«ΑΓΝΩΣΤΟΙ»


 

This image released by IFC Films shows Michael Chernus, center left, and Rachel Weisz in a scene from "Complete Unknown." (Jeong Park/IFC Films via AP)

(αναδημοσίευση από την ΕΠΟΧΗ, 29/10/2016)

Η γνωστή… άγνωστη

του Στράτου Κερσανίδη

Είναι κάποιοι άνθρωποι που δε βολεύονται με αυτό που είναι, που θέλουν να είναι κάποιοι άλλοι και που αλλάζουν πρόσωπα διαρκώς. Ο Τζόσουα Μάρστον σκηνοθετεί την ταινία “Άγνωστοι” (Complete unknown), επιχειρώντας να μιλήσει για αυτό το θέμα.

Όλα ξεκινούν από ένα πάρτι το οποίο διοργανώνουν ο Τομ και η σύζυγός του. Ένας συνεργάτης του Τομ και φίλος του, εμφανίζεται με μια όμορφη συνοδό την οποία έχει γνωρίσει στην καντίνα που τρώει καθημερινά. Η Άλις εντυπωσιάζει την παρέα μιλώντας για τη δουλειά της όμως ο Τομ έχει την εντύπωση πως τη γνωρίζει. Και έχει δίκιο επειδή αποκαλύπτεται πως η Άλις είναι μια αγαπημένη του Τομ η οποία εξαφανίστηκε πριν από 15 χρόνια χωρίς να αφήσει κανένα ίχνος πίσω της. Μια επιθυμία να τον συναντήσει την έκανε να επιστρέψει. Γιατί όμως άλλαξε ταυτότητα; Γιατί έζησε όλα αυτά τα χρόνια σαν κυνηγημένη με πολλαπλές ταυτότητες, κάνοντας διαφορετικές δουλειές;

Η ταινία του Μάρστον, η οποία συμμετείχε στο Φεστιβάλ του Σάντανς, μιλά για μια γυναίκα η οποία όταν ανακάλυψε πως μπορεί να αλλάζει πρόσωπο όποτε θέλει και να εξαπατά τους ανθρώπους, δε δίστασε να το κάνει. Ομολογεί μάλιστα πως το κάνει επειδή διαφορετικά νιώθει παγιδευμένη. Και αρχίζουν τα ερωτήματα. Ποια είναι η Άλις; Ποιο ήταν το παρελθόν της με τον Τομ; Η ζωή της, η οικογένειά της;. Ποιοι ήταν οι λόγοι που έφυγε και άρχισε να αλλάζει ταυτότητες, ιδιότητες και επαγγέλματα;

Ο σκηνοθέτης αρχίζει και στήνει ένα μυστήριο, η ιστορία προχωρά, αρχίζουν σταδιακά οι αποκαλύψεις αλλά η μεγάλη αποκάλυψη δεν έρχεται ποτέ. Κι έτσι ο θεατής μένει μετέωρος μέσα σε αναπάντητα ερωτήματα. Γιατί, καλά φτιάχνεις ένα σενάριο, αλλή μέσα σε αυτό υπάρχουν και οι χαρακτήρες οι οποίοι πρέπει να πατούν γερά, να δικαιολογείται η παρουσία τους αλλά, πάνω απ’ όλα, οι πράξεις τους. Εδώ ο σκηνοθέτης δεν τα πηγαίνει καθόλου καλά αφού οι χαρακτήρες του μένουν ανολοκλήρωτοι, καμία πράξη τους δε δικαιολογείται. Και κυρίως ο χαρακτήρας της Άλις η οποία φεύγει, εξαφανίζεται. Γιατί όλα αυτά; Το ερώτημα μένει αναπάντητο και οι θεατής με τη μεγάλη απορία του γιατί είδε μια ταινία η οποία περιείχε μια αφήγηση χωρίς κανένα λόγο ύπαρξης τελικά. Μέτρια ταινία που ενώ γεννά προσδοκίες μας αφήνει με την όρεξη.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s