ΔΕΚΑ ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΣΕΤΕ ΤΟ «ΠΑΛΙΟΖΩΗ, ΠΑΛΙΟΚΟΣΜΕ»


παλιοζωή,παλιοκοσμε afisa1.Για τον έξοχο, πολυδιάστατο ρόλο του Αλμπέρτο Σόρντι.

2.Για τη διακριτική παρουσία της Λέα Μασάρι.

3.Για την εξαιρετική ασπρόμαυρη φωτογραφία του Λεονίντα Μπαρμπόνι, που με τα κοντράστ και τις φωτοσκιάσεις προσφέρει την ιστορία 20 χρόνων της μεταπολεμικής Ιταλίας.

4.Για το εκπληκτικό μεικτό ύφος από την ηθογραφία στην καρικατούρα, από τη σάτιρα στις στρεβλώσεις, από το οδοιπορικό στο μελόδραμα.

5.Για τον εξαιρετικό τρόπο που δένονται τα περιστατικά από τη ζωή του ήρωα, παράγοντας ψυχαγωγία, σκεπτικισμό, θλίψη.

6.Για τον εξαιρετικό τρόπο που απεικονίζονται οι διαδικασίες αλλοτρίωσης, ενσωμάτωσης, υποταγής.

7.Για το διπλό πρόσωπο του κεντρικού ήρωα, που παραπέμπει στο πρόσωπο της Ιταλίας και κάθε μεσογειακής χώρας. Καλοπερασάκιας, ερωτιάρης, κοπανατζής, ανεύθυνος, που μάχεται όμως για την αλήθεια, την αυτομόρφωση και την κατάργηση των στρεβλώσεων. Κλόουν και ήρωας ταυτόχρονα.

8.Για το ιδεολογικό και ταξικό αδιέξοδο που περισφίγγει τον ήρωα, που καταφεύγει σε αναρχικές λύσεις.

9.Γιατί η ταινία είναι μια οδύσσεια στην ιστορία της σύγχρονης Ιταλίας. Με όρους ελληνικής ταινίας, θα μπορούσε να ήταν ο “Θίασος” του Αγγελόπουλου ή το “Ρεμπέτικο” του Φέρρη.

10.Για το αμφιλεγόμενο τέλος, φαινομενικά μια φαρσική κατάληξη και ένα σχόλιο πάνω στην αδυναμία της κοινωνίας και του σινεμά να προσφέρουν λύσεις.

 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s