ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΗΣ ΕΡΤ-3


ΕΦΙΑΛΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ του Μπράιαν Ντε Πάλμαcritique-obsession-de-palma28από τον Γιάννη Ν. Γκακίδη

Ο Μάικλ Κόρτλαντ είναι ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας στον χώρο των ακινήτων.Μαζί με τον συνεργάτη και φίλο του Ρόμπερτ Λάσαλ,βελτιώνουν συνεχώς τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες.Η ζωή του Κόρτ,όπως τον αποκαλούν,κυλά όμορφα,μέχρι που θα απαγάγουν τη γυναίκα του και το 10χρονο κοριτσάκι του,εκβιάζοντάς τον να πληρώσει λύτρα 500.000 δολαρίων.Ωστόσο σε μια καταδίωξη  των απαγωγέων από την αστυνομία σκοτώνονται σύζυγος και παιδί,τα πτώματα των οποίων δεν αναβρέθηκαν.Ο θάνατος των αγαπημένων του,του αφήνει μια μόνιμη πληγή,ενώ τύψεις ενοχής δείχνουν να τον  συνοδεύουν 15 χρόνια αργότερα.Μέχρι που συναντά στην Ρώμη,μια κοπέλα πανομοιότυπη με την αγαπημένη σύζυγό του  Ελίζαμπεθ.Μία ιστορία έρωτα,ενοχής,ανεπούλωτων τραυμάτων ,εκδίκησης ,εμμονής,ίντριγκας και απελπισίας.΄Ενα θρίλερ γυρισμένο σε ατμόσφαιρα μεταφυσικής,κάτι στο οποίο δε συνάδει μόνον η πλοκή,αλλά και η φωτογραφία του σπουδαίου Ούγγρου Βίμος Ζίγκμοντ,όπως και η μουσική του Μπέρναρντ Χέρμαν.Ωστόσο η μεταφυσική ατμόσφαιρα είναι εντελώς  παραπλανητική και εξυπηρετείτην αφηγηματική γραμμή.Η στορία του Πόλ Σρέντερ είναι από τον πραγματικό κόσμο και  όχι από τον επίπλαστο της φαντασίας που,έχει έρεισμα σε αποκλίνουσες συμπεριφορές ή ακόμη και σε ψυχικές διαταραχές.΄Αξια επισήμανσης η σχεδόν εμμονική αγάπη  του Κόρτλαντ για την θανούσα σύζυγο,η αδιάλειπτη ενοχική του φόρτιση και η εναγώνια αναζήτηση διόρθωσης των κακώς πεπραγμένων. ΄Ολα αυτά φαίνεται  να οδηγούν στην βολική ιδέα της μετενσάρκωσης.΄Ομως η ζωή και δη η βιωθείσα δεν ανασκευάζεται παρά μόνον στα όνειρα.Από την άλλη έχουμε την αναζήτηση της ψυχικής ισορροπίας,δια της εκδίκησης ,η οποία φαίνεται να είναι η μόνη διέξοδος σε μια χαίνουσα πληγή.Εξαιρετική η αφήγηση του Μπράιαν Ντε Πάλμα,με την μεγάλη ανατροπή στο τέλος,όπως και η ερμηνευτική συνδρομή προεξάρχοντος του Κλίφ Ρόμπερτσον με την εικόνα του εμμονικά χαμένου,αλλά και των Ζενεβιέ Μπουγιόλ και Τζών Λάιτγκοου.

 

 

 

 

 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s