce%b9%ce%ba%ce%b1από τον  Γιάννη Ν. Γκακίδη

Ο αστός Φερντινάντο, χρόνια παντρεμένος με την Ροζαλία δεν βρίσκει κανένα ενδιαφέρον στο γάμο του και ζει στην απόλυτη βαρεμάρα. Όταν θα γνωρίσει τη νεαρή Αγγέλα στις καλοκαιρινές διακοπές, θα αρχίσει να σκέφτεται όλους τους πιθανούς τρόπους να απαλλαγεί από τη σύζυγό του.

Ο Πιέτρο Τζέρμι πραγματεύεται με άριστο τρόπο την μονοτονία της συζυγικής ζωής και ταυτόχρονα το νομικό καθεστώς της οικογένειας στην Ιταλία, όπου απαγορεύεται το διαζύγιο από την Καθολική εκκλησία. Πρόκειται για κοινωνικό σχόλιο και άσκηση κριτικής τόσο του θεσμού του γάμου, όσο και του θεσμού της Καθολικής εκκλησίας, η οποία υπό το πρίσμα της ηθικής που ευαγγελίζεται εμμένει στην μονογαμία, επηρεάζοντας καθοριστικά το θεσμό της οικογένειας. Ακόμη στην κριτική συμπεριλαμβάνεται και ο θεσμός της δικαιοσύνης, στον τομέα των ποινικών, όπου υπάρχει η ιδιαίτερη πρόβλεψη για εγκλήματα «τιμής». Και όλα αυτά με δηκτικό χιούμορ και περισσή ειρωνεία, που δίνουν τη δυνατότητα στον θεατή να περάσει ευχάριστα αλλά ταυτόχρονα και να προβληματιστεί.

Ο εύπορος Φερντινάντο βιώνει αυτό που λέμε ανία συζυγικής ζωής και ο αναπάντεχος έρωτας με μιαν έφηβη, δείχνει  επιτακτικά τον δρόμο του διαζυγίου. Ωστόσο για τα ιταλικά δεδομένα, αυτό είναι αδύνατο. Αλλά επειδή  «πενία τέχνας κατεργάζεται» -και με τη συνδρομή ενός ανδροκεντρικού νόμου, περί μοιχείας και υπεράσπισης της τιμής,- τα πράγματα θα οδηγηθούν σε κωμικοτραγικές καταστάσεις. Δηλαδή, σκοτώνω τη σύζυγό μου για λόγους τιμής, μπαίνω στη φυλακή για δύο έως πέντε χρόνια και μετά είμαι επιτέλους ελεύθερος να ζήσω τον έρωτα με την  ερωμένη μου. Αλλά εδώ,  πρέπει να βρεθεί και ο πλάνητας της μοιχαλίδας για να τεθεί το σχέδιο σε εφαρμογή. Έ… εδώ είναι που τα πράγματα γίνονται απίστευτα κωμικά και φτιάχνουν το κέφι κάθε πικραμένου θεατή. Όταν ο κόμπος θα φτάσει στο χτένι, ο περί πολλού άνδρας θα φανεί ανεπαρκής και τη λύση θα δώσει με περισσό θάρρος μια γυναίκα. Ο Φερντινάντο θα εκτίσει την ποινή του και θα σμίξει επιτέλους με την αγαπημένη του. Όμως η ζωή συνεχίζεται κάνοντας κύκλους και έτσι δεν θα αργήσει ο «ευτυχισμένος» ερωτευμένος να βρει το μάστορά του. Κάτι που καταγράφεται αριστουργηματικά στο τελευταίο πλάνο της ταινίας. Ένα απλό traveling που τα λέει όλα, ξεκινώντας από τα πρόσωπα του ζευγαριού που, φιλιέται και καταλήγοντας στο πόδι της νεαράς που φλερτάρει δια της αφής με κάποιον καινούργιο εραστή. Στην αφηγηματική δομή έχουμε συχνά τις σκέψεις του πρωταγωνιστή σε voice over, που υποδύεται εκπληκτικά ο Μαρτσέλο Μαστρογιάννι, ενώ καλή είναι και η Στεφανία Σαντρέλι στην πρώτη κινηματογραφική της εμφάνιση. Μια εξαιρετική κωμωδία καταστάσεων με ιδεολογικό υπόβαθρο και σαφείς υπαινιγμούς για θεσμούς και ανθρώπους. Η ταινία πήρε βραβείο Όσκαρ για το σενάριό της.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s