ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΗΣ ΕΡΤ-3


«ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΣΑΡΚΑΣ» του Νίκολας Ρεγκblackout_1980_bild_02από τον Γιάννη Ν. Γκακίδη

Μια γυναίκα, η Μιλένα, ανάμεσα σε δύο άντρες και έναν τρίτο, αρχικά παρατηρητή, που στην πορεία εισχωρεί κι αυτός σε ένα δαιδαλώδες ερωτικό παιχνίδι σκέψεων και φαντασιώσεων. Ο Άλεξ, γιατρός με ερευνητικό αντικείμενο φαίνεται συνεσταλμένος, σχεδόν ντροπαλός και κάπως αδιάφορος, απέναντι στο αυθόρμητο και δυναμικά επισπευσμένο φλερτ της Μιλένας. Ωστόσο δε θα αργήσει πολύ να ενδώσει και θα αρχίσει μιας θυελλώδης ερωτική σχέση ανάμεσά τους, με πάθος, ένταση, φωνές, αντεγκλήσεις, παλινδρομήσεις, χωρισμούς, επανασυνδέσεις. Με διαφορετικές οπτικές για τη ζωή ο καθένας. Ο Άλεξ, μπορεί να είναι πράκτορας(βρισκόμαστε στην περίοδο του ψυχρού πολέμου) με ότι αυτό συνεπάγεται, αλλά στα υπαρξιακά είναι συνηθισμένος καθημερινός άνθρωπος με συμπεριφορά που, αναζητά τη βεβαιότητα και τη διασφάλιση του έρωτα που βιώνει. Η Μιλένα ασυνήθιστη, δυναμική και λάτρης του εφήμερου. Αμφότεροι με κοινή παράμετρο την εγνωσμένη ανασφάλεια του ανθρώπου, πλην όμως εκφρασμένη με διαφορετικό τρόπο. Γνωρίζουν πολύ καλά την θνητότητα του ανθρώπου, αλλά αναζητούν εναγώνια την αθανασία του έρωτα. Αμφότεροι συναντιούνται στον δρόμο της ηδονής, της σαρκικής συνεύρεσης, του ερωτικού πάθους χωρίς όρια. Ο Άλεξ αναζητά βεβαιότητες  του μέλλοντος. «Να μην τη χάσω». Ο φόβος της απώλειας, του τέλους, του θανάτου. Βεβαιότητες δεν υπάρχουν και το έχει πει ο Ηράκλειτος από παλιά.  Η Μιλένα αναζητά και τούτη βεβαιότητες, αλλά του παρόντος, τη θαλπωρή και τον εφησυχασμό του εφήμερου, καθημερινού και επαναλαμβανόμενου. «Να μ’  αγαπά τώρα». Ποιος γαμεί το μέλλον και την αιωνιότητα. Η  ιστορία  διατρέχεται από πόνο, δάκρυα, διαψεύσεις, ματαιώσεις, αλλά και μπόλικο πάθος, άλλοτε ουράνιο και θεσπέσιο και άλλοτε γήινο και επώδυνο. Ο Νίκολας Ρεγκ, με πλούσια εμπειρία στην κινηματογραφική παραγωγή, σκηνοθετεί με δεξιοτεχνία χρησιμοποιώντας ένα ιδιότυπο μοντάζ, ξεδιπλώνοντας στην ουσία δύο παράλληλα αναπτυσσόμενες ιστορίες. Αυτήν του παρόντος και αυτήν του παρελθόντος, ξεκινώντας με την μεταφορά της Μιλένας εσπευσμένα στο νοσοκομείο. Από κει και μετά αρχίζει το ταξίδι, από την μια του πώς φτάσαμε ως εδώ και από την άλλη τι μέλλει γενέσθαι τώρα. Δημιουργεί δύο ψηφιδωτά, πετραδάκι-πετραδάκι για να καταλήξει στην αποσαφήνιση του «μυστηρίου», αυτοκτονία ή έγκλημα. Αρκετές από τις σκηνές στο μοντάζ, έχουν αντιστοίχιση παρόντος-παρελθόντος με τα απαραίτητα σημαινόμενα και υπονοούμενα. Παραδείγματος χάριν, τραχειοστομία στο χειρουργικό τραπέζι και ερωτική συνεύρεση, αμφότερα ως δράσεις ζωτικής ανάγκης.  Τίποτα δεν είναι αυτονόητο για τον Ρεγκ, όλα απαιτούν εγρήγορση μυαλού και συνδυασμό σκέψεων. Αλλά το σημαντικότερο είναι η διαδρομή της σχέσης του ζεύγους, διανθισμένο από την παρουσία άλλων δύο ανδρών. Τον αρκετά χρόνια μεγαλύτερό σύζυγο της Μιλένας και προερχόμενο εξ «ανατολικού μπλοκ» και τον αστυνομικό που καλείται να διαλευκάνει την υπόθεση. Αξιοσημείωτη η ιδιότυπη λανθάνουσα ερωτική εμπλοκή του αστυνομικού κατ’ απόκλιση του συνηθισμένου, αλλά εδώ που τα λέμε ιδιόρρυθμη είναι και η σχέση του ζεύγους.

Όπως και να έχει πρόκειται για μια ιστορία των άκρων-και ο έρωτας είναι μια ακραία κατάσταση- αφηγημένη με ένα ενδιαφέροντα τρόπο. Η ερμηνευτική συνδρομή των ηθοποιών εξαιρετική, τόσο της Τερέζας Ράσελ με τη συνδρομή και της φυσικής ομορφιάς της και του νεανικού σφρίγους της, όσο και του χαμηλών τόνων τραγουδιστή Αρτ Γκάρφαγκελ, αλλά και αυτή του Χάρβεϊ Καϊτέλ. Όμορφο και το τραγούδι των τίτλων στην αρχή, αλλά και της μουσικής συνολικά του Ρίτσαρντ Χάρτλεϊ. Ωραία και η φωτογραφία του Άντονι Ρίτσμοντ, τόσο στα κοντινά απαιτητικά πλάνα των εσωτερικών χώρων, όσο και των εξωτερικών της καρποσταλίστικης Βιέννης, των συνόρων του ψυχρού πολέμου, αλλά και της πολύχρωμης ανατολής.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s