ΣΗΜΕΡΑ ΤΑ 88Α ΟΣΚΑΡ


(Αναδημοσίευση από την «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ»,28/2/2016)

Το  μεγάλο σορτάρισμα

Το μεγάλο σορτάρισμα

ΤΑ ΠΡΟΓΝΩΣΤΙΚΑ ΜΙΑΣ ΑΜΦΙΡΡΟΠΗΣ ΒΡΑΒΕΥΣΗΣ!

του Αλέξη Ν. Δερμεντζόγλου
dermetzo@otenet.gr

Σήμερα, λοιπόν, τελειώνουν τα ψέματα και έρχεται η ώρα της αλήθειας. Στο Κόντακ Θίατερ στο Λος Άντζελες γίνεται η απονομή των 88ων Όσκαρ (πρωινές ώρες Δευτέρας για την Ελλάδα) και ξεκαθαρίζει το θέμα των καλύτερων. Είναι τουλάχιστον – απ’ όσο θυμάμαι- η πιο αμφίρροπη μάχη των τελευταίων ετών. Πέρσι είχε ξεχωρίσει και αποσπαστεί άνετα ο Μεξικανός Αλεχάντρο Γκονζάλες Ιναρίτου με το Birdman: η απρόσμενη αρετή της αφέλειας, αλλά φέτος, παρά την εκ νέου παρουσία του με την Επιστροφή, επικεφαλής με 12 προτάσεις για Όσκαρ, δεν δείχνει να μπορεί να πετύχει μια δεύτερη μεγάλη νίκη.

Η επιστροφή

Η επιστροφή

Τα προγνωστικά (ακόμα και τα στοιχήματα) δίνουν και παίρνουν. Έχοντας δει όλα τα φιλμ που έχουν τις προτάσεις και λαμβάνοντας υπόψη και τα βραβεία των παραγωγών, ηθοποιών, σκηνοθετών και σεναριογράφων, τείνω να καταλήξω στις ακόλουθες υποθέσεις για τα κορυφαία Όσκαρ: Το βραβείο καλύτερης αγγλόφωνης ταινίας της χρονιάς θα δοθεί σκληρή μάχη μεταξύ των Μεγάλο σορτάρισμα (πέντε υποψηφιότητες και το βραβείο των παραγωγών) και Spotlight (έξι προτάσεις).

ΠΟΙΟΙ «ΚΑΘΑΡΙΣΑΝ»
Μεγάλο ατού και των δύο ότι βασίζονται σε πραγματικά γεγονότα: Την οικονομική κρίση του 2008 και τα κρούσματα ευρύτατης παιδοφιλίας στους κόλπους της καθολικής εκκλησίας της Βοστόνης. Οι πιθανότητες για την καλύτερη ταινία είναι 50% για την καθεμία.
Αντίθετα και στη λογική του «μοιράσματος» των βραβείων αλλά και τη δίκαιη λύση, όλα δείχνουν πως ο Αλεχάντρο Ιναρίτου θα κερδίσει το Όσκαρ καλύτερης σκηνοθεσίας για την Επιστροφή. Μια έκπληξη δεν αποκλείεται χωρίς μεγάλες πιθανότητες. Στον πρώτο ρόλο τα πράγματα έχουν καθαρίσει εδώ και καιρό, μια και τα μεγάλα φαβορί ήδη έχουν κερδίσει Χρυσές Σφαίρες στην κατηγορία τους αλλά και τα βραβεία του συνδικάτου των ηθοποιών. Σημειώστε, λοιπόν, με σιγουριά τον Λεονάρντο Ντι Κάπριο για το δύσκολο ρόλο του στην Επιστροφή και την Μπρι Λάρσον για το συγκλονιστικό τρόπο που υποδύεται την αποκλεισμένη και ψυχικά τραυματισμένη ηρωίδα στο έξοχο Δωμάτιο.

