Η Υπηρέτρια (Τhe Handmaiden)


cannes-agassi-s650της Παρασκευής  Γιουβανάκη

Σκηνοθεσία: Chan-wook Park

Ηθοποιοί: Min-hee Kim, Jung-woo Ha, Tae Ri Kim, Jin-woong Jo, So-ri Moon

Ένα ερωτικό θρίλερ με πρωταγωνίστρια μια νεαρή υπηρέτρια που στέλνεται στο αρχοντικό μιας Γιαπωνέζας αριστοκράτισσας με στόχο να την αποπλανήσει. Όμως τελικά, το παράφορο πάθος που γεννιέται ανάμεσά τους απειλεί να ανατρέψει τα σχέδια του εγκεφάλου της απάτης.

Ο σκηνοθέτης του ασύγκριτου «Οld Boy» Chan-wook Park, επιστρέφει. Αυτή τη φορά όχι μέσω Hollywood ευτυχώς, αλλά από την πατρίδα του τη Νότια Κορέα- (κινηματογραφικά) λημέρια που ξέρει πολύ καλύτερα να διασχίζει. Διασκευάζει λοιπόν το ανατρεπτικό βιβλίο με τον τίτλο «Fingersmith» της Sarah Waters, που διαδραματίζεται στην Αγγλία της Βικτωριανής εποχής, μεταφέροντας το στην υπό Ιαπωνικής αποικιοκρατίας Κορέα του ’30.

Το αποτέλεσμα; Ένα φιλμικό κείμενο απόλυτου ερωτισμού και απαράμιλλης αισθητικής. Ένα πάθος δίχως όρια και δισταγμούς πρωταγωνιστεί μαζί με τους ηθοποιούς.

Σκηνοθεσία, φωτογραφία, ερμηνείες, κοφτερό μοντάζ, δένουν μεταξύ τους και έχουν ως απώτερο στόχο τον απόλυτο αισθησιασμό. Και αβίαστα το πετυχαίνουν. Εδώ, δεν είναι μονάχα η σκηνοθεσία που κάνει το κουμάντο αλλά και το κοφτερό μοντάζ που το νιώθεις να εισβάλει στον προσωπικό σου χώρο και να αρπάζει ότι στοιχείο κατάφερες μόλις να μαζέψεις από το παζλ που διαλύεται μπροστά σου.

Η σκηνοθεσία,χρησιμοποιώντας traveling απερίγραπτης ομορφιάς και ομοιομορφίας- η συμμετρία των πλάνων είναι αριστουργηματική, προσηλώνεται στην κάθε λεπτομέρεια που πρόκειται να βοηθήσει(;) στην ολοκλήρωση του παζλ με κεντρικό πυρήνα τη σεξουαλική, δίχως όρια, επιθυμία.

Η σεξουαλική επιθυμία μπορεί να είναι αυτή που ξεχωρίζει περισσότερο αλλά δεν είναι το μοναδικό είδος επιθυμίας που πρωταγωνιστεί στην ιστορία. Είναι η επιθυμία γενικότερα, αυτό που ζητάμε, αυτό που θέλουμε από τον άλλον και μπορεί να φτάσουμε στα άκρα ώστε να το αποκτήσουμε.

Το χαρισματικό σενάριο εκτός από την ατελείωτη ίντριγκα που το χαρακτηρίζει και τις αμέτρητες ανατροπές που αποτρελαίνουν το θεατή, έχει μικρές και άκρως επιτυχημένες δόσεις μαύρου χιούμορ. Κάτι που περίτεχνα αποδεικνύει πως το χιούμορ ταιριάζει παντού.

Την εκκωφαντική ομορφιά έρχεται να ολοκληρώσει το soundtrack που δημιούργησε ο Jo Yeong-wook.

Η «Υπηρέτρια» θα άγγιζε την τελειότητα αν δεν φαινόταν κάπως ψεύτικη η τελευταία σκηνή.

Σίγουρα όμως, ο κύριος Chan-wook Park έπλασε την πιο όμορφα παθιασμένη ταινία της χρονιάς.  Ερεθίζει όχι μόνο το σώμα μα και το μυαλό, την καρδιά. Αυτός ακριβώς είναι ο απόλυτος ερεθισμός.

Υ.Γ. Ευχαριστούμε.

 

Βαθμολογία 4/5

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s