Η ΧΥΜΩΔΗΣ ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΣΑΝΤΡΕΛΙ, ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΡΙΑ ΤΟΥ “ΑΤΙΜΑΣΜΕΝΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΛΕΛΕΙΜΜΕΝΗ


J. Vespa

Επιμέλεια:Κώστας Τσιναρίδης

Η αξιοσημείωτη ηθοποιός Στεφανία Σαντρέλι γεννήθηκε το 1946 στην Τοσκάνη. Από μικρή στην κινηματογραφική βιομηχανία, μόλις στα 15 της εμφανίζεται στον Φασίστα (1961) πλάι στον Ούγκο Τονιάτσι (αναφέρεται και ως η πρώτη ταινία του Μορικόνε), μικρή κλέφτρα που εμποδίζει τον πιστό στρατιώτη του φασισμού Τονιάτσι να μεταφέρει τον αντιφρονούντα καθηγητή Ζορζ Ουιλσόν. Την αμέσως επόμενη χρονιά, το 1962, το Διαζύγιο α λα Ιταλικά την φέρνει στο προσκήνιο ως αντικείμενο του πόθου του παντρεμένου ξάδερφου Μαστρογιάννι, με τα πρώτα υπαινικτικής αθωότητας βλέμματά της στην οθόνη. Το 1963 ακολουθεί ένα καίριο σύντομο πέρασμα από το Ο Μεγάλος Τυχοδιώκτης του Ζαν Πιέρ Μελβίλ, κάνοντας ωτοστόπ στον Μπελμοντό και τον Βανέλ.

Το 1964 ξανασυναντά τον Πιέτρο Τζέρμι και θριαμβεύει προσωπικά αυτή την φορά ως Ατιμασμένη και Εγκαταλελειμμένη (από τον αρραβωνιαστικό της αδερφής της). Υπέροχη ταινία, με το ηθογραφικό χιούμορ του Τζέρμι σε πλήρη έκπτυξη. Το 1965 πρωταγωνίστησε στο Γνώρισα την Θέρμη του Κορμιού της, ως επαρχιωτοπούλα που πηγαίνει στη Ρώμη και με όπλο το κορμί της διάγει κενή ντόλτσε βίτα. Στο μεταξύ έχει προλάβει να κάνει και παιδί με τον τραγουδιστή Τζίνο Πάολι, στα 18 της!

Η μεγαλύτερή της επιτυχία στο δεύτερο μισό της δεκαετίας είναι ο δεύτερος Μπρανκαλεόνε. Η Στεφανία είναι η μάγισσα που αγαπά τον Γκάσμαν. Κατά τα άλλα, ξανά με τον Τζέρμι και τον Τονιάτσι στο Πολύ δουλειά για έναν άντρα (1967), ως ερωμένη που γεννάει. To 1968 όμως πρωτοσυναντά τον Μπερτολούτσι, στο Partner, μια γκονταρίζουσα ανάγνωση του Ντοστογιέφσκι, και το 1969 τον Τζιάν Μαρία Βολοντέ στις Μεγάλες Ώρες του Έρωτα, βουκολικό είναι ετούτο του Λιτσάνι. Και πάνω απ’όλα, φυσικά, την ίδια χρονιά υπάρχει ο Κομφορμίστας του Μπερτολούτσι.

Το 1972 ξανασυναντά τον Τζέρμι και τον Ντάστιν Χόφμαν στο Αλφρέδο Αλφρέδο. Στην ίδια περίοδο ανήκει και το Η μαύρη αράχνη (1971), giallo θρίλερ με τον Τζιανκάρλο Τζιανίνι, και το Σατανικό έγκλημα (1972), ψυχολογικό θρίλερ του Σέρτζιο Σολίμα. Το 1974 στο Ήμασταν τόσο αγαπημένοι του Έτορε Σκόλα γίνεται το ευνόητο μήλο της έριδος μεταξύ Βιτόριο Γκάσμαν και Νίνο Μανφρέντι, και στο Έγκλημα αγάπης του Λουίτζι Κομεντσίνι ζει έναν εργατικό έρωτα με τον Τζουλιάνο Τζέμα. Ακολουθεί το 1976 μια αξέχαστη πινελιά γνήσιας ορμής στην τοιχογραφία του Μπερτολούτσι 1900 ως άτυχη σύζυγος του Ντεπαρντιέ.

Στη μετέπειτα περίοδό της, η κορυφαία εμφάνισή της είναι στην Ταράτσα (1980) του Σκόλα, που της έδωσε και το πρώτο της βραβείο. Σε ερωτικό ύφος με πολιτικές προεκτάσεις η Ανυπακοή (1981), με έφηβο στα χρόνια του Σαλό να τον προστατεύει η Στεφανία.

Το 1983 αρχίζει η ερωτική περίοδός της. Διασημότερο όλων το Κλειδί (1983) του Τίντο Μπρας. Ενθαρρυμένη από την επιτυχία συνεχίζει στο ίδιο τέμπο με το Έρωτας μπροστά στον Καθρέφτη (1984), και το Γλυκειές Αμαρτίες (1985) με την καυτή Στεφανία να βάζει για δόλωμα την κόρη για να συμμαζέψει τον άρρωστο σύζυγο! Παράλληλα συμμετέχει και σε σοβαρότερες ταινίες, συχνά σε δεύτερους ρόλους όπως στο Segreti Segreti (1985), το Mamma Ebe (1985) του Κάρλο Λιτσάνι. Εδώ η Στεφανία είναι εξαιρετική ως μετανοημένη πόρνη. Και φυσικά η Φαμίλια (1987) του Σκόλα, δίπλα στον Γκάσμαν, ωραίο ζευγάρι διαχρονικά στην ταινία. Τελευταίος ερωτικός της ρόλος, δεύτερος, στο Η νύφη (1996) της Λίνα Βερτμίλερ.

Από το 1999 αραίωσε τις εμφανίσεις της, αλλά παρούσα (και με το δεύτερο Ντονατέλο της) σε δεύτερο ρόλο στο Τελευταίο φιλί (2001), από τα διαμάντια του σύγχρονου ιταλικού σινεμά, για το οποίο βρέθηκε και υποψήφια στα Ευρωπαϊκά βραβεία. Τέλος έκανε και την πρώτη της σκηνοθεσία στο Christine Cristina (2009), με πρωταγωνίστρια την κόρη της Αμάντα ως συγγραφέα του μεσαίωνα.

Σήμερα συνεχίζει να εργάζεται σκληρά, ενώ μετρά συνολικά 25 βραβεύσεις και άλλες 17 υποψηφιότητες.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s