ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΡΤ-3


«ΓΡΑΜΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΑΝΕΜΟ» του Ντάγκλας Σερκ

%ce%b3%cf%81%ce%b1%ce%bc%ce%bc%ce%b5%ce%b5%ce%bd%ce%bf-%cf%83%cf%84%ce%bf%ce%bd-%ce%b1%ce%bd%ce%b5%ce%bc%ce%bfαπό τον Γιάννη Ν. Γκακίδη

Ο Κάιλι Χάντλεϊ, γιος ενός «πετρελαιά» (βλ. ιδιοκτήτης πετρελαϊκής ετερείας), σκοτώνει την πλήξη του πλούτου του στο ποτό και στα αεροπλανικά που ορίζει το life style. Μέχρι που γνωρίζει την Λούσι, διαμέσου του καλύτερού φίλου του, του Μίτς.Η όμορφη και έξυπνη νεαρά δε θα αργήσει να υποκύψει στην γοητεία του πλούτου και να ενδώσει στην δελεαστική πρόταση γάμου του πλούσιου Κάιλι. Ωστόσο για την Λούσι από την πρώτη στιγμή αισθάνεται γοητευμένος και ο Μιτς, αλλά μέχρι τώρα είχε μάθει να πράττει προς όφελος του φίλου και αφεντικού του, παραγκωνίζοντας, τις όποιες δικές του επιθυμίες. Στον ευτυχισμένο γάμο του ζεύγους όμως, η μη έλευση του πελαργού μετά από ένα χρόνο, συνδυασμένη με την πιθανότητα αδυναμίας του Κάιλι να τεκνοποιήσει, θα έλθει το πάνω κάτω. Εντωμεταξύ, η αδελφή του Κάιλι, που κινείται στα όρια της νυμφομανούς, είναι ερωτευμένη με τον Μιτς, από παιδιόθεν. Στο φόντο της ιστορίας που, βασίζεται στο μυθιστόρημα του Ρόμπερτ Γουάιλερ, υπάρχει σε αντιστοίχηση η σχέση των οικογενειών των δύο φίλων. Από την μια ο «πετρελαιάς» με τα πετροδόλαρα, με ότι αυτό συνεπάγεται και από την άλλη ο συνηθισμένος μικροαστός αμερικανός. Αυτοί οι δύο, οι πατεράδες των δύο φίλων μεγαλώσανε μαζί. Ωστόσο ο πατέρας του Μιτς, ο μέσος, απλός αμερικανός, δείχνει να είναι πρότυπο οικογενειάρχη, για τον πατέρα του Κάιλι. Θαυμάζει ιδιαίτερα τον πατέρα του Μιτς και εκτιμά τον ίδιο απεριόριστα. Κοντολογίς ο μίστερ Κάιλι., στα της οικογενείας, βλέπει στο φιλαράκι του τον πετυχημένο οικογενειάρχη, ενώ ο ίδιος βιώνει τη διάψευση ως γονιός, καθότι τα παιδιά του έχουν τη συμπεριφορά κακομαθημένων πλουσιόπαιδων. Το τέλος θα μας δείξει για ακόμη μια φορά, κατά τη συνταγή του μελοδράματος, πως το χρήμα δε φέρνει την ευτυχία και μπορεί να γίνει και μέσο καταστροφής. Επίσης η οικονομική ασφάλεια δεν έχει και την αντίστοιχη θαλπωρή στην ψυχή. Τα αισθήματα και τα συναισθήματα είναι άλλου παπά ευαγγέλιο. Και τούτα τα συναισθήματα που δημιουργούν τη συναισθηματική θαλπωρή, την ψυχική ηρεμία και τη νουνέχεια είναι απαραίτητα για όλους ανεξάρτητα οικονομικής κατάστασης. Κοντολογίς η συναισθηματική επάρκεια ή ανεπάρκεια δεν είναι απόρροια χρημάτων, αλλά απόρροια συναισθηματικής ισορροπίας. Τώρα θέλετε να το δείτε ως κανονικό μελόδραμα; Έχει καλώς. Θέλετε να το δείτε ως διακριτικό ειρωνικό σχόλιο για τις αφετηρίες και την κατάληξη μιας μελοδραματικής ιστορίας και κατ΄ επέκταση σχόλιο  που, υποσκάπτει τον ιδεολογικό χαρακτήρα της αμερικάνικης κοινωνίας; Και τούτο καλό είναι. Ο δανογερμανός Ντάγκλας Σερκ έχει για όλους. Και για μας, 58 χρόνια μετά.

Στην ερμηνευτική συνδρομή οι καλοί: Ροκ Χάτσον, Λωρίν Μπακόλ, Ρόμπερτ Στακ, Ντόροθι Μαλόουν.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s