Αγανάκτηση, του Τζέιμς Σέιμους


indignation-2016Του Κώστα Γ. Καρδερίνη

Ο σεναριογράφος και παραγωγός Σέιμους, είναι κυρίως γνωστός μέσα από τις συνεργασίες του με τον Ανγκ Λι (Γαμήλιο Πάρτι, Φαΐ Ποτό Αρσενικό Θηλυκό, Παγοθύελλα, Τίγρης και Δράκος, Το Μυστικό του Μπρόουκμπακ Μάουντεν, Προσοχή Πόθος). Για πρώτη φορά παίρνει ο ίδιος το τιμόνι της σκηνοθεσίας και διασκευάζει την Αγανάκτηση του Φίλιπ Ροθ, η οποία στηρίζεται σε κολεγιακά βιώματα του διάσημου συγγραφέα.

Ο Μάρκους (Λόγκαν Λέρμαν) είναι ανεξίθρησκος εβραίος και λάτρης του Μπέρτραν Ράσελ κι αυτά πρέπει να τα δεχτούμε ως παρθενογεννημένα αξιώματα. Φεύγει από τον ασφυκτικό κλοιό του σπιτιού του και μπαίνει στον ασφυκτικό κλοιό του πουριτανικού κολεγίου και τότε αγανακτεί και γίνεται… της Κορέας. Υπάρχει και μια ερωτική ιστορία στην οποία εμπλέκεται η Ολίβια Χάτον (Σάρα Γκέιντον) και η οποία είναι καταλύτης της Αγανάκτησής του. Η ζωή του είναι γυναίκα, η ζωή του κύκλους κάνει και είναι εκ διαμέτρου αντίθετη με Τα πλεονεκτήματα του να είσαι στο περιθώριο.indignation-gadonΤαινία με εξαίρετη ανασύσταση εποχής (δεκαετία του ’50), εξαίρετη παραγωγή (Σέιμους), εξαίρετη φωτογραφία (Κρίστοφερ Μπλάουβελτ), εξαίρετες ερμηνείες (Λόγκαν Λέρμαν κόντρα στον Τρέισι Λετς, Λίντα Έμοντ κόντρα στον Ντάνι Μπέρστάιν), βαρύγδουπο μέχρι αηδίας και αχρείαστο σάουντρακ (Τζέι Ουάντλεϊ), διαλόγους που πηγαινοέρχονται σα μπαλάκι του πινγκ-πονγκ (Ροθ) και στην ουσία υποσκελίζουν την εικόνα. Όμως αναρωτιέμαι: α) αυτό δεν είναι το ιδανικό «περιβάλλον» για να αναδειχθεί το κείμενο; β) είναι χρήσιμη μια τέτοια ταινία «συνοδός», έχει λόγο ύπαρξης; γ) πως δικιολογείται η αναφορά στον Ράσελ αφού δεν ασχολείται (η ταινία) με το υπόβαθρο του Μάρκους; δ) δίτιμη λογική για τις ανάγκες του δράματος και πλειότιμη για τη σκέψη του αποστασιοποιημένου θεατή;

Γίνεται;

Indignation (2016 ΗΠ, 110λ) James Schamus

 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s