ΑΝΤΙΦΡΑΝΚΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΠΟΓΕΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΟ «ΚΥΝΗΓΙ» ΤΟΥ ΚΑΡΛΟΣ ΣΑΟΥΡΑ


ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΗΣ ΕΡΤ-3

to kynhgi 1Η Κινηματογραφική Λέσχη των εργαζομένων της ΕΡΤ-3, στα πλαίσια του αφιερώματός της Ευρωπαϊκό Πολιτικό Σινεμά, παρουσιάζει τη Δευτέρα 28 Μαρτίου στις 21:00 στην αίθουσα ΒΑΚΟΥΡΑ 2 (Ιωάννου Μιχαήλ 8, τηλ. 2310233665) μισό αιώνα μετά το γύρισμα και τη βράβευσή του στο Φεστιβάλ Βερολίνου το παραβολικό πολιτικό δράμα του Κάρλος Σάουρα Το κυνήγι (Ισπανία, 1966, ασπρόμαυρη, 87′). Παίζουν: Ίσμαελ Μέρλο, Αλφρέδο Μάγιο, Χοσέ Μαρία Πράδα, Φερνάντο Σάντσεζ Πολακ.

Η συνδιοργάνωση και καλλιτεχνική επιμέλεια γίνονται από το ΚΕΜΕΣ. Θα προλογίσει ο Αλέξης Ν. Δερμεντζόγλου, ενώ στους θεατές θα διανεμηθεί έντυπη ανάλυση του Κώστα Τσιναρίδη. Στο τέλος της προβολής θα ακολουθήσει μακρά συζήτηση με το κοινό.

Το προς συζήτηση θέμα στο λαϊκό πανεπιστήμιο για τον κινηματογράφο θα είναι: Ο  αντιφρανκικός λόγος στο ισπανικό σινεμά.

Τρεις φίλοι πηγαίνουν μετά από καιρό για κυνήγι στην ύπαιθρο, ωστόσο οι αναμνήσεις παλιότερων γεγονότων τους οδηγούν σε σύγκρουση.to kynhgi 2Η ανάλυση που θα διανεμηθεί είναι η ακόλουθη:

«Ο φασισμός, ως μορφή διακυβέρνησης, διακηρύσσει το συμβιβασμό συμφερόντων ανάμεσα στις κοινωνικές τάξεις, χρησιμοποιώντας την καταστολή όταν ο επιθυμητός συμβιβασμός διαταράσσεται. Δεν έχει όμως σκοπό την άμβλυνση των οικονομικών ανισοτήτων που δημιουργούν τις τάξεις και τον επακόλουθο ανταγωνισμό μεταξύ τους. Το αποτέλεσμα είναι μία φαινομενική “κοινωνική ειρήνη” υπέρ των οικονομικά ισχυροτέρων. Ωστόσο, αυτό που καταπιέζεται συνειδητά σε κοινωνικό και πολιτικό επίπεδο, μετουσιώνεται σε βίαιη σύγκρουση στην καθημερινότητα. Αυτή ήταν η κοινωνική πραγματικότητα στην οποία έζησε για 36 χρόνια η Ισπανία, υπό το καθεστώς του Φράνκο. Ο Σάουρα την απεικονίζει εμπνευσμένα στην ταινία του.

Τρεις πρώην Φαλαγγίτες ξεκινούν για κυνήγι στην ύπαιθρο, εκεί που πριν 30 χρόνια πολέμησαν ενάντια στους Δημοκρατικούς. Ο φαληρημένος γαιοκτήμονας Χοσέ (Ίσμαελ Μέρλο), που οργάνωσε το κυνήγι, έχει σκοπό να ζητήσει δανεικά από τον Πάκο (Αλφρέδο Μάγιο), τον οποίο βοήθησε παλιότερα να καταξιωθεί ως επιχειρηματίας. Ο καιροσκόπος Πάκο, όμως, δε δείχνει πρόθυμος να τον βοηθήσει. Ο τρίτος της παρέας, ο μίζερος Λουίς (Χοσέ Μαρία Πράδα), υφιστάμενος του Χοσέ, τρέφει κρυφό μίσος για τους άλλους δύο εξαιτίας της κοινωνικής τους θέσης. Η ένταση τούς οδηγεί σε βάναυσο ξέσπασμα πάνω στους λαγούς, μιμούμενοι την πολεμική σύγκρουση που είχε εκτυλιχθεί στο ίδιο μέρος. Και επειδή η μίμηση δεν αρκεί, έρχεται αδήριτα και η αληθινή σύγκρουση.

Η πορεία προς το  βίαιο τέλος είναι αναπόφευκτη, μια και οι τρεις “φίλοι” κινούνται μέσα σε ένα πλέγμα μίσους που έχει βαθύτερα κοινωνικοοικονομικα αίτια. Τον παλιό γαιοκτήμονα διαδέχεται, όχι ομαλά, ο βιομήχανος, ενώ ο εργαζόμενος που αρκείται στο ρόλο του “υποτακτικού” δείχνει να έχει χάσει κάθε ίχνος αξιοπρέπειας και αυτοπεποίθησης. Είναι γραφτό αυτός ο δρόμος κοινωνικής εξέλιξης να συντριβεί. Μοναδικό θετικό πρότυπο ο φτωχός φύλακας (Φερνάντο Σάντσεζ Πόλακ), που με αξιοπρέπεια συντηρεί την οικογένειά του, ζητώντας δουλειά και όχι ελεημοσύνη.

Ευρηματική δημιουργία, όχι μόνο καλλιτεχνικά, αλλά και για την έξυπνη παράκαμψη μιας πολύ αυστηρής λογοκρισίας. Αποτέλεσε δε την προσωπική και καλλιτεχνική σωτηρία του Σάουρα από το καθεστώς του Φράνκο και την εκκίνηση μιας επιτυχημένης διεθνούς καριέρας. Όλα τα μοτίβα των επόμενων ταινιών του εμπεριέχονται σε πρώιμη μορφή εδώ.»

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s