Ο ΔΙΑΝΟΟΥΜΕΝΟΣ ΣΕΡΤΖΙΟ ΣΟΛΙΜΑ, ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ΤΟΥ “ΡΕΒΟΛΒΕΡ”


sergio-sollimaΕπιμέλεια: Κώστας Τσιναρίδης

Ο Σέρτζιο Σολίμα γεννήθηκε στις 17 Απριλίου του 1921 στο Λάτσιο της Ιταλίας. Ξεκίνησε την καριέρα του ως κριτικός κινηματογράφου ώσπου τελικά γράφτηκε στο Πειραματικό Κέντρο Κινηματογράφου (CSC) της Ρώμης. Αφού έγραψε πάρα πολλά σενάρια για ταινίες “χλαμύδας” με ήρωες τον Γολιάθ ή τον Μασίστα, κατάφερε να περάσει στη σκηνοθεσία το 1965 με την κατασκοπική περιπέτεια Διαβατήριο για το Διάβολο.
Ύστερα από ακόμα μερικές περιπέτειες ρουτίνας, σκηνοθέτησε το πρώτο του σπαγκέτι-γουέστερν Ένας εναντίον δέκα (1967) χάρη στην υποστήριξη του φίλου του Σέρτζιο Λεόνε. Η ταινία ήταν τεράστια επιτυχία, παρόλο που είχε να συναγωνιστεί το Ο Καλός, ο Κακός και ο Άσχημος του Λεόνε και το Τζάνγκο του Σέρτζιο Κορμπούτσι, που είχαν κυκλοφορήσει λίγο νωρίτερα. Ήταν δε η πρώτη ταινία που εμπλούτισε με πολιτικό προβληματισμό το σπαγκέτι-γουέστερν, μαζί με το Βίβα Μέξικο (1966) του Νταμιάνο Νταμιάνι. Ο σπουδαίος Γάλλος σκιτσογράφος Morris βάσισε σε αυτήν το υλικό για το τεύχος του Λούκι Λουκ Το Κοράκι. Συνέχισε στο ίδιο είδος με το αριστουργηματικό Αίμα για Αίμα (1967), ένα δοκίμιο πάνω στη σχέση φύσης και νόμου, και το Προχώρα, κάθαρμα, προχώρα (1968), το περισσότερο πολιτικό από τα τρία γουέστερν του. Το πορτράρισμα του μισολούμπεν εξεγερμένου Μεξικάνου από τον Τόμας Μίλιαν στις παραπάνω ταινίες έγινε σύμβολο της ιταλικής ακροαριστερής οργάνωσης Lotta Continua.
Ύστερα από τις παραπάνω επιτυχίες ο Σολίμα αποφάσισε να αλλάξει είδος περνώντας στο ιταλικό αστυνομικό φιλμ, γνωστό ως poliziotesco, με τη δραματική περιπέτεια Η πόλη της βίας (1970). Η ταινία είναι μία ελαφρά διασκευή του κλασικού νουάρ Αμάρτημα του παρελθόντος (1947) του Ζακ Τουρνέρ, με τους Τσαρλς Μπρόνσον και Τζιλ Άιρλαντ στους ρόλους των Ρόμπερτ Μίτσαμ και Τζέιν Γκριρ αντίστοιχα. Επόμενη απόπειρά του ήταν το διανοητικό giallo θρίλερ Το σατανικό έγκλημα (1972), ξεχασμένο σήμερα. Ξαναγύρισε στο poliziotesco με το σπουδαίο αστυνομικό θρίλερ Ρεβόλβερ (1973), μια σπουδή πάνω στη σχέση νόμου και ηθικής με πρωταγωνιστές τους Όλιβερ Ριντ και Φάμπιο Τέστι. Άλλωστε η αντίθεση μεταξύ φύσης και νόμου είναι πάντα το κεντρικό χαρακτηριστικό όλων των ταινιών του Σολίμα.
Ο Σολίμα θα έφτανε σε ακόμα μεγαλύτερη φήμη στην πατρίδα του Ιταλία αλλά και διεθνώς το 1976 με την εξωτική μίνι σειρά Sandokan, που ενέπνευσε πολλές συνέχειες τόσο στην τηλεόραση όσο και στον κινηματογράφο. Στα επόμενα χρόνια στράφηκε κυρίως στη συγγραφή σεναρίων για την τηλεόραση. Τελευταια του δουλειά ήταν το 1998 η μίνι σειρά Ο γιός του Σαντοκάν, στην οποία υπέγραφε το σενάριο και τη σκηνοθεσία.
Ήταν παντρεμένος με το πρώην μοντέλο και ηθοποιό Λίντα Βέρας με την οποία είχε δυο παιδιά, τους σκηνοθέτες Στέφανο και Σαμάντα Σολίμα. Πέθανε την 1η Ιουλίου 2015 στην ιδιαίτερη πατρίδα του Λάτσιο.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s