«Η ΜΟΔΙΣΤΡΑ»


(αναδημοσίευση από την ΕΠΟΧΗ, 5/6/2016)

moda

Αποκαθιστώντας τη δικαιοσύνη

του Στράτου Κερσανίδη

Ο χρόνος μπορεί, να είναι γιατρός, όπως λέει η σοφή λαϊκή ρήση αλλά η απονομή της δικαιοσύνης είναι ένα μαράζι που τρώει εκείνους που έχουν αδικηθεί, όσα χρόνια κι αν έχουν περάσει.

Η Μερτλ ‘Τίλι’ Ντάνατζ μετά από χρόνια απουσίας επιστρέφει στο χωριό της, έναν σκονισμένο τόπο σε κάποια επαρχία της Αυστραλίας. Είχε αναγκαστεί να φύγει παιδί ακόμη, επειδή κατηγορήθηκε πως σκότωσε έναν συνομήλικο της.

Ταξιδεμένη, κοσμοπολίτισσα και επιτυχημένη σχεδιάστρια μόδας πλέον, η Τίλι επιστρέφει για να αναζητήσει την αλήθεια, να αποδείξει την αθωότητά της και να εκδικηθεί όσους την αδίκησαν. Σιγά-σιγά αρχίζει να ξετυλίγει το σχέδιό της χρησιμοποιώντας ως όπλο αυτό που γνωρίζει πολύ καλά να κάνει. Την τέχνη της ραπτικής. Και ενώ μεταμορφώνει τις γυναίκες από χωριάτισσες σε μοντέλα, πλησιάζει όλο και πιο κοντά στην ολοκλήρωση του σχεδίου της.

Στην ταινία «Η μοδίστρα» (The dressmaker), η Τζόσλιν Μουρχάουζ επικεντρώνεται στο χαρακτήρα της Τίλι, η οποία, κάνοντας εντυπωσιακή εμφάνιση, έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το άθλιο χωριό της αυστραλιανής ενδοχώρας. Η συνάντησή της με τη μισότρελη μητέρα της η οποία ζει σε ένα άθλιο σπίτι γεμάτο σκουπίδια και ποντίκια αρχίζει να δημιουργεί τα πρώτα ερωτηματικά. Ποια είναι αυτή η μοιραία γυναίκα η οποία ήρθε ξαφνικά για να αναστατώσει τη μακάρια ακινησία του χωριού;

Η σκηνοθέτιδα αναλαμβάνει να αφήσει το κουβάρι να ξετυλιχτεί και σιγά-σιγά να αρχίσει να αποκαλύπτεται το παρελθόν.

Με αρκετά δραματικά στοιχεία, η ταινία περισσότερο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως μαύρη κωμωδία αφού διαθέτει όλα τα στοιχεία τα οποία συνηγορούν υπέρ αυτής. Διαθέτει ένα υποδόριο σαρκαστικό χιούμορ και χαρακτήρες οι οποίοι αγγίζουν τα όρια της καρικατούρας, θυμίζουν χαρακτήρες καρτούν.

Υπάρχει, φυσικά, και το στοιχείο ενός μυστηρίου το οποίου πλανάται καθ’ όλη τη διάρκεια της ταινίας και φυσικά, το αλά γουέστερν φινάλε που δίνει την τελική και θεαματική, λύση.

Όλες οι παθογένειες της επαρχίας, η μυστικοπάθεια, η υποκρισία, η απόκρυψη, η ηθικολογία, ο αποκλεισμός βρίσκονται παρατεταγμένα και παρελαύνουν στην ταινία. Η σκηνοθέτιδα χρησιμοποιεί έντονα χρώματα, ενδιαφέρουσες και μη συμβατικές γωνίες λήψης, διάφορους φακούς και φίλτρα. Το αποτέλεσμα είναι μια ταινία άκρως διασκεδαστική η οποία συνοδεύεται από ένα οπτικό αποτέλεσμα υψηλής αισθητικής απόλαυσης πλήρως εναρμονισμένης με το λεπτό χιούμορ.

Η ταινία είναι μια πολύ ευχάριστη έκπληξη η οποία έρχεται από τη μακρινή Αυστραλία.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s