Η ΜΠΕΤΙ ΝΤΕΪΒΙΣ, ΙΕΡΟ ΤΕΡΑΣ ΤΟΥ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΚΑΙ ΣΥΜΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΡΙΑ ΤΟΥ “ΧΑΡΤΟΠΑΙΚΤΗ ΜΕ ΤΑΛΕΝΤΟ”


Μπέτι ΝτέιβιςΗ Μπέτι Ντέιβις (5 Απριλίου 1908 – 6 Οκτωβρίου 1989) ήταν Αμερικανίδα ηθοποιός που θεωρείται ιερό τέρας του αμερικάνικου κινηματογράφου. Πρωταγωνίστησε σε πολλές κλασικές ταινίες της χρυσής περιόδου του αμερικάνικου κινηματογράφου, προτάθηκε 11 φορές για Βραβείο Όσκαρ και το κέρδισε δύο φορές για τις ταινίες Μια επικίνδυνη γυναίκα το 1935 και Ζέζεμπελ το 1938. Είναι γνωστή επίσης για τις ταινίες της Ανθρώπινη Δουλεία (1934), Το γράμμα (1940), Οι μικρές αλεπούδες (1941), Το ξέσπασμα της ψυχής (1942), Όλα για την Εύα (1950) και Τι απέγινε η Μπέιμπι Τζέιν; (1962).

Η καριέρα της διήρκεσε περίπου εξήντα χρόνια και το 1977 τιμήθηκε με βραβείο καριέρας από το Ινστιτούτο του Αμερικάνικου Κινηματογράφου. Ήταν η πρώτη γυναίκα που κατάφερε αυτό το επίτευγμα καθώς και η πρώτη γυναίκα που κατάφερε να γίνει πρόεδρος της ακαδημίας των Όσκαρ το 1941. Υποδυόταν συνήθως αντιπαθείς ηρωίδες και η τεχνική της έχει αντιγραφεί από πολλούς μεταγενέστερους ηθοποιούς. Το 1981 ένα τραγούδι της Κιμ Καρνς με τίτλο Bette Davis Eyes αφιερωμένο σε αυτήν έκανε παγκόσμια επιτυχία.

Μεγάλα μάτια, γοητευτική, όχι ιδιαίτερα όμορφη, με μια δόση ειρωνείας στο βλέμμα, snob, ετοιμόλογη, σκληρή, περιφρονητική, δύσκολη εντός και εκτός πλατό, σκύλα – για κάποιους συναδέλφους της -, μαχητική με τσαγανό ως το τέλος της ζωής της. Δεν ήταν τυχαίο τίποτα στην ζωή της. Όλα τα είχε κατακτήσει. Ακόμα και τον τίτλο «Πρώτη Κυρία του Κινηματογράφου»! Ανακηρύχτηκε «νούμερο 2» στη λίστα των «50 Σπουδαιότερων Αμερικανών Θρύλων της Οθόνης» από το Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου το 1999 (πρώτη είναι η Κάθριν Χέπμπορν) δέκα χρόνια μετά τον θάνατό της.

Οι ιδιοτροπίες του χαρακτήρα της -οι ακρότητες σε κάποιες ερμηνείες της και ο εξτραβαγκάντ τρόπος καπνίσματος, που είχε υιοθετήσει, έδιναν συχνά μπόλικο υλικό στους μίμους των νάιτ κλαμπ- την ανέδειξαν σε σύμβολο.

Εγωκεντρική και φιλόδοξη δεν επέτρεπε στον εαυτό της να είναι ποτέ κάτι λιγότερο από «πρώτη» σε οτιδήποτε. «Υπήρξα ασυμβίβαστη, ευέξαπτη, άθραυστη, μονομανής, αγενής, άστατη και πολλές φορές δυσάρεστη. Υποθέτω ότι είμαι μεγαλύτερη και από την ίδια τη ζωή».

Καθώς μεγάλωνε ηλικιακά, η Μπέτι Ντέιβις αναδείχτηκε σε είδωλο της γκέι κουλτούρας, που λάτρευε τον χαρακτήρα και το έργο της.

Σε συνέντευξη της το 1988, παρατήρησε ότι, σε αντίθεση με πολλούς από τους συγχρόνους της, είχε καταφέρει να δημιουργήσει μια μεγάλη καριέρα χωρίς το όφελος της ομορφιάς.

Μετά την λιποθυμία της, κατά τη διάρκεια των βραβείων του αμερικανικού σινεμά το 1989, ανακάλυψε ότι ο καρκίνος, από τον οποίο έπασχε, είχε υποτροπιάσει, ανέκαμψε για λίγο καιρό πράγμα που της επέτρεψε να ταξιδέψει στην Ισπανία όπου την τίμησαν με βραβείο καριέρας. Κατά τη διάρκεια της διαμονής της εκεί, η υγεία της χειροτέρευσε. Όντας αδύναμη να επιστρέψει στην Αμερική ταξίδεψε μέχρι τη Γαλλία, όπου και εισήχθη σε Αμερικάνικο νοσοκομείο στην πόλη Νεϊγί επί του Σηκουάνα (Neuilly sur Seine). Πέθανε στις 6 Οκτωβρίου του 1989. Η ταφή της έγινε στοΛος  Άντζελες. Ο θάνατός της έγινε πρωτοσέλιδο σε όλο τον κόσμο ως το «κλείσιμο ενός ακόμη κεφαλαίου της Χρυσής Εποχής του Χόλιγουντ». Στην ταφόπλακά της αναγράφεται το εξής: She did it the hard way (Τα έκανε όλα δύσκολα).

 

Πηγη: eirinika.gr

 

 

 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s