Η ΤΖΕΪΝ ΠΗΡΕ ΤΟ ΟΠΛΟ ΤΗΣ


gallery-1449217721-jgag-01597 της Πόπης Μανωλίδου

Το 1971 ο Ντάλτον Τράμπο γύρισε την ταινία “Ο Τζόνι πήρε το όπλο του”. Αφηγείται την ιστορία ενός ακρωτηριασμένου φαντάρου την εποχή του Ά Παγκοσμίου Πολέμου. Αναβάσεις και καταβάσεις ενός ανθρώπου που μάταια προσπαθεί να νιώσει άνθρωπος παρά την αναπηρία του. Ένα σχόλιο για τη δύναμη του ανθρώπου, όταν η ζωή και ότι συνδέεται με αυτή συντρίφτηκε. Μια ταινία όμως όπου ο ήρωας βιώνει ένα ιδιαίτερο εφιάλτη που δε μπορεί να μοιραστεί με κανέναν, αφού δεν έχει πια ούτε αισθήσεις ούτε τα μέσα να τον πολεμήσει.

Το 2015 ο Γκάβιν Ο’Κόνορ γυρίζει την ταινία “Η Τζέιν πήρε το όπλο της” όπου το κλίμα είναι τελείως διαφορετικό. Μια ιστορία αγάπης, έρωτα, αφοσίωσης, εκδίκησης, εντιμότητας, υπέρβασης των ατομικών ορίων και αποκατάστασης των αδικιών της μοίρας, τοποθετημένη στην Αμερική του Εμφυλίου Πολέμου. Όνειρα και στόχοι που ισοπεδώνονται και καλούν την κεντρική ηρωίδα να κάνει συνεχώς επαναπροσδιορισμό των στόχων της, χωρίς ποτέ όμως να χάνει τον αυτοσεβασμό και την αξιοπρέπειά της. Αντίθετα, αναπτύσσει μια τέτοια αγωνιστικότητα και απλώνει ένα δίχτυ προστασίας με αποφασιστικότητα και αυταπάρνηση γύρω από τους αγαπημένους της. Ας παρακολουθήσουμε γραμμικά την υπόθεση πριν ο σκηνοθέτης τη μεταφέρει στην οθόνη με φλας μπακ.

Η Τζέιν συνδέεται με τον Νταν πριν τον πόλεμο και σχεδιάζουν να παντρευτούν πριν το τέλος του. Για κακή της τύχη, χάνει τα ίχνη του και με τον καρπό του έρωτά τους μετακομίζει για να συνεχίσει τη ζωή της σε άλλη πόλη. Μετέχει στο καραβάνι ενός τυχοδιώκτη και καταλήγει πόρνη στους οίκους ανοχής που ελέγχει ο τυχοδιώκτης. Για καλή της τύχη όμως, ένας από τους “υπαλλήλους” την ερεωτεύεται και την παίρνει μαζί του, σώζοντάς την από μια φρικτή ζωή και γίνονται και οι δύο φυγάδες. Τους βρίσκουμε να συνεχίζουν τη ζωή τους στη μέση του πουθενά, μέσα σε ένα αφιλόξενο σπίτι, χαρακτηριστικό της αμερικανικής υπαίθρου όπως το γνωρίσαμε στο γουέστερν. Κάποτε η κρυψώνα τους αποκαλύπτεται και οι αντίπαλοί τους έρχονται για να ξεκαθαρίσουν τους λογαριασμούς τους. Τότε “η Τζέιν παίρνει το όπλο της”. Προσεγγίζει τον Νταν, που τελικά επέστρεψε ζωντανός, και οργανώνουν την αντίστασή τους. Η συμμορία βρίσκει το δάσκαλό της και η Τζέιν εισπράττει την τεράστια αμοιβή για την επικήρυξη. Έτσι μπορούν να συνεχίσουν τη ζωή με τα παιδιά τους.

Μια ταινία με happy end, που όμως δεν είναι εξαρχής ο στόχος της. Στην ταινία τα συναισθήματα των πρωταγωνιστών εναλλάσσονται ανάλογα με τις συνθήκες. Ποτέ όμως δε φτάνουν στην εξαχρείωση επειδή υπάρχει ηθικό ισχυρό background. Η ταινία αποπνέει την αισθητική του γουέστερν και το αξιακό του σύστημα. Ορεινοί όγκοι, σκόνη, τύποι της εποχής και πολύ καλή φωτογραφία. Πολύ καλοί οι Νάταλι Πόρτμαν και Γιούαν ΜακΓκρέγκορ. Η πρώτη με τη στοργή που περιβάλλει τους ανθρώπους της και ο δεύτερος με την ευγένεια που αντιμετωπίζει την Τζέιν, παραμερίζοντας την πικρία του παρελθόντος. Αξιοπρόσεκτος και ο χαρακτήρας που πλάθει ο σύντροφος της Τζέιν με την αφοσίωση και γενναιοδωρία που επιδεικνύει στο τέλος. Μια καλή σε γενικές γραμμές ταινία.

Αν ο Τζόνι πήρε το όπλο του και πολέμησε όχι για δικά του ιδανικά και συντρίφτηκε, η Τζέιν πήρε το όπλο της για να οριοθετήσει το χώρο και τη ζωή της μέσα σε έναν αντίξοο κόσμο, και το κατάφερε.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s