ΜΕ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΤΟ RULES DON’T APPLY


(αναδημοσίευση από την «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ»,27/11/2016)

Ο ΧΑΟΥΑΡΝΤ ΧΙΟΥΖ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΜΩΜΑΤΑ ΤΟΥrules-dont-applyΤου Αλέξη Ν. Δερμεντζόγλου

dermetzo@otenet.gr

Η ταινία Rules Dont Apply (δηλαδή, οι κανόνες το απαγορεύουν)που προβάλλεται προσεχώς,είναι η τελευταία ταινία του Γουόρεν Μπίτι που,εκτός από τη σκηνοθεσία,κρατάει για τον εαυτό του τον ιδιόρρυθμο ρόλο του διάσημου μεγιστάνα Χάουαρντ Χιούζ.Η υπόθεση αναφέρεται σε μια περιπέτεια όταν εκείνος απαγορεύει σε μια νέα κοπέλα και έναν άντρα να συνάψουν σχέση. Σύμφωνα με τους κανονισμούς της εταιρείας του, δεν ήταν επιτρεπτό δυο υπάλληλοι του ίδιου φορέα να διατηρούν ερωτικό δεσμό.

Δεν ήταν όμως μόνο αυτές οι ιδιορρυθμίες του Χιούζ. Όπως μαθαίνουμε απο τη βιογραφία του, φοβόταν τρομερά τα μικρόβια, δεν άφηνε να του πιάνουν το χερι, απομονωνόταν σε διάφορα αποστειρωμένα δωμάτια και ζούσε σε κατάσταση προφανούς κλειστοφοβίας. Κατά τα άλλα, ήταν φανατικός αντικομμουνιστής, ομοφοβικός, και διέθετε όσα άλλα ελαττώματα μπορούμε να φανταστούμε.

ΜΕΓΙΣΤΑΝΑΣ-ΓΥΝΑΙΚΑΣ

Όταν τον βρήκαν πεθαμένο στις 5 Απριλίου του 1976 σε ηλικία 71 ετών, ήταν αγνώριστος και αποκρουστικός με τα μακριά μαλλιά και τα τεράστια νύχια του. Ο θάνατός του προήλθε από έμφραγμα και νεφρική ανεπάρκεια. Παρόλα αυτά, υπήρξε ένας ιδιοφυής επενδυτής, επιχειρηματίας, εφευρέτης και παραγωγός ταινιών. Αγαπούσε παθολογικά το σινεμά και η αγαπημένη του ταινία ήταν η Μυστική Βάση Ζέμπρα (1968) του Τζον Στάρτζες. Παρά τα ελαττώματά του, ήταν μια χαρισματική προσωπικότητα και συνδέθηκε ερωτικά με πολλές διάσημες σταρ. Κατά περιόδους ήταν  με τις Κάθριν Χέπμπορν, Ολίβια Ντε Χάβιλαντ, Μπέτι Ντέιβις, Τζίντζερ Ρότζερς, ενώ είχε παντρευτεί την ηθοποιό Τζιν Πίτερς. Εξ αιτίας της ιδιορρυθμίας του αλλά και της προσωπικότητάς του υπήρξε ο μυθοπλαστικός πρωταγωνιστής πολλών ταινιών. Αναφέρω χαρακτηριστικά την πιο γνωστή απ’ όλες τον οσκαρικό  Ιπτάμενο Κροίσο του Μάρτιν Σκορσέζε. Ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο διέπλασε όσο καλύτερα μπορούσε τον ρόλο του Χάουαρντ Χιούζ. Επίσης, η Κέιτ Μπλάνσετ ήταν εξαιρετική ως η μεγάλη σταρ Κάθριν Χέπμπορν. Στα 1981 διαγωνίστηκε στο Φεστιβάλ Βενετίας η εξαιρετική ταινία του Τζόναθαν Ντέμι Μέλβιν και Χάουαρντ με τον Τζέισον Ρόμπαρντς εξαιρετικό στον μικρό ρόλο του Χιούζ.

Μέλβιν και Χάουαρντ

Μέλβιν και Χάουαρντ

ΜΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ ΠΟΥ ΑΚΥΡΩΘΗΚΕ

Κάποτε,μέσα στην έρημο και το σκοτάδι, έτρεχε ως τρελός με τη μοτοσυκλέτα του,έπαθε ατύχημα και τον έσωσε ένας ασήμαντος μεροκαματιάρης ο Μέλβιν. Ο μεγιστάνας φαίνεται πως  δεν το ξέχασε ποτέ. Όταν πέθανε, παραδόθηκε στον Μέλβιν η διαθήκη εκ μέρους του Χιούζ  που του άφηνε αμύθητα πλούτη. Ακολούθησε πολύχρονη δικαστική διαμάχη, μια και η διαθήκη αμφισβητήθηκε έντονα, και τελικά ο Μέλβιν έχασε τα χρήματα αλλά ο Χιούζ άφησε και πάλι τη σφραγίδα της ιδιορρυθμίας του.

