57 Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης


Η δεύτερη μέρα

της Ελένης Λουαράση

14958522_10154010350987227_612606852_n

Εχθές στην ιστορική αίθουσα Ολύμπιον πραγματοποιήθηκε η συνάντηση της 7ης τέχνης με τον κόσμο που αγαπάει το σινεμά και στηρίζει τον θεσμό του φεστιβάλ κινηματογράφου, ένας ζωντανός οργανισμός που αντιπροσωπεύει τον χαρακτήρα της Θεσσαλονίκης ως μία πολυπολιτισμική πόλη.

14958378_10154010351477227_627459716_n

Η παρουσία, είναι η μόνη συνθήκη που δηλώνει τον σεβασμό και αυτό ουσιαστικά μας μετέφερε, εκτός από τους ανθρώπους οι οποίοι συνεχίζουν την παράδοση, ο δημιουργός της ταινίας που σήμανε την έναρξη του 57ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, ο Τζιμ Τζάρμους, με την μία από τις δύο του ταινίες που φιλοξενούνται φέτος στο φεστιβάλ και φέρει τον τίτλο Paterson.
Σήμερα η μέρα ξεκίνησε νωρίς το πρωί στην αίθουσα Φρίντα Λιάππα, στην αποθήκη Δ’ στο λιμάνι, με τρις ταινίες που απαρτίζουν το διεθνές διαγωνιστικό τμήμα.

14964187_10154675604719913_95912001_o

αριστερά ο πρωταγωνιστής Kentaro Kishi και δεξιά ο σκηνοθέτης Yosuke Takeuchi, ευχαριστώ πολύ τον φωτογράφο και φίλο Νίκο Λογιωτατίδη

Η πρώτη ταινία Ο Σπορέας/The Sower του Yosuke Takeuchi , η οποία κέρδισε το Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής στην έκθεση Academi de Port-Royal και ταξίδεψε σε πολλά μέρη της Ευρώπης, έφτασε στην Αφρική για να επιστρέψει στον τόπο της το 2004, στην Ιαπωνία. Μία δημιουργία που αφηγείται ένα οικογενειακό δράμα, ωστόσο εάν θελήσουμε να δούμε όλη την εικόνα, μοιάζει να μιλάει για την δραματική πραγματικότητα στις κοινωνίες των ανθρώπων. Η ιστορία μας παρουσιάζει την απώλεια του μικρού κοριτσιού ενός νέου ζευγαριού, της τρίχρονης Ιτσούκι, υπό συνθήκες που κανένας δεν μπορεί να κατανοήσει καθώς οι μόνοι μάρτυρες στο συμβάν ήταν η μεγαλύτερη κόρη της οικογένειας (Τσίε που πηγαίνει στο δημοτικό) και ο Μιτσούο ( ο αδελφός του πατέρα των κοριτσιών) που μόλις έχει βγει από το ψυχιατρείο. Η Τσίε δίνει την εξήγηση που ενδεχομένως οι περισσότεροι περίμεναν, διότι ο Μιτσούο ήταν σιωπηλός ακόμη και μπροστά στην απόγνωση της μητέρας που αναζητούσε από τον ενήλικα να μάθει την αλήθεια, ότι η μικρή της αδελφή έπεσε από τα χέρια του θείου της. Μια εξήγηση που βρήκε φωλιά στο νου και στις ψυχές των περισσότερων συγγενών που εκφράζουν εκείνη την πλευρά της κοινωνίας η οποία κινείται σε στενά σύνορα περιορισμένης ευθύνης και δημιουργεί αποστάσεις μεταξύ των λογικών και εκείνων που καταδικάζει ως ασθενείς, πλην μίας, της μητέρας του Μιτσούο. Μιας ταπεινής γυναίκας και μιας στοργικής μητέρας, που η μοίρα τις χάρισε πολλές δοκιμασίες.

