“THIS IS NOT A COUP”


(αναδημοσίευση από την ΕΠΟΧΗ, 15/5/2016)

coup

Δολοφόνοι με αγγελικό πρόσωπο

Επιμέλεια: Στράτος Κερσανίδης

Το 1967 γυρίστηκε το εμβληματικό φιλμ νουάρ, του Ζαν Πιέρ Μέλβιλ “Ο δολοφόνος με το αγγελικό πρόσωπο”. Στον πρωταγωνιστικό ρόλο του επαγγελματία δολοφόνου ήταν ο Αλέν Ντελόν σε ένα ρόλο που του ταίριαζε απόλυτα.

Με το πέρασμα των χρόνων άρχισα να διαπιστώνω πως το φαίνεσθαι δε συμβαδίζει σώνει και καλά με το είναι και πως πολλοί χαμογελαστοί και γλυκομίλητοι άνθρωποι δεν είναι απαραίτητα και καλοί. Αντίθετα το αγγελικό πρόσωπο συχνά χρησιμοποιείται ως βιτρίνα, ως περιτύλιγμα για να κρύψει ένα διαβολικό μυαλό.

Στη σύγχρονη εποχή του νεοφιλελεύθερου χρηματοπιστωτικού καπιταλισμού βλέπουμε -κυρίως μέσα από τις τηλεοπτικές οθόνες- δεκάδες τέτοιες μειδιώσες κεφαλές οι οποίες ανήκουν σε αρχηγούς κρατών, υπουργούς, τραπεζίτες, υψηλόβαθμους υπαλλήλους διεθνών οργανισμών και λοιπούς στυλοβάτες αυτού που αποκαλούμε “σύστημα”. Αυτούς του δολοφόνους με το αγγελικό πρόσωπο παρακολουθούμε εν δράσει στο ντοκιμαντέρ “This is not a coup”, του δημοσιογράφου, Άρη Χατζηστεφάνου.

Μετά από τα ντοκιμαντέρ “Deptocracy”, “Catastroika” καιΦασισμός Α.Ε.”, ο Χατζηστεφάνου καταπιάνεται με τις ωμές παρεμβάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας σε χώρες όπως η Ιταλία, η Ιρλανδία, η Πορτογαλία, η Κύπρος και η Ελλάδα. Παρεμβάσεις οι οποίες σκόπευαν ακόμη και στην ανατροπή εκλεγμένων κυβερνήσεων κάτι που η μόνη λέξη που του ταιριάζει είναι “πραξικόπημα”. Βέβαια ο Άλαν Φρίντμαν προτιμά να μιλά για τον “τρόπο που δουλεύει το σύστημα”, αλλά στις λέξεις θα κολλήσουμε ή θα αναζητήσουμε την ουσία;

Μιλούν στην κάμερα πρώην αρχηγοί κρατών και πολιτικοί οι οποίοι έπαιξαν πολύ σημαντικό ρόλο σε όλα αυτά. Μιλούν ακόμη δημοσιογράφοι και πολιτικοί αναλυτές από έξι χώρες, οι οποίοι βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων. Ο Άλαν Φρίντμαν, περιγράφει το πως ανετράπησαν δύο εκλεγμένοι πρωθυπουργοί, ο πρώην πρόεδρος της Κύπρου, Δημήτρης Χριστόφιας, αποκαλύπτει κρυφές πτυχές του μνημονίου στο οποίο οδηγήθηκε η χώρα του. Επίσης οι δημοσιογράφοι Νόμπερτ Χέρινγκ και Αν Πέτιφορ αναλύουν το πως η ΕΚΤ μετατράπηκε σε “προστάτη” συγκεκριμένων χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων και λειτουργεί ως μηχανισμός επιβολής μέτρων λιτότητας.

Τι είναι αυτό το οποίο επιχειρεί η ταινία; Η απάντηση είναι πως επιχειρεί να δώσει απαντήσεις σε μία σειρά δύσκολων ερωτημάτων, όπως: Ποιες τράπεζες επέβαλαν τη δημιουργία του ευρώ; Ποιος διέταξε την ανατροπή εκλεγμένων πρωθυπουργών και πώς οδηγηθήκαμε στο κλείσιμο των τραπεζών; Μπορεί να μεταρρυθμιστεί ένα σύστημα που δημιουργήθηκε για να εξυπηρετεί τις ισχυρότερες οικονομίες της Ευρώπης; Ποιο ρόλο έπαιξαν οι γερμανικές μυστικές υπηρεσίες στη δημιουργία του κλίματος που οδήγησε στις κατασχέσεις καταθέσεων της Κύπρου;

Το ντοκιμαντέρ “This is not a coup” είναι αποτέλεσμα μιας μεγάλης έρευνας που είχε συγκεκριμένο στόχο. Δίνει κάποιες απαντήσεις μέσω των αποκαλύψεων που κάνει αλλά δημιουργεί και επί πλέον ερωτήματα. Όσο για τις λύσεις; Όχι δε δίνει τέτοιες, άλλωστε δεν είναι αυτός ο σκοπός ενός ντοκιμαντέρ. Αυτός ο ρόλος ανήκει στην πολιτική και τους πολιτικούς.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι όπως και τα τρία προηγούμενα ντοκιμαντέρ της Infowar Productions, έτσι και το «This is Not a Coup», χρηματοδοτήθηκε αποκλειστικά από τους θεατές, μέσα από τον επίσημο ιστότοπό του και ύστερα από μια περίοδο προβολών θα διατίθεται δωρεάν

Το σενάριο υπογράφει ο Άρης Χατζηστεφάνου, η επιστημονική επιμέλεια είναι του Λεωνίδα Βατικιώτη, η σκηνοθετική επιμέλεια και το μοντάζ του Άρη Τριανταφύλλου, στην κάμερα ήταν ο Θάνος Τσάντας, ενώ τη μουσική έγραψε ο Ερμής Γεωργιάδης.

strakersan@gmail.com

http://kersanidis.wordpress.com

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s