ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΡΤ-3


1218266529_1 «Ο ΤΥΧΟΔΙΩΚΤΗΣ ΤΟΥ ΜΟΝΤΕ-ΚΑΡΛΟ» του Ρενέ Κλεμάν

 από τον Γιάννη Ν. Γκακίδη

Ένας άνδρας κυνηγημένος από μια ομάδα γκάνγκστερ θα βρει καταφύγιο στην αυλή μιας πλούσιας κυρίας. Η  Μπάρμπαρα θα τον ψαρέψει από μια ενορία, της οποίας ο παπάς περιέθαλπε διάφορους άστεγους και κατατρεγμένους. Αρχικά θα νομίσουμε πως το χάρισμα της ομορφιάς και η ικανότητά του να γοητεύει τις γυναίκες, είναι  η δημιουργία του προβλήματος, αλλά και η λύση του. Είναι αυτό που αρχικά θα τον κάνει στόχο των γκάνγκστερς, αλλά θα τον διασώσει κιόλας χάριν της προσφερόμενης αγκαλιάς μιας γυναίκας. Έτσι ο όμορφος Μαρκ, κυνηγημένος από τον απατημένο αμερικανό σύζυγο, θα βρεθεί στη θαλπωρή και την προστασία μιας πλούσιας γυναίκας. Φαινομενικά θα βρεθεί ανάμεσα σε δύο ωραίες γυναίκες που, από την πρώτη στιγμή δείχνουν να τον διεκδικούν. Την πλούσια χήρα Μπάρμπαρα και την νεαρή ξαδέλφη της Μελίντα, που ζούνε στην ίδια βίλα. Όμως τελικά δεν είναι παρά το μέσο «απόδρασης» της πλούσιας, πριν μυστήριας κυρίας. Ωστόσο δεν είναι που θέλει να αποδράσει από την πληκτική ζωή της πλούσιας χήρας, αλλά από τα ένοχα μυστικά της. Το ψυχοθρίλερ του Ρενέ Κλεμάν έχει τις αρετές του είδους, αγωνία, μυστήριο, σασπένς, αλλά έχει και ένα ακαταμάχητο ειρωνικό και δηκτικό τέλος. Ο χώρος της βίλας της  πλούσιας χήρας είναι τελικά μια ιδιότυπη φυλακή, με γενναιόδωρες παροχές σε είδος και χρήμα. Αλλά ποιος αντέχει τη στέρηση της ελευθερίας; Αν και τελικά ο ιδιότυπος δεσμοφύλακας, γίνεται δέσμιος των επιλογών του και κατά κάποιο τρόπο, μετατρέπεται από θύτης σε θύμα. Στην επιφάνεια έρχονται εγωκεντρικές διαθέσεις, ζηλοτυπίες, ανταγωνισμοί που, οδηγούν στη δημιουργία ενός εκρηκτικού μίγματος. Τελικά το καράβι-βίλα θα βυθιστεί σχεδόν αύτανδρο, εν μέρει μεταφορικά και εν μέρει κυριολεκτικά. Ο ωραίος και ελκυστικός τυχοδιώκτης Μαρκ, θα βρεθεί ανάμεσα στις συμπληγάδες δύο γυναικών. Αμφότερες φαμ φατάλ, θα δώσουν τη μάχη για τα σκήπτρα του έρωτα με τα εγνωσμένα στις περιπτώσεις αποτελέσματα. Εκείνος που θα βρεθεί θύμα αμφότερων των γυναικών, αλλά και με το ήδη «βεβαρημένο» παρελθόν είναι ο γόης και ευφυής Μαρκ. Κανείς εν μπορεί  να αποδράσει από την μοίρα του, αλλά κυρίως από τις συνέπειες των λαθών του, έστω κι αν αυτά είναι απόρροια του χαρακτήρα του. Τελικά ο Μαρκ θα πέσει θύμα της macho αντίληψής του και της σύμφυτης έπαρσης. Η αυτοπεποίθηση ενός φαλλοκράτη άνδρα, βρίσκει συχνά τον μάστορά ης στη γυναικεία ζηλοφθονία και εμμονική διεκδίκηση. Τελικά εκτός από το τέλος της ιστορίας, η ειρωνική διάθεση του Κλεμάν, βρίσκεται και στον αυθεντικό τίτλο, «Σπίτι της Χαράς».

Με την ερμηνευτική ατραξιόν, ενισχυμένης από την φυσική ομορφιά των Αλεν Ντελόν, Λόλα Όλμπραϊτ, Τζέην Φόντα, την ατμοσφαιρική μουσική υπόκρουση του αργεντίνου Λάλο Σιφρίν και την όμορφη ασπρόμαυρη φωτογραφία του Ανρί Μπεκώ.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s