14958454_10154010347442227_227126033_n

Yosuke Takeuchi στην αποθήκη Γ’

Ο σκηνοθέτης ακολουθεί πιστά τους κανόνες του ασιατικού κινηματογράφου και οι ηθοποιοί τον επιβραβεύουν για τις επιλογές των χαρακτήρων του. Υπάρχουν πολλές αναφορές σε αγαπημένους κλασσικούς δημιουργούς στην ταινία, όπως στον συγγραφέα Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι και το μυθιστόρημά του “ Έγκλημα και τιμωρία ”, καθώς και στον Βίνσεντ βαν Γκογκ με τα ηλιοτρόπια που αναφέρονται σε πολλούς πίνακές του. Τελικά ο πιο αυστηρός κριτής όλων είναι η ίδια μας η συνείδηση και όσο ο άνθρωπος συμπεριφέρεται με ασέβεια στους κανόνες της ίδιας του της φύσης, τόσο χάνει την προσωπική του γαλήνη και την αρμονία στην συνύπαρξη. “ Όλοι ζούμε αναζητώντας μια μικρή ευτυχία στο όμορφο ηλιοβασίλεμα … “
– Τσίε : Συγγνώμη!
– Μιτσούο : …

14958260_10154010348507227_1484456634_n

Ύστερα από ένα πολύ σύντομο διάλειμμα … όπου με περίμεναν δύο εκπλήξεις … επέστρεψα στην αίθουσα με μεγαλύτερη παρέα, οι όμορφες στιγμές που χαρίζει το φεστιβάλ, την παρέα αγαπημένων φίλων και γνωστών ανθρώπων που τόσα χρόνια συναντιόμαστε είτε στις σκοτεινές αίθουσες είτε στους χώρους που προσφέρονται για την ανταλλαγή απόψεων και που δέχονται την διαφορετικότητα και σέβονται την μοναδικότητα όλων μας.

kekszakallu_01

Kekszakallu

Η δεύτερη ταινία, Kekszakallu, είναι μια δημιουργία του Αργεντινού σκηνοθέτη Gaston Solnicki. Μία ταινία που μιλάει για το πέρασμα από την ασφάλεια της πραγματικότητας που δημιουργεί το οικείο στην ανασφάλεια που δημιουργεί η ενηλικίωση και η πραγματική «πραγματικότητα». Το πέρασμα από τα χρόνια της αθωότητας στην αποδοχή ενός μοντέλου που το σύστημα προωθεί και η ψυχή απορρίπτει. Για την αναζήτηση στις ψυχρές κοινωνίες που προκύπτει από την μη ορθή αξιοποίηση του χρόνου μεταξύ των γονιών και των παιδιών, που τις περισσότερες φορές η φυγή παρουσιάζεται ως λύση και η μοναχικότητα ως αποτέλεσμα. Όπως αναφέρει και ο Φρόυντ, τα παιδιά πολλές φορές αδυνατούν να αντιμετωπίσουν κάποιες καταστάσεις που παρουσιάζονται στο παρόν, με αποτέλεσμα εκείνες να επιστρέψουν με τη μορφή της πάθησης στο μέλλον.

14914892_10154010349537227_356604751_n

Ακολουθεί το δεύτερο διάλειμμα, όπου η παρέα μοιραζόμαστε τα δύο κομμάτια κέικ που η αδελφή μου ετοίμασε επειδή τα αγαπημένα μας πρόσωπα γνωρίζουν και σέβονται τις αγαπημένες μας συνήθειες, σ’ ευχαριστούμε πολύ Μαρία, ήταν εξαιρετικό!

intheblood_02

In the Blood

Επόμενη ταινία Κυλά στο αίμα/In the blood του Δανού σκηνοθέτη Rasmus Heisterberg, η οποία αναφέρεται ξανά στην ενηλικίωση, σε μια διαφορετική κοινωνία τούτη τη φορά, πιο αποξενωμένη και “κρύα “ . Σε αντίθεση με την προηγούμενη που παρουσίαζε μία παρέα κοριτσιών, αυτή αναφέρεται σε μια παρέα φοιτητών που συγκατοικούν στο ίδιο σπίτι. Το αλκοόλ, οι ουσίες και τα κορίτσια είναι ο καθημερινός τρόπος διασκέδασης ή μια πιο ώριμη τοποθέτηση ο τρόπος απόδρασης από την ευθύνη της προσωπικής ύπαρξης. Βίαιες συμπεριφορές που φέρνουν σε αδιέξοδο το είναι τους μέχρι που τα γεγονότα αποκαλύπτουν την απόσταση μεταξύ ανθρώπων που μέχρι και χθές αποκαλούνταν φίλοι.

…η συνέχεια, απόψε στην αποθήκη Γ’ στο Lights Camera Action Session

υπευθυνοι μουσικης επενδυσης
PETRO ANATOLI SHIMONE PAVEZA
DEMIS.S
C.SENIOR
LIGHTS CAMERA ACTION…..SOUND
FROM ROOTS,FUNK,AFRO,DISCO TO HOUSE TILL U DROP…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s