Η ΜΟΙΡΑ ΤΟΥΣ ΗΤΑΝ ΓΡΑΜΜΕΝΗ ΜΕ…(ΣΠ)ΑΙ(Ρ)ΜΑ


o-tyxodiwkths-tou-monte-carlo-5Κριτική του  Αλέξη Ν. Δερμεντζόγλου  για την ταινία «Ο τυχοδιώκτης του Μόντε Κάρλο»

«Ένας γοητευτικός τυχοδιώκτης προσλαμβάνεται από δυο γυναίκες σ’ ένα μυστηριώδες σπίτι στη γαλλική Ριβιέρα και εμπλέκεται ερωτικά. Το σπίτι κρύβει στην κυριολεξία κάποιο ζωντανό μυστικό, που μετατρέπεται τελικά σε γλυκιά παγίδα.

Υπέροχη, γοητευτική, αλλά και ζοφερή, κλειστοφοβική ταινία στο ύφος του νουάρ, αλλά και του κυνικού δράματος, μακρινός συγγενής του Συλλέκτη. Χιτσκοκικές αναφορές, ανατροπές,  ατμοσφαιρική φωτογραφία και υπέροχο καστ,  σ’ ένα ανήσυχο τεφρό φιλμ, εφάμιλλο του Γυμνοί στον ήλιο: κι εδώ συναντάμε το κοσμοπολίτικο κλίμα της Κυανής Ακτής, μια νοσηρότητα όπως της Χάισμιθ και ένα σχόλιο αοριστίας για τους χαμένους παραδείσους. Μόνο που εδώ ο παράδεισος είναι ταυτόχρονα και κόλαση… και η κόλαση μια ομηρία στον παράδεισο! Παράλληλα, σύμφωνα με την ηθική του γαλλικού νουάρ (π.χ. Η πισίνα του Ζακ Ντερέ, που γυρίστηκε αργότερα), η μη ηθική κάθαρση ισοφαρίζεται από άλλου είδους «δεσμά», άλλης μορφής «φυλακές»»

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s