ΤΑ ΑΝΥΠΑΡΚΤΑ ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΜΑΤΑ

Το 2006 ο Λάσε Χάλστρομ θα γυρίσει μια εξαιρετική ταινία που δυστυχώς δε γνώρισε επιτυχία. Είναι Η Μεγάλη Απάτη με τον Ρίτσαρντ  Τζήρ  στο βασικό ρόλο. Παίζει έναν τύπο που κυνηγάει την τελευταία του ευκαιρία και ισχυρίζεται πως έχει στα χέρια του τα απομνημονεύματα του Χιούζ. Αυτό θα του εξασφάλιζε μεγάλη επιτυχία, διασημότητα, και φυσικά χρήματα. Όμως τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά και μετά την αρχική θετική έκβαση, οι λεπτομέρειες της ιστορίας «ξηλώθηκαν»  και αποδείχθηκε πως η ιστορία υπήρξε μια μεγάλη απάτη. Ακόμα μια φορά ο Χιούζ, έστω και νεκρός, αποτέλεσε θέμα μεγάλης συζήτησης.

Η μεγάλη απάτη

Η μεγάλη απάτη

ΤΟ ΑΠΙΑΣΤΟ “ΟΝΕΙΡΟ”

Έγραψα ήδη πως ο Χιούζ ήταν οραματιστής και όταν πληροφορούνταν ότι υπήρχε ένα μεγάλο εφευρετικό όραμα, προσπαθούσε να το βοηθήσει. Γνωρίζουμε τη γνωστή ταινία του Φράνσις Φορντ Κόπολα Τάκερ: ο άνθρωπος και το όνειρό του. Ο Τζεφ Μπρίτζες παίζει το ρόλο του οραματιστή εφευρέτη που ασχολείται με τον εκμοντερνισμό του αυτοκινήτου. Εκείνο που ίσως δεν είναι γνωστό είναι ότι ο Χάουαρντ Χιούζ ενεπλάκη σε αυτή την ιστορία επειδή τη βρήκε πολύ ενδιαφέρουσα. Ο Ντιν Στόκγουελ τον υποδύεται.

Τάκερ:Ο άνθρωπος και το όνειρο

Τάκερ:Ο άνθρωπος και το όνειρό του

ΕΓΡΑΨΕ ΙΣΤΟΡΙΑ

Έτσι ή αλλιώς, ο Χιούζ έγραψε ιστορία. Δεν είναι μόνο τα αμέτρητα δημοσιεύματα για εκείνον, ούτε οι πολλές ταινίες που έγιναν με θέμα την προσωπικότητά του. Δεν είναι μόνο οι παράξενες ιστορίες που τον συνοδεύουν όπως π.χ. το ότι ασχολήθηκε με τον τρόπο που θα αξιοποιούνταν καλύτερα τα στήθη της πληθωρικής Τζέιν Ράσελ. Για τον γράφοντα είναι ιδίως οτι αποτέλεσε την πλήρη έκφραση της σχιζοφρένειας του καπιταλισμού αλλά και της ίδιας της Αμερικής: Από τη μία μεριά, βαθύτατα συντηρητικός, ρατσιστής,φοβικός και εμμονοληπτικός. Από την άλλη οι ανοιχτοί ορίζοντες, δηλαδή τα οράματα, οι έξυπνες ιδέες, οι επινοήσεις, η γενναιοδωρία, η ενασχόληση με τα σπορ (αγαπούσε πάρα πολύ τα αεροπλάνα). Φυσικά, να συνυπολογιστεί και η λατρεία του για τις γυναίκες. ΄Ηταν  ένας ιδιόρυθμος χαρακτήρας μεγιστάνα που τον αντέγραψε ο Άλμπερτ Μπρόκολι ως τον βασικό αντίπαλο του Τζέιμς Μποντ στην ταινία Τα Διαμάντια Είναι Παντοτινά. Ο Χιούζ λοιπόν παραμένει το παντοτινό σύμβολο της μεγάλης, διπλοπρόσωπης Αμερικής.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s