88Α ΟΣΚΑΡ


(αναδημοσίευση από την «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» ,1/3/2016)

dicaprio-inaritu1-864x400_cΜΟΙΡΑΣΙΑ ΤΩΝ ΒΡΑΒΕΙΩΝ ΜΕ ΠΡΩΤΟ SPOTLIGHT

Σχόλιο του Αλέξη Ν. Δερμεντζόγλου
dermetzo@otenet.gr
Η προχθεσινή (χθές το πρωί ώρα Ελλάδας) 88η απονομή των βραβείων ΄Οσκαρ στο Ντόλμπυ Θήατερ του Λός ΄Αντζελες ,παρά την αρχική πρόβλεψη γι α αμφίροπη μάχη ,επιβεβαίωσε την νίκη των μεγάλων φαβορί που απλά πήγαν κα παρέλαβαν ένα προαγγελθέν … αγαλματίδιο. ΄Ανετα λοιπόν τερμάτισαν πρώτοι οι Λεονάρντο Ντι Κάπριο και η έκπληξη Μπρί Λάρσον για τις εκπληκτικές τους υποδύσεις στην «Επιστροφή» και στο «Δωμάτιο» αντίστοιχα. Ο Μεξικανός Αλεχάνδρο Ιναρίτου κέρδισε την τιμή,μετά τους Τζών Φόρντ και Τζότζεφ Μάνκιεβιτς, να είναι μόλις ο τρίτος σκηνοθέτης που σε δύο αλλεπάλληλες χρονιές κερδίζει το ΄Οσκαρ σκηνοθεσίας. Πέρισυ με το «Birdman» ,φέτος με την υποβλητική του αφήγηση στην «Επιστροφή».Ωστόσο καλύτερη ταινία της χρονιάς αναδείχτηκε το «Spotlight»,μια καταγγελτική φιλελεύθερη ταινία ,ύμνος στην δημοσιογραφία και καταπέλτης κατά της παιδοφιλίας.
ΣΟΛΩΜΟΝΤΕΙΑ ΛΥΣΗ
Ακόμα και τα ΄Οσκαρ σεναρίου ήταν «κλειδωμένα» από μέρες. Καλύτερο πρωτότυπο για το «Όλα στο φώς : Spotlight» διασκευασμένο για το «Μεγάλο σορτάρισμα» που βασίζονται σε πραγματικά συγκλονιστικά γεγονότα. Προαγγελθέντα, κατά κάποιο τρόπο,και το ΄Οσκαρ για κινούμενο σκίτσο και ξενόγλωσση ταινία.΄Ετσι εύκολα θριάμβευσαν το πολύ καλό «Τα μυαλά που κουβαλάς» και η ουγγρική αναφορά στην τραγωδία του ΄Αουσβιτς με τον «Γιό του Σαούλ». Ο «Mad Max:Ο δρόμος της οργής» του Τζώρτζ Μύλλερ πήγε πολύ καλά στα λεγόμενα τεχνικά βραβεία κερδίζοντας έξι από αυτά.Επί τέλους ΄Οσκαρ μουσικής για τον μέγα ΄Εννιο Μορικόνε που στα 90 του το κερδίζει για την έξοχη μουσική επένδυσή του στους «Μισητούς 8» συνδυασμό νουάρ και γουέστερν σπαγγέτι από τον Κουεντίν Ταραντίνο.΄Οσκαρ ντοκιμαντέρ, όπως αναμενόταν, στην «Αmy» για την ζωή της τραγικής Βρετανίδας τραγουδίστριας ΄Ειμυ Γουαινχάουζ. Στον β΄ ανδρικό ρόλο ανατρέπονται τα προγνωστικά (που ήθελαν Σταλόνε) ,βραβεύτηκε ο Μάρκ Ράϋλανς της εξαιρετικής «Γέφυρας των κατασκόπων»του Σπήλμπεργκ ενώ η Αλίσια Βικάντερ για το «Κορίτσι από την Δανία»κέρδισε τον β΄γυναικείο.
Τα τελικά συμπεράσματα από τα 88α ΄Οσκαρ είναι πως σε μια γενικά μέτρια χρονιά δεν αναδείχτηκε η απόλυτα μεγάλη ταινία αλλά έγινε μια σολομώντεια μοιρασιά. Ο Ιναρίτου ήταν ακαταμάχητος ,το «Spotlight» πολύ δυνατό ως θέμα και ο «Mad Max: Ο δρόμος της οργής» αχτύπητος στις κατασκευαστικές αξίες (΄Οσκαρ μοντάζ, κουστουμιών, ντεκόρ, μακιγιάζ, μείξης ήχου, μοντάζ ήχου).Γενικά δεν υπήρξε έκπληξη, καμιά ανατροπή δεν έγινε, με μόνο άξιο λόγου θέμα το ότι αγνοήθηκε παντελώς η «Carol».

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s