ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΚΟΚΑΛΟ


«Η ΑΠΟΦΟΙΤΗΣΗ» του Κριστιάν Μουντζίου

bacalaureatαπό τον Γιάννη Ν. Γκακίδη

This fucking life! Είναι τελικά η ζωή ωραία; Δεν ξέρω. Πάντως ζεις μια φορά. You live once. Για τούτο είμαι πεπεισμένος. Τουλάχιστον μέχρι νεωτέρας.

Η ιστορία που μας αφηγείται ο Κριστιάν Μουντζίου, πάντα με ενδιαφέροντα θέματα, είναι δυστυχώς όχι αληθοφανής, αλλά απόλυτα ρεαλιστική. Για τούτο και εκνευριστική. Διάολε είναι ενοχλητικό να βλέπεις τα χάλια της ίδιας σου της ζωής! Κι ας μη βρισκόμαστε στη Ρουμανία. Έτσι κι αλλιώς δεν είναι τοπικό το ζήτημα της φυγής, όπως και η δυσαρέσκεια με τα εγνωσμένα και καθημερινά. Σκεφτείτε, ότι το «let’s get out of here» είναι η πιο συνηθισμένη έκφραση στον αμερικάνικο κινηματογράφο. Η χροιά της κόλασης ή η απουσία του παράδεισου στην επίγεια ζωή δεν ήταν στοιχείο της εποχής Τσαουσέσκου μόνο, αλλά ούτε και της μετέπειτα περιόδου. Ούτε καν στον δυτικό παράδεισο των ευκαιριών για όλους. Ελάτε μην γελιέστε, όπου και να ζούμε οφείλουμε να αναμετρηθούμε με καθημερινά προβλήματα, τον βιοπορισμό μας, αλλά και με διαψεύσεις, αδιέξοδα, αγωνιώδεις υπαρξιακές αναζητήσεις, διλλήματα ηθικά, ανεκπλήρωτα όνειρα και πόθους. Και όσοι, και δεν είναι λίγοι, επενδύουν στα παιδιά τους και αναζητούν την πραγμάτωση μέσα από αυτά, αναγκάζοντάς τα να γίνουν προβολή των γονιών τους, είναι χαμένοι από χέρι.

Ο Ρομέο καταξιωμένος γιατρός μεγαλώνει την κόρη του μαζί με την γυναίκα του, με μότο το ήθος. Ωστόσο η ζωή έχει απρόοπτα, με προβλήματα, η λύση των οποίων περνάει από στενωπούς κόντρα σε ιδεολογίες, μότο και ακεραιότητες. Η Ελίζα περιμένει πως και πως την υποτροφία για την Αγγλία και τις σπουδές στην ψυχολογία. Ή μάλλον περισσότερο ο πατέρας της. Ωστόσο  η τυπική διαδικασία των εξετάσεων, καθότι πρόκειται για άριστη μαθήτρια, θα έχει απρόοπτα, όχι ως προς τη διαδικασία, αλλά απρόοπτα της ίδιας της ζωής. Μια επίθεση για απόπειρα βιασμού της νεαρής κοπέλας, θα φέρει το πάνω κάτω. Ο πατέρας θα μπει στο τρυπάκι να χρησιμοποιήσει μέσα, έξω από την ηθική που πιστεύει και υποστηρίζει και ως πρακτική ζωής, έχει μέχρι τα τώρα εφαρμόσει. Θα πράγματα θα περιπλεχτούν όταν ξεκινήσει ένα αλισβερίσι αλληλοεξυπηρέτησης. Ο γιατρός τον τοπικό παράγοντα Μουλάι, αυτός τον γιατρό, ο  διευθυντής των εξετάσεων της κόρης τον Μουλάι, λόγω παλιότερης εξυπηρέτησης και η αλυσίδα πάει λέγοντας. Και μέσα σ’ αυτά η καθημερινότητα, τα προσωπικά αδιέξοδα, η ίδια η ζωή ως φορέας απρόοπτων. Η Ελίζα-κόρη έχει τον φίλο της και σκέφτεται το ενδεχόμενο να μη φύγει από την Ρουμανία, ο Ρομέο-πατέρας, ως κουρασμένος μεσήλικας, έχει μια φιλενάδα αρκετά νεότερή του, η μητέρα ελαφρώς απόμακρη, διαφωνούσα με τη φυγή της κόρης με όποιο τίμημα, ο Μουλάι ο παράγοντας των ρουσφετιών ασθενεί βαρέως. Όλοι τους πετραδάκια στο ψηφιδωτό της σύγχρονης ρουμάνικης κοινωνίας. Ήρωες καθημερινοί, με ιδεολογία, με background πατριωτικό και αγωνιστικό, με όνειρα και επιδιώξεις, με διαψεύσεις και ματαιώσεις. Άλλοι με την λογική της εκδούλευσης, το αλισβερίσι του ρουσφετιού, ενδεδυμένα με τον μανδύα της αλληλοβοήθειας και της αλληλεγγύης. Νέοι που θέλουν να ζήσουν το δικό τους όνειρο, απαλλαγμένοι από τις γονικές νουθεσίες. Ο έρωτας στα ξέφτια του και στην κορύφωση, σύμφωνα με την εγνωσμένη φθορά του χρόνου, αλλά και αυτήν του πρωτόγνωρου ή του καινούργιου.

Είναι αλήθεια αυτή είναι η ζωή με έγνοιες και προβλήματα. Χαρά σε όποιον αντέξει, να ζήσει και τα διαλείμματα ομορφιάς. Με βραβείο σκηνοθεσίας στις Κάννες.

INFO: «Η ΑΠΟΦOIΤΗΣΗ» του Κριστιάν Μουντζίου. Δράμα. Υποδύονται οι: Αντριάν Τιτένι, Μαρία Βικτόρια Ντράγκους, Ράρες Άντριτσι.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s