ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΡΤ-3


«ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΡΩΤΑ» του Σίντνεϊ Πόλλακ

%ce%b1%ce%b3%ce%b1%cf%80%ce%b7-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%bf%ce%bd-%ce%b5%cf%81%cf%89%cf%84%ce%b1από τον Γιάννη Ν. Γκακίδη

Ένας τύπος καταφτάνει στην μικρή επαρχιακή πόλη Ντότσον του Μισισιπή και καταλύει στο πανδοχείο-σαλούν της Χέιζελ. Από την πρώτη στιγμή τα μάτια του θα πέσουν πάνω στην ομορφούλα Άλβα, κόρη της ιδιοκτήτριας του σαλούν. Και πώς να μην πέσουν, αφού η νεαρή «βεντέτα» του Ντότσον είναι το θηλυκό που, όλοι οι άνδρες της πόλης ποθούν. Ωστόσο, παρότι περιτριγυρισμένη από το σύνολο του  ανδρικού πληθυσμού των σιδηροδρομικών, που περνά από το σαλούν, αυτή δείχνει γοητευμένη από τον νεοφερμένο στην πόλη κοκκινομάλλη. Κάποια στιγμή θα μαθευτεί ο σκοπός της επίσκεψης του Όουεν, υπαλλήλου της εταιρείας του αμερικάνικου σιδηρόδρομου και τότε το φόντο της ερωτικής ιστορίας, μας κλείνει το μάτι με νόημα. Ένα φόντο που αν μη τι άλλο έχει επικαιρότητα και για το σημερινό γίγνεσθαι. Η εταιρεία του σιδηρόδρομου εφαρμόζει ένα πρόγραμμα περικοπών των εξόδων και τούτο μεταφράζεται σε απολύσεις εργαζομένων στα τρένα. Ο μίστερ Όουεν λοιπόν, έχει έρθει για απολύσεις.1Πάμε τώρα στο προσκήνιο, όπου η επιβίωση είναι σαφώς δύσκολη για τη Χέιζελ με τις δύο κόρες, την μικρή Γουίλι και την έφηβη Άλβα, καθότι ο σύζυγος είναι απών. Η Άλβα είναι λοιπόν τα τιμαλφή της οικογένειας που, βγαίνει στο σφυρί, αφού η μητέρα Χέιζελ την υποχρεώνει να κρατά συντροφιά τον μεσήλικα, πλην πλούσιο κ. Τζόνσον. Κάποια στιγμή θα έρθει και η ώρα της αγοραπωλησίας, όπου η Χέιζελ εκβιάζει συναισθηματικά την Άλβα. Τα σχέδια της Άλβα, για την μεγάλη φυγή, από την μιζέρια του Ντότσον, με τον ήδη αγαπημένο της, κ. Όουεν δείχνουν να ματαιώνονται. Ωστόσο η μικρή θα κάνει ρελάνς, παντρευόμενη τον εραστή της μητέρας της, δημιουργώντας την απόλυτη αμηχανία στην μητέρα της. Βέβαια τούτο μοιάζει με αυτοκαταστροφική εκδίκηση, αλλά το πείσμα έχει άλλα κριτήρια. Η ανάγκη φυγής και δη με το άρμα του έρωτα, δεν είναι κάτι που παρακάμπτεται εύκολα. Ιδιαίτερα για ανθρώπους που έχουν χαρακτήρα, όπως η μικρή Άλβα, η οποία θα κάνει το άλμα ελευθερίας, θα αποπειραθεί την μεγάλη φυγή και το σμίξιμο με το όνειρό της. Ωστόσο τούτα τα άλματα, συχνά υπό την επήρεια αλλότριων και ανταγωνιστικών παραγόντων, μπορεί να οδηγήσουν στο κενό.

Μια ερωτική ιστορία στο φόντο μιας σκληρής κοινωνικοπολιτικής πραγματικότητας. Η ανάγκη της φυγής και της απόδρασης από τούτη την πραγματικότητα. Το όνειρο ως ελπίδα για το καλύτερο. Και μέσα σε τούτη την πραγματικότητα εκτός από τους έχοντες τη θέληση για την απόλυτα υγιή φυγή, υπάρχουν και οι άλλοι οι προσαρμοσμένοι που, έχουν απολέσει κάθε ελπίδα για το καλύτερο, αλλά ακόμη και οι αλλοτριωμένοι, που πασχίζουν με κάθε τρόπο χωρίς ηθική μπαριέρα για το μικροβόλεμα. Μην ξεχάσω να αναφέρω τη συμβολή στο σενάριο του Τένεσση Ουίλιαμς, κάτι που φάνεται στην πλοκή, αλλά και του Φ.  Κόπολα. Στην ερμηνευτική συνδρομή της σκηνοθετικής καθοδήγησης του Σίντνεϊ  Πόλακ, οι εξαιρετικοί: Νάταλι Γουντ, Ρόμπερτ Ρέντφορντ, Τσαρλς Μπρόνσον, Κέιτ Ράιντ και η τότε μικρή Μάρη Μπάνταμ.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s