Ο γιός του Σεούλ

Ο γιός του Σεούλ

ΤΑ ΚΑΛΑ ΣΕΝΑΡΙΑ
Για το πρωτότυπο σενάριο γραμμένο απ’ ευθείας για ταινία είναι φανερό πως το Όσκαρ θα πάει στο Spotlight, που είναι καλογραμμένο, σωστό, εύστοχο. Βασισμένο σε πραγματική ιστορία και το σενάριο της ταινίας του Σπίλμπεργκ Η γέφυρα των κατασκόπων, που μάλλον δύσκολα θα ανέβει στην κορυφή. Όσο για διασκευασμένο σενάριο (που προέρχεται δηλαδή από βιβλίο ή προϋπάρχον λογοτεχνικό υλικό) απόλυτο φαβορί για τον γράφοντα είναι Το δωμάτιο. Έξοχο και πολυσήμαντο το βιβλίο, σωστό και καλογραμμένο το σενάριο. Άουτσάιντερ Το μεγάλο σορτάρισμα, αλλά νομίζω πως εδώ έχουμε το μεγάλο φαβορί.
Στους δεύτερους ρόλους όλα μπορεί να συμβούν. Αν και ξεχώρισα τον Κρίστιαν Μπέιλ εκπληκτικό στο Μεγάλο σορτάρισμα και θεωρώ πως ο Μαρκ Ράιλανς στη Γέφυρα των κατασκόπων είναι έξοχος, και ο Μαρκ Ράφαλο είναι υποδειγματικός στο Spotlight, όμως όλα δείχνουν τον 70χρονο Σιλβέστερ Σταλόνε που ήδη κατέκτησε τη Χρυσή Σφαίρα στην κατηγορία του για τον ρόλο του στο Κρίντ, η γέννηση ενός θρύλου.

Spotligth

Spotlight

Η ΜΕΓΑΛΗ ΜΑΧΗ ΣΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ
Στις γυναίκες θα γίνει η μεγάλη μάχη. Η Ρούνι Μαρά (Carol) είναι πολύ κοντά στο Όσκαρ με ισχυρή πίεση, όμως, από την Αλίσια Βικάντερ (Το κορίτσι από τη Δανία). Λάβετε υπόψη σας και την Ρέιτσελ Μακ Άνταμς, ισχυρότατο αουτσάιντερ για το Spotlight.
Όσον αφορά στο ξενόγλωσσο Όσκαρ, όλα δείχνουν πως άνετα θα κερδίσει ο ουγγρικός Γιος του Σαούλ, που θίγει και το ευαίσθητο θέμα του ολοκαυτώματος. Πολύ μικρές οι πιθανότητες για τις Ατίθασες.

Η ΤΕΛΙΚΗ ΣΟΔΕΙΑ
Στο κινούμενο σκίτσο ήδη με Χρυσή Σφαίρα στο ενεργητικό του Τα μυαλά που κουβαλάς είναι ως να έχουν πάρει το Όσκαρ. Κρίμα, γιατί το Anomalisα είναι συγκλονιστικό, υπέροχο, με μόνο πρόβλημα πως είναι το μόνο σκίτσο που φθάνει ποτέ στα Όσκαρ ενώ το θέμα του αφορά ενήλικους.

Τα μυαλά που κουβαλάς

Τα μυαλά που κουβαλάς

Φωτογραφία, μοντάζ παίζονται, ενώ στη μουσική έχουμε το μεγάλο φαβορί. Είναι Οι μισητοί 8 του Ταραντίνο και όλα συγκλίνουν πως ο αγαπημένος μας Ιταλός Ένιο Μορικόνε θα πανηγυρίσει το βραβείο. Εξάλλου, του αξίζει.
Ενδιαφέρουσα η πρόταση για Όσκαρ α’ γυναικείου ρόλου για την έξοχη Σαρλότ Ράμπλινγκ στην ταινία 45 χρόνια.
Αξιοσημείωτο πως φέτος κανένας μαύρος ηθοποιός δεν προτείνεται για Όσκαρ. Τέλος, σύμφωνα με τα προγνωστικά μου (και χωρίς να υπολογίζω το τεχνικό βραβείο) φαίνεται πως τα περισσότερα μεγάλα Όσκαρ- γύρω στα τέσσερα- κερδίζει το Spotlight. Το μεγάλο σορτάρισμα πάει μάλλον για τρία και από εκεί και μετά όλα είναι πιθανά. Τη μεγάλη έκπληξη μπορεί να κάνει το Δωμάτιο, κερδίζοντας όχι μόνο τα δύο αναμενόμενα βραβεία, αλλά και εκείνα της καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας. Γενικά αυτό θεωρείται απίθανο.
Κάντε, λοιπόν, κι εσείς τα προγνωστικά σας και αύριο το πρωί συγκρίνετέ τα με τη λίστα των νικητών.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s